طرز تهیه شیر کاکائوی خوشمزه و مقوی!

به گزارش صبح مهریز، شیر کاکائو یک نوشیدنی خوشمزه و پرطرفدار به خصوص بین بچه ها است که با اضافه کردن کاکائو و شکر یا شکلات به شیر تهیه می گردد.

طرز تهیه شیر کاکائوی خوشمزه و مقوی!

شیرکاکائو نوشیدنی با ارزشو مطلوب بچه ها است. برای تهیه آن تنها به شیر، شکلات یا کاکائو و شیرین نماینده احتیاج است. کاکائو غنی از زیر گروه هاییاز فلاوونوئیدها است که به عنوان فلاونول نامیده می شوند و خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.خاصیت آنتی اکسیدانی کاکائو عمدتاً ناشی از ترکیباتی مثل اپی کاتچین، کاتچین و پروسیانیدیناست.

مدت ها است که مصرف شکلاتبا شادی و لذت مرتبط بوده است. این ماده درمتابولیسم سروتونین، دوپامین و اندورفین که در ایجاد شادی و آرامش دخیل هستند، مشارکتمی کند. استفاده از کاکائو یه عنوان آرامبخش و ضد افسردگی تحت آنالیز می باشد و در گذشتهبه عنوان دارو کاربرد داشته است.

مواد لازم جهت تهیه شیرکاکائو

شیر

1 لیوان

پودر کاکائو

1 قاشق مرباخوری

شکر

1 قاشق مربا خوری

طرز تهیه شیر کاکائو

برای تهیه شیر کاکائوباید پودر کاکائوی مرغوب و معطر تهیه کنید. رنگ آن باید قهوه ای تیره یا به طور عامیانه قهوه ای سوختهباشد و همچنین تا موقعی که شما آن را جهت استفاده در منزل دارید عطر خوشش مشامتان راپر کند و فضا را درگیر عطر بوی خود کند. برخی از افراد از مزه تلخ آن خوششان نمیآید که این افراد می توانند با یک کار ساده طعم آن را باب طبع خویش نمایند. آن هم اینکه برای هر یک لیوان شیر تازه یک قاشق مرباخوری پودر کاکائو مرغوب و یک یا بیشتر ازیک قاشق شکر به آن بیفزایند تا طعم شیرین تری داشته باشد. این دیگر کاملا به طبع شمابرمی گردد.

1. ابتدا یک ظرف مناسب مثل شیرجوش تهیه کنید، پودر کاکائو را در آن بریزید سپس شکر را به آن بیفزایید و همبزنید تا کاملا مخلوط گردد

2. مقداری از شیر را اضافه کنید. این به آن دلیل است کهبسنجیم که مقدار شکر و پودر کاکائو با هم هماهنگهستند یا نه.

3. بعد از اضافه کردن مقداریاز شیر با شکر و پودر کاکائو آنها را هم میزنیم تا مخلوط شکر و شیر پودر کاملا در همحل و آغشته شوند. در این لحظه شیر جوش را بر روی حرارت اجاق قرار می دهیم و آهسته اما مداوم هممی زنیم تا با هم یکدست شوند و گلوله ای در آن باقی نمانده باشد.

4. زمانی که مواد یکدست هماهنگشد اجاق را خاموش می کنیم و آرام با قاشق هم میزنیم تا خنک گردد. موقع هم زدن بهترین زمان برای اضافه کردن باقی مانده شیر است.

5. شیر کاکائو آماده نوشیدن است. حال دیگر این به سلیقه شما برمی گردد که بخواهیدشیر کاکائو را داغ گرم نوش جان کنید یا سرد و خنک.

برای تهیه شیرکاکائو برای سینفر 30 لیوان شیر، 30 قاشق مرباخوری شکر و 30 قاشق مرباخوری پودر کاکائو احتیاج است.

میزان شکر کاملا بر اساس سلیقه و ذائقه شما معین می گردد.

گروه آشپزی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1397

به "طرز تهیه شیر کاکائوی خوشمزه و مقوی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیر کاکائوی خوشمزه و مقوی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید