طرز تهیه نان یا خمیر پیتزا با ساده ترین روش

به گزارش صبح مهریز، این دستورالعمل برای خمیر نان پیتزا، دستوری است که مدت ها روی آن کار شده، مواد آن را آنقدر کم و زیاد کردیم تا به نتیجه دلخواه برسیم. ممکن است این دستور مانند دستور های دیگر طرز تهیه خمیر پیتزا با مخمر که می توان از قنادی ها تهیه کرد، به نظر برسد اما مسئله مهم در این دستور تهیه خمیر پیتزا برای ما این بود که سادگی خودش را حفظ کند.

طرز تهیه نان یا خمیر پیتزا با ساده ترین روش

طرز تهیه نان پیتزایی ما راحت است و حتی می توانید آن را در فریزر نگه دارید و بعدا از آن بهره ببرید. روی آن سس و پنیر بریزید و آن را بپزید تا پف کند و یک پیتزای خانگی عالی داشته باشید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه نان پیتزا یا خمیر پیتزا را فرا بگیرید تا با آن برترین پیتزاهای خانگی را بپزید.

خمیر پیتزا را تا مدت سه ماه می توانید درون فریزر نگه دارید 12 ساعت قبل از پخت آن را از فریزر خارج کنید.

مواد لازم برای تهیه نان پیتزا

  • مخمر یک قاشق چای خوری
  • آب ولرم سه چهارم فنجان
  • آرد دو فنجان
  • نمک یک و نیم قاشق چای خوری

طرز تهیه نان پیتزا

مرحله اول

مخمر را در آب ولرم بریزید و آنقدر هم بزنید تا زمانی که مخمر در آب حل گردد.

مرحله دوم

آرد و نمک را برای درست شدن خمیر با هم مخلوط کنید و سپس همه را به مخلوط آب و مخمر اضافه کنید. آن را با یک قاشق فلزی هم بزنید تا خمیر کش دار گردد.

مرحله سوم

سپس خمیر را حدود 5 دقیقه ورز دهید. خمیر را با دست ورز دهید. خمیر باید به حالتی برسد که وقتی انگشتتان را در آن فرو می برید به حالت قبلی خودش برگردد. بین 5 تا 8 دقیقه این کار را ادامه دهید. اگر خمیر به کاسه یا دستتان می چسبد یک قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کنید تا این چسبندگی از بین برود و راحت تر به کارتان ادامه دهید. حواستان باشد که خیلی آرد به آن اضافه نکنید.

مرحله چهارم

بین یک تا یک ساعت و نیم به خمیر فرصت دهید تا پف کند. برای این کار سطح کاسه را تمیز کنید تمام سطح آن را با میزان کمی روغن بپوشانید و خمیر پیتزا را درون آن بگذارید، روی کاسه را با در پوش بپوشانید تا پف کند. بعد از آن خمیر پیتزا شما آماده مصرف یا فریز شدن است.

نکاتی برای تهیه خمیر پیتزا

  • در این دستور ما کار مخلوط کردن را با دست انجام دادیم اما اگر می خواهید، می توانید این خمیر پیتزایتان را با همزن ایستاده مجهز به قلاب خمیر تهیه کنید.
  • اگر عجله دارید و می خواهید خمیر تهیه شده را سریع بهره ببرید، می توانید بی خیال پف کردن خمیر شوید و خمیرتان را یک ساعت ونیم استراحت ندهید. فقط دقت کنید در این حالت یک پیتزا با خمیر نازک و طعمی شبیه کراکر خواهید داشت .

  • خمیر را در یخچال نگهدارید. اگر می خواهید چند هفته دیگر پیتزا را بپزید روی کاسه را بپوشانید و آن را فریز کنید. اگر زمان کافی دارید ابتدا یک تا یک ساعت ونیم خمیر را بیرون بگذارید تا پف کند سپس آن را درون فریزر قرار دهید .

طرز تهیه پیتزا با خمیر پیتزا خانگی

  • اگر خمیرتان را فریز نموده اید قبل از استفاده، آن را فریزر خارج کنید تا به دمای عادی برسد. فر را روی درجه 500 درجه فارنهایت قرار دهید تا همه قسمت های آن هم دما شوند. طبقه بالای فر را برای پخت آماده کنید.
  • برای پخت پیتزا با این خمیر ابتدا آن را به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت آن را درون سینی فر دایره ای شکل با حدود قطر 25 سانت پهن کنید و خمیر را تا دور ظرف بالا ببرید. روی آن به مقدار یک چهارم فنجان سس و میزانی پنیر پیتزا و دیگر مواد دلخواه تان را بریزید.
  • پیتزا را حدود 5 تا 10 دقیقه بپزید. پیتزا را روی سینی طبقه بالای فر قرار دهید. هنگامی که پنیر آب گردد و روی آن برشته گردد و خمیرهای کنار ظرف پف کند پیتزای شما آماده است. زمان پخت به درجه حرارت فر و ضخامت پیتزای شما بستگی دارد.
  • پیتزا باید در حدی خنک گردد که فقط دهانتان را نسوزاند. آن را سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2196

به "طرز تهیه نان یا خمیر پیتزا با ساده ترین روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه نان یا خمیر پیتزا با ساده ترین روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید