7 جاذبه دیدنی بی نظیر در کشور سریلانکا

به گزارش صبح مهریز، جاذبه های سریلانکا بسیار زیبا و دیدنی هستند. سریلانکا کشوری است که ارزش ندارد برای بازدید از آن وقت صرف کنید!!! به نظر شما آیا این جمله صحیح است؟ افرادی که از این کشور زیبا دیدن نموده اند بدون اغراق این کشور را یکی از زیباترین کشورهای جهان می نامند. کشور سریلانکا کشوری جزیره ای بوده و در جنوب هند قرار گرفته است. سواحل وسیع و زیبا، مردم خونگرم و غذاهای خوشمزه تنها بخشی از جذابیت هایی است که می توان در این کشور از آنها سراغ گرفت.

7 جاذبه دیدنی بی نظیر در کشور سریلانکا

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

این کشور تاریخچه و قدمت طولانی داشته و این موضوع را می توان به راحتی از آثار باستانی و قدیمی که در آن وجود دارد متوجه شد. برای مثال می توان به صومعه هایی که تزئینات زیبایی در آنها به کار گرفته شده است اشاره نمود.

نام قدم این کشور سیلون بوده و اعراب نیز آن را سرندیب نام داده بودند اما از سال 1972 به این طرف، نامی که به طور رسمی برای این کشور انتخاب شد سریلانکا بود.

با رزرو آنلاین تور سریلانکا خبرنگاران به این سرزمین رویایی سفر کنید.

چرا سریلانکا مروارید اقیانوس هند است؟

پاسخ این سوال را می توان در مناطق دیدنی موجود در این کشور جستجو کرد. اگر به دنبال تماشای طبیعتی بکر و زیبا و آثار باستانی شگفت انگیز هستید سریلانکا بهترین گزینه برای این دو هدف به شمار می رود.

معابد فراوان، آثار باستانی و تاریخی زیبا در کنار پارک های ملی، جنگل و دریاچه ها تنها قسمتی از گنج هایی است که در این کشور پنهان شده است.

برای آنکه بتوانید از تمام مواهب و زیبایی هایی که این در کشور وجود دارد نهایت استفاده را ببرید باید علایق خود را به خوبی شناسایی کنید. اگر می خواهید ورزش های آبی انجام دهید و یا اگر می خواهید در میان درختان جنگل و یا سواحلی زیبا و آرام قدم بزنید پیشنهاد می کنیم در خصوص کشور سریلانکا نیز به اندازه کافی فکر کنید و این کشور را نیز در بین مقاصدی که قصد دارید در آینده از آنها بازدید کنید قرار دهید.

با اینکه این کشور زیبایی های بسیاری دارد اما هنوز هم گردشگران و جهانگرد ها آنطور که باید و شاید این کشور را نشناخته و هنوز نمی دانند که سریلانکا نیز می تواند مقصدی بسیار رویایی و زیبا برای سفر آنها به شمار رود.

علاوه بر آثار باستانی زیادی که در سریلانکا می توان بازدید کرد جاذبه های طبیعی فراوانی نیز در این کشور وجود دارد که به شما توصیه می کنیم حتما برای دیدن هر یک از آنها به اندازه وقت بگذارید و سعی کنید با فراغ بال و حوصله و دقت فراوان به تماشای آنها بروید.

در ادامه متن قصد داریم 7 جاذبه طبیعی کشور سریلانکا را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که این متن بتواند اطلاعات جامعی و کاملی را در رابطه با این جاذبه ها در اختیار شما قرار دهد.

1-جاذبه های سریلانکا | قله آدم

یکی از قله های بسیار زیبا و تماشایی جهان که از قضا در کشور سریلانکا واقع شده است، قله آدم است. این قله در قسمت های مرکزی این کشور و در منطقه نوارا الیا قرار گرفته و بیشتر از 2200 متر ارتفاع دارد.

این قله مخروطی شکل بوده و به علت قرار داشتن رد پای یک انسان بر روی آن شهرت زیادی دارد. بوداییان اعتقاد دارند که این رد پا به بودا تعلق دارد، هندی ها نظر متفاوتی دارند و معتقدند که این رد پای شیواست و مسلمانان و مسیحی ها نیز بر این باورند که این رد پا متعلق به جای پای حضرت آدم است. به همین دلیل است که این قله مکانی مقدس برای مردمان این کشور به شمار می رود.

این قله از نظر ارتفاع رتبه 5 بین را بین قله های موجود در کشور سریلانکا دارد و اگر برنامه سفر خود را به نحوی بچینید که در روزهای آفتابی به بازدید از این قله بروید بدون شک مناظر بسیار دیدنی و شگفت انگیزی را مشاهده خواهید کرد.

2-سیگریا

یکی دیگر از زیباترین و تماشایی ترین مناظری طبیعی و باستانی کشور سریلانکا سیگریا است. سیگریا یک محوطه سنگی است و بالای صخره ساخته شده است که ارتفاعش از سطح دریا 300 متر و از مناطق و زمین های اطراف نیز 180 متر است.

تاریخچه و قدمتی که برای این بنا ذکر نموده اند به قرن 5 میلادی بر می گردد. در آن زمانی فردی به نام کاشیاپای اول دستور ساخت آن را داد و برای آنکه امنیت موجود را افزایش دهد آن را بر روی سنگی با ارتفاع زیاد ساخت.

جالب است که بدانید این اثر به شکل و شمایل شیر ساخته شده است و به همین دلیل زیبایی و جذابیت زیادی دارد. این تمهیدات به کار گرفته شد تا این قلعه محیطی امن و ایمن برای پادشاه ایجاد کند اما در نهایت نیز هیچ یک از این کوشش ها مثمر ثمر نبوده و قطعه تسخیر شد.

سیگریا در سال 1982 به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده و در حال حاضر نیز می توان ویرانه هایی از این قلعه را مشاهده کرد. با رفتن به این قلعه هم می توانید از خود این اثر زیبا و باستانی و هم از مناظر و چشم اندازهایی که در برابر چشمانتان جلوه گری می نماید دیدن کنید.

3-جاذبه های سریلانکا | پارک ملی یالا

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کشور سریلانکا پارک ملی یالا است. این پارک در جوار اقیانوس هند قرار گرفته و از جمله معروف ترین پارک ها و پناهگاه های حیات وحش این کشور به شمار می رود.یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده این پارک از شهرت زیادی برخوردار باشد وجود تعداد زیادی پلنگ در این پارک است.

البته علاوه بر پلنگ ها شما می توانید حیواناتی مانند فیل، آهو، گوزن و طاووس را نیز مشاهده کنید. به دلیل تنوع بسیار جذاب و تماشایی که این حیوانات به این پارک بخشیده اند معمولا در طول سال جهانگرد های زیادی به این کشور سفر نموده و مسافران می توانند از حیات وحش بی نظیر پارک یالا دیدن نمایند.

اگر دوست دارید از این پارک دیدن کنید باید به جنوب شرقی کشور سریلانکا سفر کنید. این پارک در 12 کیلومتری کیریندا و 300 کیلومتری کلمبو قرار گرفته است.

4-بام و دریاچه کندی

بام کندی از دیگر مناطق دیدنی کشور سریلانکا است که شما می توانید با رفتن به آن مناظر و نمایی بسیار زیبا و چشم نواز از شهر را مشاهده کنید. با رفتن به بام شهر کندی می توانید از دریاچه ای که در همان نزدیکی قرار گرفته دیدن نموده و ویویی کاملا متفاوت و جذاب از اطرافتان ببینید. کسانی که تمایل دارند عکس هایی منحصر به فرد و بسیار جذاب در آرشیو عکس هایشان داشته باشند این مکان می توانند شرایط بسیار خوبی را برایشان فراهم کند.

برای آنکه بتوانید خود را به بام شهر کندی برسانید باید پیاده روی خود را از کنار یک دریاچه آغاز کنید. این دریاچه در سال 1807 به دستور پادشاه راجاسینگ ساخته شده و یک دریاچه مصنوعی به شمار می رود و فضایی بسیار جذاب و تماشایی برای گردگشران و مسافران به وجود آورده است.

5-جاذبه های سریلانکا | دریاچه و ساحل بنتوتا

شهر بنتوتا از دیگر جذابیت های طبیعی کشور سریلانکا به شمار می رود. در این شهر مناطق دیدنی فراوانی وجود دارد که از آن جمله می توان به سواحل و دریاچه بسیار زیبای این شهر اشاره نمود.

به کسانی که دوست دارند بر روی شن های طلایی و داغ ساحل قدم زده و از منظره ای که آبی بی کران اقیانوس در مقابلشان ایجاد می نماید نهایت لذت را ببرند توصیه می کنیم به کشور سریلانکا و شهر بنتوتا سفر نمایند.

این شهر در منطقه گال قرار گرفته و مناظر به شدت جذاب و زیبایی را می توان در آن شاهد بود. نمایی که از اقیانوس هند در مقابل چشمان شما واقع شده است بدون شک یکی از بی نظیرترین و زیباترین مناظری است که در تمام طول عمر خود آن را دیده اید.

6-آبشارهای منطقه سنت کلر

یکی از وسیع ترین و عریض ترین آبشارهایی که می توانید سراغ آن را تنها در کشور سریلانکا بگیرید آبشارهای مطبق سنت کلر هستند. این آبشارها در منطقه نوارا الیا قرار داشته و تماشای آنها زیبایی منحصر به فردی هدیه چشمانتان می نماید. این آبشارها به صورت طبقه طبقه قرار گرفته اند و به فضایی برکه مانند سرازیر می شوند.

سنت کلر دو آبشار دارد که یکی از آنها طولی برابر 80 متر و عرضی برابر 50 متر دارد و به آن ماهاالا می گویند. آبشار دیگر نیز طولی برابر 50 متر دارد و به آن کواداالا می گویند. هر چند که به علت سد سازی حجم آب این آبشار کاهش پیدا نموده است اما هنوز هم می توان زیبایی فوق العاده ای را در آن شاهد بود.

7-پارک پیناوالا

افرادی که به تماشای فیل ها علاقه زیادی دارند و می خواهند قدم در پارکی بگذارند که تنها در فیل در آنها مشاهده می گردد می توانند به پارک پیناوالا بروند.

این پارک مرکز نگهداری فیل های پناوالا است و در 13 کیلومتری شمال غربی شهر کاگل قرار گرفته است. از این مرکز به عنوان بزرگترین قطب نگهداری فیل هایی آسیایی یاد می گردد و کار خود از سال 1975آغاز نموده است. در این مرکز بیشتر از 88 فیل نگهداری می شوند و نکته جالبی که خوب است در خصوص این پارک بدانید آن است که بچه فیل هایی که در اثر حوادث مختلف دچار آسیب دیدگی شده اند و یا والدین خود را از دست داده اند در این مرکز نگهداری می شوند.

مسئولینی که در این پارک در حال فعالیت هستند خلاقیت جالبی به کار برده اند و سعی می نمایند از فیل های نر برای انجام کارهایی مانند حمل غذا استفاده نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1590

به "7 جاذبه دیدنی بی نظیر در کشور سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 جاذبه دیدنی بی نظیر در کشور سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید