طرز تهیه توپک پنیری

به گزارش صبح مهریز، توپک پنیری یک پیش غذای بسیار خوشمزه با طرز تهیه آسان است. شما با چند ماده اولیه در دسترس و حدود 15 دقیقه زمانی که صرف درست کردن آن می کنید، یک پیش غذای خوش طعم وبو خواهید داشت. احتمالا با شنیدن نام توپک پنیری به یاد نوع سرخ شده آن خواهید افتاد؛ اما ما در این جا طرز تهیه توپک پنیری متفاوتی را برای شما آماده نموده ایم که نیازی به سرخ شدن ندارد.

طرز تهیه توپک پنیری

این نوع توپک پنیری از انواع کلاسیک آن محسوب می گردد و علاوه بر آن که سالم تر از نوع سرخ شده آن است، طعم متفاوت تری هم برای شما به ارمغان می آورد. وجود این پیش غذا سفره شما را رنگین تر می نماید و بی شک مهمانان شما متحیر از مزه خوش آن و البته اندازه هنرمندی شما خواهند شد. پس اگر آماده درست کردن یک پیش غذای معرکه هستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مواد لازم طرز تهیه توپک پنیری

  • پنیر خامه ای نرم شده 500 گرم
  • پنیر چدار رنده شده 2 فنجان
  • پیاز خردشده 2 عدد
  • سس ورسترشر 1 قاشق چای خوری (سس ورسترشر را می توانید از سوپرمارکت های بزرگ تهیه کنید.)
  • سس فلفل تند 1 قاشق چای خوری
  • جعفری خشک 1 قاشق چای خوری
  • پودر سیر 1/2 قاشق چای خوری
  • برگ پونه کوهی خشک 1/2 قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه آسیاب شده به میزان لازم
  • گردو خردشده 1 فنجان

این میزان مواد برای پیش غذای حدود 20 نفر مناسب است.

طرز تهیه توپک پنیری

  1. پنیر خامه ای را در ظرفی بریزید و هم بزنید تا نرم و یکدست گردد. پنیر چدار، پیاز، سس ورسترشر، سس تند، جعفری، پودر سیر، پونه کوهی و فلفل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا ترکیب شوند.
  2. حال دست های خود را کمی چرب کنید، میزانی از مواد را بردارید و آن را به شکل توپک های گرد درآورید.
  3. گردوهای خردشده را در بشقابی جداگانه بریزید. توپک ها را در گردو بغلتانید و آن ها را کاملا آغشته به گردو کنید.
  4. حال روی توپک های پنیری خود را بپوشانید و آن ها را حدود 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا خود را بگیرند. پس از این مدت پیش غذای شما آماده است.
  • آماده سازی مواد 1 دقیقه و درست کردن این توپ پنیری 15 دقیقه زمان می برد. در کل این پیش غذای لذیذ در 16 دقیقه آماده می گردد.

توپک پنیری کره ای

برای تهیه توپک پنیری کره ای، باید به مواد خود 2 قاشق غذاخوری کره نرم شده هم اضافه کنید. طعم کره در کنار پنیر، توپ پنیری شما را لذیذتر می نماید.

آموزش توپک پنیری سوخاری

آموزش توپک پنیری سوخاری کمی متفاوت از نوع پنیری ساده است. برای این نوع توپک شما به سیب زمینی، آرد ذرت، آرد سوخاری، تخم مرغ، پیازچه خردشده، فلفل و پنیر چدار احتیاج دارید. سیب زمینی پخته را له کنید و نمک، فلفل و پیازچه را به آن بیفزایید. مخلوط را کف دست خود پهن کنید. یک تکه پنیر درون آن بگذارید و آن را به شکل توپ های کوچک درآورید.

توپک ها را ابتدا در آرد ذرت و سپس در آرد سوخاری بغلتانید. حال توپک ها را به تخم مرغ آغشته کنید و دوباره در آرد سوخاری بغلتانید. آن ها را در روغن داغ سرخ کنید و هنگامی که طلایی شدند از روغن بیرون آورید. توپک پنیری سوخاری شما آماده است. می توانید آن را با انواع سس ها میل فرمایید.

طرز تهیه توپک پنیری با خمیر

برای تهیه این نوع توپک شما برای بخش خمیری به نان تست احتیاج دارید. برای مواد داخلی می توانید از سینه مرغ، قارچ، ذرت، سس و پنیر موزارلا بهره ببرید. مواد داخلی را به خوبی مخلوط کنید. لبه نان های تست را بگیرید. حال نان تست ها را به کمی آب آغشته کنید تا حالت خمیری به خود بگیرند.

مواد را درون این خمیر بگذارید. آن را به ترتیب در آرد ذرت، آرد سوخاری، تخم مرغ و دوباره آرد سوخاری بغلتانید. آن ها را سرخ کنید و سپس نوش جان فرمایید. ضمناً برای مواد داخلی توپ پنیری می توانید به دلخواه خود کالباس یا سوسیس را جایگزین سینه مرغ کنید.

توپک پنیری شعریه

توپک پنیری شعریه درواقع یک دسر شیرین و خوشمزه است. موادی که برای تهیه این دسر شیرین احتیاج دارید آرد، شیر خشک، ماست، بیکینگ پودر، شعریه پاکستانی، شیر عسلی، پنیر خامه ای، روغن، آب، نمک، شکر و خمیرمایه هستند. تمامی مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیری شکل شوند. سپس روی خمیر را بپوشانید و اجازه دهید حدود 1 ساعت استراحت کند. حال کمی از خمیر را بردارید، پنیر خامه ای لای آن بگذارید و آن را به شکل توپک درآورید. توپک ها را درون شعریه پاکستانی خردشده بغلتانید و آن ها را درون روغن سرخ کنید. پس از سرخ شدن، روی آن شیر عسلی بریزید و همراه با چای میل کنید. این دسر قابلیت آن را دارد که یک عصر بسیار دل انگیز برای شما بسازد.

هر آن چه باید درباره توپک پنیری بدانید

  • بسته به تازگی موادی که برای تهیه توپ پنیری استفاده نموده اید و تاریخ انقضای آن ها، می توانید توپک ها را بین 1 تا 2 هفته در یخچال نگهداری کنید.
  • شما می توانید به جای گردو از هر نوع آجیلی که دلخواهتان باشد در این توپ خوش مزه بهره ببرید.
  • حتما توپک پنیری را 20 دقیقه قبل از سرو از یخچال درآورید.
  • اگر سس ورسترشر در دسترس نداشتید می توانید آن را از مواد لازم حذف کنید.
منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2094

به "طرز تهیه توپک پنیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه توپک پنیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید