معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری درگز

به گزارش صبح مهریز، درگز جز کهن ترین شهرهای خراسان رضوی است. درگز از دیرباز مورد توجه بوده و نیمی از معروفیت آن به این سبب است که نادرشاه افشار در این شهر به دنیا آمد و از جهت دیگر، این شهر به عنوان مرکز حکومت پارت شناخته میشد. این شهر در راستای مرز ایران و ترکمنستان واقع شده و به این سبب، از اهمیت بالایی در مرز شمال شرقی ایران برخوردار هست. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های گردشگری درگز همراه شوید تا شما را با تعدادی از برترین جاذبه های دیدنی درگز آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دیدنی های مشهور درگز برایتان جالب خواهد بود.

معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری درگز

سایت باستانی بندیان

می توانید وسیع ترین گچبری متعلق به دوران ساسانیان را در آتشکده و محوطه بندیان مشاهده کنید. جالب است بدانید که این سایت باستانی در سال 1369 و در پی بعضی حفاری های کشاورزی در منطقه یافت شد. وسعت این ناحیه در حدی است که همچنان تحقیق و آنالیز در آن ادامه دارد.

یارم تپه

این سایت باستانی یکی از قدیمی ترین نمونه های سکونتگاه اقوام ماقبل تاریخ را در خود جای داده است. گفته می شود که قدمت این تپه به هزاره پنجم قبل از میلاد مربوط بوده و این در حالی است که اقوام ساکن در این منطقه تا اواخر دوره ساسانی در این منطقه سکونت داشته اند. در حال حاضر، تعداد قابل توجهی سفالینه از منطقه بدست آمده که گویای فرهنگ غنی و مهارت این اقوام بوده اند.

قبرستان گبرها

قدمت این گورستان به قرنهای 6 تا 9 هجری باز می شود. این قبرستان بر فراز تپه ای قرار گرفته و طبق آنالیز های انجام شده، محلی برای دفن زرتشتیان کوچ نموده به درگز بود.

پلکان نادری

این منطقه در جنوب کوههای اکبرآباد واقع شده است. این محوطه حاوی 900 پله تراشیده شده در دل کوه بوده و گفته می شود که نادرشاه افشار بدلیل صعب العبور بودن منطقه، دستور به احداث چنین گذرگاهی را داده است.

منبع: همگردی
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2078

به "معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری درگز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری درگز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید