چرا تلویزیون مخاطب کودک را جدی نمی گیرد؟

به گزارش صبح مهریز، مریم کاظمی از سریال سازان تلویزیونی و کارگردانان حوزه تئاتر که عروسک خونه را در شبکه کودک روی آنتن داشت به این نکته اشاره نمود کودک امروز بیش از بزرگسال حوزه رسانه و تصویر را درک می نماید و سیاست گذاران تلویزیونی با این قشر، سطحی برخورد نکنند.

چرا تلویزیون مخاطب کودک را جدی نمی گیرد؟

به گزارش خبرنگاران مریم کاظمی در فضای تئاتر و تلویزیون کارهای بچگانه ای دارد و در ماه های اخیر به عنوان گرداننده عروسک خونه روی آنتن شبکه کودک دیده شد. او دبیری بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز برعهده داشت.

مریم کاظمی درباره اینکه عروسک ها باید به تلویزیون برگردند و در عین حال به استانداردهای ساخت نمایش عروسکی در صداوسیما توجه گردد گفت: جای عروسک همواره در تلویزیون خالی است. چون مسئله این است یک اعتماد و اعتقادی وجود دارد به وسیله عروسک ها می توان قصه ها را بهتر بازگو کرد. وظیفه ما به عنوان برنامه ساز توجه به احتیاجهای مخاطبان است. به همین دلیل در این روزگار باید با کیفیت بهتری برنامه سازی کرد. عروسک های برند امتحان پس داده باید در تلویزیون باشند؛ عروسک هایی که همواره مورد توجه مخاطبان بوده و هستند.

وی اضافه نمود: من همواره اعتقاد دارم باید استانداردهای نمایش تلویزیونی با نمایش روی صحنه مورد نظر سازندگان باشد. توجه به این استانداردها و چارچوب ها و قالب های هنری حائز اهمیت است، چون به عبارت بهتر روی روایت درست قصه ها تأثیر مستقیم دارند. باید اجازه بدهیم نمایش ها از تنوع خاص هنری برخوردار شوند و انگیزه هنرمندان را برای ساخت آثار متنوع، خاص و مجذوب نماینده بالاتر ببریم.

این کارگردان، مجری و بازیگر درباره کودک امروز و احتیاجمندی هایی که باید سیاستگذاران تلویزیون به آن توجه نمایند، تأکید کرد: احتیاجها غیر از آن چیزی نیست که در جامعه وجود دارد. یعنی الان طبقه بندی سنی بچه ها نسبت به سال های قبل فرق نموده، رسانه ها فعال تر شده اند و بچه ها بیشتر از بزرگسالان درک می نمایند. باید آنها را جدّی گرفت و به ساخت برنامه های سطح پایین و بی کیفیت اکتفا نکرد.

کاظمی بیان نمود: امروز ما احتیاج داریم مثل گذشته برای بچه ها سریال ها، فیلم ها و برنامه هایی بسازیم که درباره اش حرف بزنند. در همه عرصه ها بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد و هم مردم به خاطرِ آن برنامه یا سریال نمایشی، به سراغ فضای مجازی و بسترهای رسانه ای دیگر نروند؛ بچگانه های تلویزیون را ببینند؛ زیرا سلامتِ دیداری و شنیداری بچه ها در خطر است و باید به فکر بچه ها باشیم.

این برنامه ساز و هنرمند حوزه تئاتر و تلویزیون اضافه نمود: اتفاقی که امیدوارم برای تلویزیون و شبکه کودک بیفتد؛ تصویر، رنگ و حال خوب برای بچه ها است. یعنی در واقع بایدها و نبایدها را برداریم؛ به کودک مستقیماً مفاهیمی را انتقال ندهیم. قطعاً استقبال نمی نماید اما با مجذوب نمایندهیت نکته ای را مطرح کنیم حتماً استقبال می نماید و پیشرو هم خواهد بود.

نمایی از برنامه عروسک خونه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2273

به "چرا تلویزیون مخاطب کودک را جدی نمی گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تلویزیون مخاطب کودک را جدی نمی گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید