تور سریلانکا: لیست 7 میراث جهانی یونسکو در سریلانکا

به گزارش صبح مهریز، جاذبه های توریستی سریلانکا

همه ما کم و بیش در خصوص میراث جهانی یونسکو شنیده ایم. این عنوان به مکان، بنا و اثری تاریخی و مهم اطلاق می گردد که از نظر تاریخی، علمی، فرهنگی و آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است. این بناها تحت حفاظت و نظارت دقیق سازمان یونسکو قرار می گیرند تا از نابودی و تخریب مصون بمانند. سریلانکا کشوری شگفت انگیز است و با جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی منحصربفردی که دارد سالانه میلیون ها توریست را به سمت خود جذب می نماید. در این مطلب قصد داریم 7 میراث جهانی یونسکو در سریلانکا را به شما معرفی کنیم که پنج تای آن ها میراث فرهنگی و دوتا میراث طبیعی هستند. این مکان ها از جمله شگفت انگیزترین جاذبه های توریستی سریلانکا هستند و اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این مکان ها تماشا کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا با لیست میراث جهانی یونسکو در سریلانکا بیشتر آشنا شویم.

تور سریلانکا: لیست 7 میراث جهانی یونسکو در سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

1- شهر باستانی سیگیریا | City of Sigiriya

در استان مرکزی سریلانکا صخره ای بزرگ و باابهت واقع شده است که یکی از قصرهای باستانی بر فراز آن ساخته شده است. قلعه سیگیریا قصری متعلق به شاه کاساپا است که از قرن 5 بعد از میلاد به جا مانده است. با استفاده ا پله هایی که در یک طرف صخره ساخته شده می توان به بالای صخره و قلعه تاریخی رسید. ورودی این قلعه شبیه به شیر سنگی تراشیده شده است و شکوه و ابهت خاصی دارد. وقتی بازدیدنمایندگان به بالای صخره رسیدند می توانند دیدی 360 درجه از صخره و همین طور جنگل دور و بر داشته باشند. مخزن آبی که آب باران را جمع آوری می نموده هنوز در این قصر وجود دارد و آسیب چندانی ندیده است. سیگیریا یکی از جاذبه های توریستی سریلانکاست که به ثبت میراث فرهنگی یونسکو رسیده است.

  • آدرس: Ancient City of Sigiriya, Sigiriya, Sri Lanka

2- شهر تاریخی آنوراداپورا | Anuradhapura

شهر آنوراداپورا نخستین مرکز باستانی سریلانکا به شمار می رود و هنوز هم یکی از مراکز مهم مذهبی در این کشور است. این شهر در 200 کیلومتری شمال کلمبو، مرکز فعلی، واقع شده است. سالانه هزاران توریست برای بازدید از معابد و مکان های تاریخی و مذهبی به این منطقه که در کنار رود مالواتو واقع شده است می آیند. در شهر تاریخی آنوراداپورا یکی از بزرگ ترین و مقدس ترین درختان در سریلانکا هم وجود دارد که برای بودائی ها اهمیت ویژه ای دارد. این شهر در سال 1982 در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و تحت حفاظت واقع شده است.

  • آدرس: Sacred City of Anuradhapura, Sri Lanka

3- شهر تاریخی گاله | Old Town Of Galle

در سریلانکا شهری قدیمی وجود دارد که ردپای هلندی ها در آن کاملا مشهود است. در واقع هلندی ها در قرن 16 شهر گاله را بنا نهادند و با دیوارها و استحکاماتی آن را در برابر هجوم دشمن مقاوم کردند. شهر گاله در فاصله حدودا 130 کیلومتری مرکز سریلانکا، کلمبو، واقع شده است و واقعا ارزش بازدید و تماشا را دارد. برج و باروهای ضخیم سنگی دورتادور شهر تاریخی وجود دارند و در قرن 17 و 18 وظیفه محافظت از آذوقه و کالاهای کمپانی هلندی هند شرقی را بر عهده داشته اند.کل این شهر و قلعه های و دیوارهای قدیمی از سال 1988 به عنوان یک میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

  • آدرس: Galle Dutch Fort, Galle, Sri Lanka

4- غار دامبولا | Dambulla Cave

غار طلایی دامبولا در طول 22 قرن گذشته مقصدی مذهبی در آئین بودا بوده است. این غار بعلاوه بزرگ ترین و سالم ترین غار در جزیره محسوب می گردد. داخل غار دامبولا نقاشی های دیواری منحصربفردی وجود دارد و همینطور 150 مجسمه در دورتادور غار قرار داده شده اند. در سال 1991 برای محافظت از این میراث تاریخی باارزش، غار دامبولا در لیست میراث جهانی به ثبت رسید.

  • آدرس: Dambulla Cave Temple, Kandy-Jaffna Hwy, Dambulla, Sri Lanka

5- شهر باستانی پلونارووا | Ancient City of Polonnaruwa

پس از نابودی آنوراداپورا در قرن یکم، شهر پلونارووا به عنوان مرکز دوم سریلانکا انتخاب شد. در این شهر بناها و سازه های بسیاری متعلق به تمدن چولا (Cholas Civilization) به جا مانده است. بعلاوه شهر طلایی که در قرن 12 ساخته شده هم در همین محوطه تاریخی وجود دارد. این شهر یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی سریلانکا است و در واقع، در کنار آنوراداپورا و سیگیریا مثلث فرهنگی سریلانکا را تشکیل می دهند. شهر تاریخی پلونارووا در سال 1982 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و تحت حفاظت واقع شده است.

  • آدرس: Polonnaruwa, Sri Lanka

6- جنگل حفاظت شده سیناراجا | Sinharaja Forest Reserve

جنگل سیناراجا یکی از دو منطقه طبیعی در سریلانکاست که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این منطقه آخرین جنگل بارانی به جای مانده در سریلانکاست و درخت ها و گونه های گیاهی خاصی در این جنگل وجود دارد. اگر عاشق طبیعت و جنگل گردی هستید این جنگل یکی از برترین جاذبه های توریستی سریلانکا خواهد بود. در این جنگل حیوانات و به ویژه دوزیستان نادر و کمیابی زندگی می نمایند که شانس تماشا آن ها را در هیچ جای دیگری نخواهید داشت.

  • آدرس: Sinharaja Rainforest Reserve, Sri Lanka

7- ارتفاعات مرکزی | Central Highlands

ارتفاعات مرکزی سریلانکا منطقه ای وسیع در این کشور است که به ثبت میراث جهانی یونسکو هم رسیده است. این منطقه شامل پارک ملی هورتون پلن (Horton Plains National Park)، جنگل نکلس (Knuckles Forest) و منطقه حفاظت شده پیک وایلدرنس (Peak Wilderness) است. ارتفاعات مرکزی یا سنترال هایلند سریلانکا در ارتفاع بیش از 2000 متری از سطح دریا واقع شده است و در سال 2010 در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این منطقه مسیرهای کوهنوردی و پیاده روی زیادی وجود دارد و مطمئنا یکی از برترین جاذبه های توریستی سریلانکا برای دوستداران طبیعت است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1954

به "تور سریلانکا: لیست 7 میراث جهانی یونسکو در سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا: لیست 7 میراث جهانی یونسکو در سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید