سافاری غذا در مریدا ، گزارشی خاص از متفاوت ترین جشنواره غذا

به گزارش صبح مهریز، خبرنگاران: اولین جشنواره غذای Sabores de Yucatán در مریدا، سنت های آشپزی باستانی مایاها را به همراه روندهای نو معاصر به نمایش می گذارد و بعلاوه محل برگزاری متخبین جوایز 50 رستوران برتر آمریکای لاتین در سال 2022 است.

سافاری غذا در مریدا ، گزارشی خاص از متفاوت ترین جشنواره غذا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مجله تراول ، مریدا مرکز استان یوکاتان است که خود در بخش شمالی شبه جزیره یوکاتان واقع شده است. این دو با هم اشتباه گرفته می شوند زیرا، در حالی که کانکون در یوکاتان است، در استان متفاوت Quintana Roo قرار گرفته است.

در واقع تجربه بیشتر مردم از کانکون استراحتگاه های توریستی خواهد بود، اما مریدا شبیه مکزیک واقعی است. فقط چهار ساعت دورتر، در طرف دیگر شبه جزیره، انگار مرکز فرهنگی کل منطقه است. جشنواره Sabores de Yucatán برای برجسته کردن تنوع غذاهای ارائه شده در اینجا طراحی شده است.

شهر سفید

مریدا به علت ساختمان های آهکی سفیدش لا سیوداد بلانکا نامیده می گردد و مرکز تاریخی آن شبکه ای از خیابان های باریک، کلیساها و میدان های سرسبز است. همه چیز در اطراف پلازا گراند، میدان اصلی شهر که به وسیله کلیسای بزرگ دِ سان ایلدفونسو، پالاسیو مونیپال و پالاسیو د گوبیِرنو مشرف است، متمرکز شده است. بعلاوه چند کاخ قدیمی وجود دارد که اکنون به موزه تبدیل شده است.

مریدا بعلاوه مرکز غذایی یوکاتان است و بازارهای پر رونق آن بعضی از برترین مکان ها برای امتحان غذاهای سنتی مایا هستند. خوراکی های معروف مانند سوپا د لیما، آب مرغ با مرکبات محلی، پوک چاک، گوشت با گوجه فرنگی، پیاز و ادویه جات ،ترشی جات، کوچینیتا یا پولو پیبیل - گوشت یا مرغی که در آب مرکبات و آکیوت مزه دارشده و با برگ های موز پوشانده شده و سپس به صورت آرام پز در یک گودال زیرزمینی پخته شده است.

طعم های جشنواره غذای یوکاتان

من برای اولین جشنواره غذای Sabores de Yucatán اینجا هستم که تعامل بین سنت های آشپزی باستانی یوکاتکا و روندهای تازه معاصر را به نمایش می گذارد. این نمایشگاه به مدت پنج روز ادامه دارد و شامل مزه های آشپزی، گفتگوهای غذا و کارگاههای آموزشی برترین سرآشپزهای دنیا است.

پس از مراسم افتتاحیه، من به سافاری پیاده روی Circuito Calle 47 رفتم - هدفم این است که یک غذا را در هفت رستوران مختلف امتحان کنم، همه با هم در یک خیابان جمع شده اند. غذا فقط مکزیکی نیست، بلکه شامل فیوژن ژاپنی و پیتزای ایتالیایی است. من در Micaela Mar y Leña، El Catrin، Steakhouse 130°، Oliva، Yakuza، Te Extraño و Pizza Neo غذا می خورم. این جشنواره برای نشان دادن وفور و تنوع خوراک که مریدا می تواند ارائه دهد طراحی شده است و مطمئناً پیروز می گردد.

با اینکه سافاری غذا خوب است، من مشتاقم بعضی از غذاهای سنتی یوکاتان را امتحان کنم، بنابراین روز بعد به Aldea Xbatún در نزدیکی Valladolid سفر می کنم. آنها با انبوهی از مواد محلی، از جمله موادی که در باغ خود پرورش می دهند، آشپزی می نمایند. وقتی می رسم، آنها در ل پولو پیبیل خود را در یک گودال پر از زغال گداخته قرارمی دهند. روی آن را با برگ موز و سپس گونی و خاک می پوشانند و می گذارند آرام بپزد.

چند ساعت طول می کشد تا آماده گردد، بنابراین در این فاصله طرز تهیه Sikil Paak - یک سالسا بزرگ از دانه های کدو تنبل، پوره گوجه فرنگی برشته، هابانرو چیلی، لیموترش، گشنیز و پیاز را به من آموزش دادند. من بعلاوه Dzotobichay Tamales (خمیر ذرت رول شده) را با دانه کدو تنبل آسیاب شده، با برگ چای و پیاز کنار هم گذاشتم. همه این کارها زمان بر است به زودی می شنوم که Pibil پخته شده است.

وقتی از زمین بیرون کشیده می گردد، همه دور هم جمع می شوند، تقریباً چیزی شبیه به یک آیین. با بلند شدن برگ های موز، بوی گوشت پخته شده ناگهان هوا را پر می نماید. هر کدام یک قسمت می گیریم و طعم آن کمی ترش است، تند نیست، گوشت آبدار و نرم است.

عسل ملیپونا

یوکاتان یکی از بزرگترین فراورینمایندگان عسل کمیاب ملیپونا در دنیا است و روز بعد من یک ساعت به سینانچه، واقع در بین Motul و San Crisanto سفر می کنم. در آنجا با Benigno Ramírez آشنا شدم که به من گفت که برخلاف زنبور عسل معمولی، Apis mellifera، زنبورهای Melipona Beecheii هیچ نیش ندارند. آنها منحصر به آمریکای لاتین هستند و بیش از سه هزار سال است که در کندوهای معروف به Jobones، جعبه های چوبی سنتی، پرورش می یابند.

مطالعات علمی نشان داده است که نسبت به عسل فراوری شده از زنبورهای نیش دار، خواص آنتی اکسیدانی و کاهش التهاب بیشتری دارد. بعلاوه حاوی فروکتوز بیشتری نسبت به گلوکز است و بافت آن آبکی تر از عسل معمولی است و کمتر مستعد تبلور است. این عسل به طور گسترده به وسیله طبیبان سنتی مایا برای درمان بیماری های چشم، گوش، تنفسی، گوارشی و پس از زایمان استفاده می شد و هنوز هم در بسیاری از جوامع یوکاتان امروزه استفاده می گردد.

من نمی توانم در برابر مزه ها مقاومت کنم ؛ این عسل مطمئناً فرق دارد، کمی ابریشمی و بیشتر شبیه شربت است. در دهان، نت های اومامی و اسید وجود دارد، نوعی شیرینی و ترش با هم، نه همه آن چیزی که انتظار دارید. مقرون به صرفه هم نیست زیرا عملکرد زنبورهای بدون نیش یک بیستم زنبورهای نیش زن است. سرآشپزهای بین المللی از جمله رنه ردزپی به ویژگی های خاص این عسل جذب شده اند و می توانید علت آن را درک کنید.

در انتها جشنواره غذا، مریدا محل اعلام 50 رستوران برتر آمریکای لاتین در سال 2022 است. سال جاری، این لیست به 100 رستوران افزایش یافته است تا فرهنگ های متنوع آشپزی در حال رشد منطقه را منعکس کند. علاوه بر بعضی از سرآشپزهای امیدوار، سوپراستارهای دنیای مانند جوردی روکا از Can Roca Girona، Osteria Francescana از Massimo Bottura و Dabiz Muñoz، از سه DiverXO ستاره دار میشلین مادرید، اینجا هستند تا حمایت بیشتری نمایند.

برندگان شامل مکزیک، با دوازده رستوران از هفت شهر، پس از آن برزیل با ده مورد (شامل هفت مورد از سائوپائولو) است. من به ویژه از تماشا رستوران Quitos Nuema که به وسیله سرآشپزهای Alejandro Chamorro و Pía Salazar در رتبه 24 قرار گرفته است، خوشحالم. پیا بعلاوه جایزه برترین قنادی آمریکای لاتین را دریافت کرد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2201

به "سافاری غذا در مریدا ، گزارشی خاص از متفاوت ترین جشنواره غذا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سافاری غذا در مریدا ، گزارشی خاص از متفاوت ترین جشنواره غذا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید