عکس ، ادعای جنجالی سایت تخصصی: پلتفرم اختصاصی ایران خودرو کپی چینی از آب در آمد! (تور چین ارزان)

به گزارش صبح مهریز، گجت نیوز سایت تخصصی حوزه تکنولوژی در یک گزارش جنجالی ادعا نموده پلتفرم اختصاصی مطرح شده از سوی ایران خودرو برای جایگزینی پژو 206 کپی برداری شده از ام جی 3 است.

عکس ، ادعای جنجالی سایت تخصصی: پلتفرم اختصاصی ایران خودرو کپی چینی از آب در آمد! (تور چین ارزان)

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

همزمان با شروع سال 1401 بود که شرکت خودروسازی ایران خودرو اعلام نمود قرار است روی پروژه ای با کد TF21 کار کند. البته بعضی از امور این پروژه و مراحل آن اواخر سال 1400 اجرا شده بود و هم اکنون بنا بر اعلام منابع موثق، ایران خودرو برنامه دارد از این خودرو تا چند ماه دیگر رونمایی کند.

اصالت اولین شاسی بلند اختصاصی ایران خودرو چیست؟

وقتی خبر طراحی و فراوری چنین خودرویی با کد پروژه تی اف 21 رسانه ای شد، آبی پوشان جاده مخصوص این گونه نشان دادند که خودروی تازهشان به نوعی فیس لیفتی عمیق برای خانواده پژو (پژو 206 و پژو 207) محسوب می گردد. بعد از آن ایران خودرو در مجامع مختلف و نشست های گوناگون این طور القا کرد که چنین ادعایی صحت دارد.

به هر حال ایران خودرو نتوانست تا روز رونمایی و عرضه این محصول منتظر بماند و به همین علت در مراسمی که در ماه رمضان برگزار گردید به اصحاب رسانه تأکید کرد می توانند از نمونه اولیه این خودرو تماشا نمایند؛ به شرط آن که تصویری از خودرو به بیرون درز نکند. در این مراسم نمای جلو TF21 به طور دیجیتالی نمایش داده شد.

مدتی بعد از این مراسم برای خبرنگاران تخصصی، ایران خودرو به طور غیر رسمی تصویر اولیه ای از خودروی TF21 خود منتشر کرد. اغلب رسانه های داخلی به این نمونه اولیه واکنش نشان دادند.

کارشناسان پس از مشاهده این نسخه اولیه ادعا کردند طراحی ستون ها، سقف و بعضی المان های دیگر این خودرو با ستون و سقف خانواده پژو تفاوت دارند و به طور کلی نمی توان گفت این خودرو فیس لیفتی حتی عمیق برای پژو 206 یا 207 محسوب می گردد. اگر از ما می شنوید این پلتفرم و پروژه تازه ارتباطی با خانواده پژو ندارد و کلا انحصاری و تازه است.شنیده ها حاکی از این است که پلتفرم تی اف 21 بر اساس خودروی MG3 طراحی شده که موضوع عجیب و غریبی به نظر می رسد. تعجب ما از این است که ایران خودرو تا امروز در سبد محصولات خود خودرویی از این برند نداشته! به طور کلی از ایران خودرو انتظار می رفت که پروژه تی اف 21 را به عنوان فیس لیفتی برای خانواده پژو در نظر بگیرد، نه این که محصولی کاملا تازه و متفاوت عرضه کند.

با نگاهی به خودروی ام جی 3 متوجه می شویم که بین پلتفرم ایران خودرو و این محصول همچنان اشتراکات طراحی دیده می گردد و در بعضی قسمت ها تشابهات به حداکثر می رسد؛ مخصوصا در کابین و طراحی داخلی. پژو 206 پیروز شد سال ها پیش از موسسه یورو انکپ 3 ستاره ایمنی دریافت کند، ولی همین خودرو از زمانی که ایرانیزه شده نمی تواند حتی 2 ستاره ایمنی از موسسه مذکور دریافت کند!

خودروهای چینی معمولا به موسسه یورو انکپ نمی روند و موسسه ایمنی چین به آنها ستاره می دهد، ولی MG3 از معدود خودروهایی است که پیروز شده از این موسسه اروپایی سه ستاره ایمنی دریافت کند. شاید این امتیاز نشان دهنده این باشد که ام جی 3 از خانواده پژو 206 و 207 اندکی بهتر است.

ایران خودرو تا به امروز در هیچ کدام از محصولات خود از ایربگ پرده ای استفاده نکرده و به همین علت نباید انتظار داشت در خودروی مالی تی اف 21 از ایربگ های این چنینی بهره ببرد و اگر از همان ایربگ های جانبی معمولی هم استفاده کند مشتریان باید رضایت مند باشند.

در قسمت مشخصات فنی به نظر می رسد آبی پوشان جاده مخصوص قصد دارند از پیشرانه های سری TU سه سیلندر بهره ببرند. نمونه اولیه این محصول با گیربکس نیمه اتوماتیک ساخته شده است. بنابراین از جمله اشتراکات میان ام جی 3 و TF21 می توان به گیربکس نیمه اتوماتیک آنها اشاره نمود. یکی از برنامه های ایران خودرو، تعبیه گیربکس 6 سرعته نیمه اتوماتیک روی تی اف 21 است.

4141

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2167

به "عکس ، ادعای جنجالی سایت تخصصی: پلتفرم اختصاصی ایران خودرو کپی چینی از آب در آمد! (تور چین ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، ادعای جنجالی سایت تخصصی: پلتفرم اختصاصی ایران خودرو کپی چینی از آب در آمد! (تور چین ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید