شبنم قربانی؛ چهره تازه سینما

به گزارش صبح مهریز، بازیگرانی که از عرصه تئاتر پا به سینما گذاشته اند بازی های جذابی از خود نشان داده اند. در چند سال اخیر بازیگران تئاتر بسیاری به عرصه تلویزیون و سینما ورود پیدا نموده اند و توانسته اند برخلاف چهره هایی تئاتری که به نسبت سینمایی ها در نزد عموم مردم کمتر شناخته شده هستند، خود را به سلبریتی تبدیل نمایند.

شبنم قربانی؛ چهره تازه سینما

شبنم قربانی دانش آموخته رشته بازیگری و از جمله بازیگران تئاتری است که اخیرا جلوی دوربین قرار گرفته و کارهای محدودی انجام داده است و توانسته تا حدی توجه مخاطبان را به خود جلب کند. در اولین حضورش در سینما با شهاب حسینی هم بازی بوده و اکنون در شبکه نمایش خانگی در سریال ملکه گدایان در نقش سارا بازی می نماید.

هر روزی اکنون

این فیلم که با عنوان اصلیاولین برف نیز شناخته می گردد، اخیرا به بخش نسل جشنواره برلین دعوت شده و داستان آن درباره زندگی پسربچه ای 13 ساله در یکی از روستاهای فنلاند است که زندگی اش با عدم پذیرش درخواست پناهندگی خانواده اش دگرگون می گردد. نشریه اسکرین فیلم فنلاندی هر روزی اکنون با بازی شهاب حسینی را در لیست مهم ترین آثار اروپایی، مورد توجه جشنواره های سینمایی در سال 2021 قرار داد.

در این فیلم شینم قربانی بازی قابل قبولی را در کنار شهاب حسینی به نمایش می گذارد. فیلم هر روزی اکنون را حامی رمضان سینماگر ایرانی-فنلاندی با سرمایه گذاری یک کمپانی فنلاندی ساخته و در آن شهاب حسینی در کنار شبنم قربانی ایفاگر نقش های اصلی هستند. این فیلم تا حدودی الهام گرفته از تجارب شخصی حامی رمضان در زمان ورود به کشور فنلاند در سال 1990 میلادی است. لائورا برن بازیگر فنلاندی نیز در کنار سینا کشوری و کمیا اسکندری در فیلم به زودی ایفای نقش نموده اند.

این فیلم در 6 بخش برترین فیلم، برترین کارگردانی، برترین فیلمنامه، برترین فیلمبرداری، برترین صدا و برترین بازیگر نقش اصلی مرد (شهاب حسینی) کاندیدای جوایز یوسی، مهمترین جوایز سینمایی در کشور فنلاند شده است.

اولین تجربه ها

فیلم هر روزی اکنون می تواند سکو پرشی برای شبنم قربانی باشد. او اولین بازی جلو دوربین خود را در سریال تلویزیونی لحظه گرگ و میش به کارگردانی و تهیه کنندگی همایون اسعدیان در سال 1396 داشت. در آن سریال نقش مهندس حریرچی را بازی می کرد. اولین تجربه بازیگری شبنم قربانی در کنار چهره های سرشناس دنیای هنر رقم خورد و یکی از کارهای پیروز کارنامه هنری او شد و بازی در کنار هنرمندانی چون فاطمه گودرزی و شهره سلطانی به تجربیات او در دنیای بازیگری اضافه نمود.

در این باره بخوانید:

مروری بر کارنامه سینمایی رویا افشار

سیاوش؛ جدیدترین سریال شبکه خانگی

انصاریان آخرین کات را داد

شبنم قربانی تجربه بازیگری تئاتر نیز در کارنامه هنری اش دارد و از میان کارهایش می توان نمایش یک مساوی چهار را نام برد. سریال ملکه گدایان حسین سهیلی زاده به تازگی پخش آن از شبکه نمایش خانگی شروع شده و بازیگر نقش سارا در سومین کار تصویری خود در کنار بازیگران این سریال هنرنمایی نموده است.

در سریال ملکه گدایان بازیگران مطرحی مانند باران کوثری، رویا نونهالی، پانته آ بهرام، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، رضا بهبودی، الهام کردا، یسنا میر طهماسب، علی اوجی، سولماز غنی به ایفای نقش پرداختند.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1901

به "شبنم قربانی؛ چهره تازه سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبنم قربانی؛ چهره تازه سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید