مزایای ورزش کردن

به گزارش صبح مهریز، آیا به مزیتهای مختلفی که انجام ورزش های گوناگون دارند، فکر نموده اید؟ آیا به اهمیت وارد ساختن ورزش به اسم بخشی از زندگی روزمره پی برده اید؟ این مقاله را جهت کسب اطلاعاتی در این زمینه بخوانید.

مزایای ورزش کردن

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

آیا به مزیتهای مختلفی که انجام ورزش های گوناگون دارند، فکر نموده اید؟ آیا به اهمیت وارد ساختن ورزش به اسم بخشی از زندگی روزمره پی برده اید؟ این مقاله را جهت کسب اطلاعاتی در این زمینه بخوانید.

انجام بازی های ورزشی یا ورزشهای گوناگون چیزی است که بیشتر ما عاشق آن هستیم، اینطور نیست؟ بدون شک، ورزش یک فعالیت سرگرم کننده است اما فوائد مختلفی هم برای سلامتی به همراه دارد. انجام نوعی ورزش به طور منظم راهی طولانی در جهت حفظ سلامت جسمی و روانی شما طی می نماید. ورزش به شما در بالا بردن شخصیت تان یاری می نماید. ورزش هم جنبه سرگرمی دارد و هم تمرین بدنی و از این نظر منبع خوبی به شمار میرود.

فوائد انجام ورزش به طور خلاطه

مزایای فیزیکی

# افزایش قدرت و استقامت

# بهتر شدن فرم بدن و افزایش چابکی

# یاری به سوزاندن کالری و از بین بردن چند کیلو وزن اضافی

# به حساب آمدن تمرین خوبی برای بدن

مزایای روانشناختی

# به شما انگیزه می دهد که همواره تمام کوشش خود را بکنید.

# به برنامه ریزی و ایجاد مهارت های تحلیلی یاری نموده و مقدار تمرکز را افزایش می دهد.

# ورزش اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

# مهارت های تیمی و مدیریت را ایجاد می نماید.

ارائه تصویری بزرگتر

# رسیدن به یکپارچگی اجتماعی

# منجر به پیشرفتهای زیربنایی می گردد

# ایجاد فرصت های شغلی

# تقویت صنعت گردشگری

چگونه ورزش برای شما مفید می باشد

ورزش به اسم یک تمرین بدنی بسیار عالی عمل می نماید. کسانی که بازی های ورزشی انجام می دهند نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند تصویر مثبت تری نسبت به بدن خود در فکر دارند. ورزش اغلب شامل فعالیت های فیزیکی مانند دویدن، پریدن، کشش و حرکت کردن است که این به نوبه خود یک تمرین بدنی خوب به شمار میرود. بازی های ورزشی، انرژی ای است که به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد. انجام ورزش از سنین کودکی استخوان ها و عضلات شما را تقویت نموده و کشیدگی و نرمی خاصی به بدن می بخشد. و به افزایش قدرت تحمل و استقامت شما یاری می نماید. ورزش هایی که شامل پریدن و کشش می باشند به اسم مثال بسکتبال، به افزایش قد یاری می کنند. بازی هایی مانند فوتبال و کریکت که شامل دویدن، لگد زدن و یا پرتاب یک توپ می باشند، به تقویت بازوها و پاها یاری می کنند. انجام ورزش شنا، یک تمرین کامل بدنی را فراهم می سازد. بنابراین ورزش موجب تمرین کامل بدن شده و پرداختن به ورزش به طور مستقیم موجب تندرستی و تناسب کلی بدن می گردد.

تحقیقات نشان می دهند که ورزش مهارت های ریاضی در بچه ها را بهبود می بخشد. ورزش هایی که مهارتهای ضربه زدن و هدف گیری را در بر می گیرند برای مثال، تنیس، بدمینتون، بیس بال و کریکت به افزایش تمرکز در افراد یاری می کنند. این ورزش ها به بالا بردن ویژگی های رهبری یاری نموده و روحیه تیمی را در بچه ها می پروراند. این ورزش ها رقابت را شامل می شوند، برد و باخت را در خود دارند. اینها بچه ها را با دو جنبه زندگی یعنی موفقیت و شکست آشنا می سازند. ورزش روح رقابت را در بچه ها بوجود آورده و به آنها می آموزد که بدون در نظر گرفتن اینکه نتیجه پیروزی باشد یا شکست، مشارکت داشته و همراهی کنند. انجام ورزش به آنها می آموزد که با روحیه ای مثبت، هم موفقیت و هم شکست را بپذیرند. ورزش به شما یاد می دهد که با خونسردی فکر کنید. مهمترین فایده ورزش پروراندن روحیه ورزشکاری است. ورزش به شما یاری می نماید، ورزشکارتر و جوانمردتر باشید و قوی تر و مثبت تر گشت.

ورزش کردن جهت توسعه مهارت های اجتماعی بسیار مفید است. ورزش به شما می آموزد که با دیگران تعامل داشته، با آنها ارتباط برقرار نموده و مانند یک تیم با یکدیگر همکاری کنید. ورزش تفکر جمعی را پرورش داده و مهارتهای برنامه ریزی و تفویض اختیار را هم تحت کنترل قرار می دهد. ورزش اعتماد به نفس را بوجود می آورد. برندن در یک رقابت ورزشی حس موفقیت را در شما ایجاد می نماید، که باعث افزایش اعتماد به نفس بیشتر شما می گردد.

انجام ورزش مستلزم تفکری راهنمایی شده و موجه است. با انجام ورزش شما مستلزم برنامه ریزی و داشتن نقشه و تدبیر هستید. شما احتیاج خواهید داشت راه هایی را برای گل زدن، دویدن و یا کسب امتیاز بسته به مورد آن بیابید. ضروری است تدابیری را برای برنده شدن بیاندیشید و ضرورت دارد تصمیم بگیرید آیا موضع تهاجمی را اتخاذ کنید یا تدافعی. شما احتیاج دارید استراتژی رقبای خود را سنجیده و بر طبق آن استراتژی های خود را تغییر و تعدیل کنید. این کار قطعاً مستلزم تفکر هوشمندانه بوده که ورزش آن را در شما بوجود می آورد. مطالعات نشان می دهند بچه های که به طور مرتب به ورزش می پردازند، در تحصیل و مدرسه به خوبی عمل می کنند.

ورزش موجب خوشحالی و شادی شما می گردد. می دانم که همه با این گفته من موافق می باشند. پریدن به این سو و آن سو، دویدن به اطراف، مسابقه دادن برای پیش افتادن، ضربه زدن، پرتاب کردن، با دست به توپ ضربه زدن، لگد زدن (به توپ)، فریاد کشیدن، دست زدن، تشویق کردن، افتادن و دوباره بلند شدن .... تماماً بخشی از ورزش می باشند. و هیچ چیزی به این میزان موجب شادی نمی گردد. ورزش به وسیله افزایش فراوری اندورفین در مغز موجب سرمستی و سرحالی شما می گردد. به عبارت دیگر، ورزش نوعی تربیت بدنی است که موجب فراوری مولکول های شادی در بدن شما می گردد، در نتیجه سلامت روانی شما را دوباره باز می گرداند. با ورزش کردن شما نمی توانید ناراحت و غمگین باشید. در واقع، ورزش غم و استرس را از بین می برد. و انرژی ِ مثبتی در شما و اطرافتان بوجود می آورد.

هنگامی که مسابقات ورزشی در سطح کشوری و یا ملی انجام می شوند، حس تعلق بازیکنان به جامعه یا کشور را در آنها افزایش می دهند. رویدادهای ورزشی بین المللی، حس میهن پرستی را پرورانده و در میان اعضای تیم یک کشور حس وحدت را بوجود می آورد. انجام ورزش های رقابتی در این سطوح، راه های اشتغال بسیاری نه تنها برای ورزشکاران زن و مرد ایجاد می نماید، بلکه برای افرادی که به اسم داوطلب، لیدر طرفدار و یا در مقام پزشکان ورزش و فیزیوتراپ فعالیت می کنند، هم زمینه های اشتغال را فراهم می سازد. به این علت که میزبانی رویدادهای ورزشی موجب پیشرفت و توسعه شهرهای میزبان می گردد، ورزش می تواند به شهری شدن منطقه ها روستایی بیانجامد. بسیاری از شهرستانها به مرکز گردشگری ورزشی تبدیل شده اند. پارکهای ورزشی در بسیاری از مراکز گردشگری ایجاد و پیشرفته اند. به علت تمایل فزاینده برای بازی های ورزشی است که چنین تحولاتی اجرا شده است.

انجام ورزش موجب کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مختلف می گردد. به این علت که رشته های ورزشی، به اسم فرم و شکل عالی از تمرین و تربیت بدنی انجام وظیفه می کنند، جای تعجب نیست که فوائد سلامتی زیادی همانند پایین آوردن فشار خون، حفظ قند خون و سطوح کلسترول و کاهش خطر ابتلا به دیگر عوارض مربوط به سلامت را به ارمغان می آورند. بله اگر شما به طور منظم به ورزش می پردازید، احتمال کمتری دارد که به بیماری های قلبی و دیابت مبتلا شوید. انجام ورزش خطر فشار خون بالا و چندین اختلال دیگر در رابطه با استرس را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهند افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، می توانند با فشار و استرس بهتر کنار آیند. کسانی که در فعالیتهای ورزش شرکت می کنند، کمتر در معرض افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات روانی قرار خواهند گرفت.

تمرین منظم که به وسیله انجام رشته های ورزشی به دست می آید منجر به بهبود در سلامت کلی شده و در نتیجه کیفیت زندگی را بهتر می سازد. ورزش ترکیب خوبی از سرگرمی و تمرین بدنی است. ورزش سلامت جسمی و روانی شما را بهبود می بخشد؛ سلامت جسمی به این علت که تمرین بدنی را شامل می گردد و سلامت روانی به این علت که بازی ورزشی چیزی است که شما از آن لذت می برید، و چیزی است که فکر شما را آرام می سازد. چیزی که بسیار مفید و سودمند می باشد، این است که ورزش ارزش وقت گذاشتن را دارد. پس از امروز آغاز کنید. و یک بازی ورزشی را برگزینید!

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1847

به "مزایای ورزش کردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای ورزش کردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید