7 تجربه باورنکردنی که در ماکائو می توانید کسب کنید

به گزارش صبح مهریز، ماکائو، شبه جزیره ای در چین، هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر چین به خود جذب می نماید. با سفر به ماکائو می توانید تجربیاتی به دست آورید که شاید در هیچ مقصدی نظیرش پیدا نشود.

7 تجربه باورنکردنی که در ماکائو می توانید کسب کنید

از خلیج تا هنگ کنگ، ماکائو با مساحت 12.7 مایل مربع نه تنها میلیون ها نفر جمعیت دارد (اینجا پرجمعیت ترین منطقه جهان است)، بلکه میلیون ها گردشگر را نیز سالانه جذب می نماید. مسافران زیادی از سراسر جهان با تور چین خود را به ماکائو می رسانند تا سفر خاطره انگیزی رقم بزنند.

رستوران های دارای ستاره میشلن، اسپاهای لوکس، بناهای تاریخی و بعضی از بهترین تفریحات جهان همگی در ماکائو واقع شده است و در کنار هم از این منطقه، مقصدی لوکس و تفریحی به وجود آورده است که در هیچ کجای جهان نمی توانید مثالش را پیدا کنید.

فرهنگ مردم این منطقه ترکیبی از فرهنگ پرتغالی و چینی است؛ چون قبل از پیوستن ماکائو به چین، مستعمره پرتغال بود. اگر روزی راهی این مقصد جذاب شدید، 7 کاری که در این مقاله برمی شمریم را انجام دهید تا سفری بی نظیر و خاطره انگیز داشته باشید.

برای انتخاب تورهای متنوع چین و ماکائو، می توانید به یاری خبرنگاران قیمت تورهای آژانس های همکار را مشاهده و مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

تور چین ارزان

1. گشت و گذار در روستاهای کوچک و تاریخی، به دور از شلوغی شهر

شاید وقتی اسم ماکائو به میان می آید، ساختمان های بلند و تفرجگاه های لوکس به ذهن هرکسی بیاید؛ اما این ها تصویرهای گوگل از این منطقه است. اینجا قدمتی به درازای آسمان خراش هایش دارد. در ادامه چند جایی را به شما معرفی می کنیم که برای علاقه مندان به بناهای تاریخی مناسب است:

  • دهکده تایپای قدیمی (Old Taipa): تایپای قدیمی در جزیره تایپا در جنوب ماکائو واقع شده است و به خاطر غذاهای خیابانی و خانه موزه تایپا شهرت دارد. این روستا با خیابان های باریک، خانه های کوچک قدیمی و معابد باستانی بسیار زیبا است؛ جایی فوق العاده برای پرسه زدن و خوردن تارت تخم مرغ.
  • جزیره Coloane و روستای آن: اینجا منطقه سرسبز و ساکت ماکائو است. شما می توانید در راستا پیاده روی Coloane قدم بزنید یا اینکه در امتداد خط ساحلی صخره ای به گشت و گذار بپردازید.
  • مجسمه بسیار بزرگ الهه A-Ma که مشرف بر روستای فرهنگی A-Ma است: حتما به این روستا سر بزنید و از موزه آن دیدن کنید، از تپه بالا بروید تا به خدایان برسید و گشتی در کاخ Qing Dynasty و برج های آن بزنید.

2. در باغ Lou Lim Ieoc با طبیعت دوباره ارتباط برقرار کنید

زندگی در ماکائو می تواند سرعت وحشتناکی داشته باشد، به همین دلیل باغ ها و فضاهای سبز آن بسیار ارزشمند هستند. باغ Lou Lim Ieoc که به تقلید از باغ های کلاسیک مشهور سوطوی چین طراحی شده است، یکی از باغ هایی است که به سبک چینی در ماکائو ساخته شده و یکی از مشهورترین آن ها نیز محسوب می گردد. اصول مذهب تائو در هسته طراحی این باغ واقع شده است، از بیشه های بامبو (خیزران) گرفته تا دیوارهای بلند و حوضچه بزرگی پر از ماهی کول که از هر یک از عناصر، نشان دهنده یین و یانگ (خیر و شر) است.

باغ Lou Lim Ieoc در نزدیکی چند خط اتوبوس واقع شده است، بنابراین هر زمان که دل تان خواست، می توانید به راحتی به تماشای این منظره بی بدیل بیایید.

3. در مرکز شهر تاریخی پرسه بزنید

ماکائو ترکیبی از فرهنگ پرتغالی و چینی است و از اواسط قرن 16 میلادی از این دو فرهنگ کاملا متفاوت تاثیر پذیرفته است؛ این شبه جزیره همیشه به عنوان پیوندی اساسی بین شرق و غرب محسوب می گردد.

به خاطر حفظ و احترام به این تاریخ، مرکز میراث جهانی یونسکو 22 ساختمان عمومی و مراکز تاریخی را به عنوان مرکز تاریخی ماکائو برگزیده است. این مرکز به دو منطقه تقسیم شده است و شامل بناهایی مثل ویرانه های سنت پائول، معبدی که به الهه A-Ma اختصاص یافته (در قرن 14 میلادی ساخته شده است) و قلعه Guia (قدیمی ترین فانوس دریایی، کلیسا و قلعه ای که به سبک غربی در چین ساخته شده است) می گردد. ورود به تمامی این بناها رایگان است.

میدان سنادو (Senado Square) نیز با پیاده روی سنگ فرش سیاه و سفیدی به سبک پرتغالی و سبک های معماری متضاد، در این منطقه واقع شده است. خانه مقدس Mercy و ساختمان Leal Senado در این میدان واقع شده است؛ علاوه بر این جاذبه ها، میدان سنادو میزبان اداره پست مرکزی ماکائو است که نظیرش را نمی توانید در هیچ کجای جهان پیدا کنید.

در طول کریسمس و سال نوی چینی (در ماه فوریه)، ساختمان های میدان سنادو چراغانی می شوند و مردم محلی و گردشگران خارجی برای برگزاری هر جشنواره ای در این میدان دور هم جمع می شوند.

4. در نزدیک ترین رستوران دارای ستاره میشلن غذا بخورید

برخلاف مساحت کوچک ماکائو، در این شهر 10 رستوران دارای ستاره میشلن وجود دارد و یونسکو ماکائو را شهر خلاق خوراک شناسی نامیده و الحق هم که شایسته این لقب است. اگر به دنبال تجربه صرف غذا در مکانی مجلل هستید، در ماکائو گزینه های متعددی پیش رو دارید.

یک میز در رستوران میزومی (Mizumi) رزرو کنید؛ این رستوران برنده جایزه 5 ستاره از Forbes Travel Guide شده است و 2 ستاره میشلن دارد. سرآشپز این رستوران به کیفیت غذاها اهمیت ویژه ای می دهد و تمام مواد اولیه آن تازه هستند و از ژاپن وارد می گردد. حتما نودل گوشت A4 Wagyu میزومی را امتحان کنید که به همراه سوپ داشی سرو می گردد؛ همچنین می توانید سوشی میگو یا ساشیمی هم سفارش دهید.

اگر عاشق غذای هندی هستید، می توانید به رستوران Golden Peacock سر بزنید. تمام موادی که برای تهیه غذا استفاده می گردد، کاملا تازه است؛ این رستوران تنها رستوران هندی در آسیا است که توانسته است یک ستاره میشلن بگیرد.

5. چای با تارت تخم مرغ نوش جان کنید

اگر بخواهید فقط یک بار دسر ماکائویی امتحان کنید، حتما باید به کافه و نانوایی Lord Stow بروید. این کافه خالق آن چیزی است که امروزه به عنوان مشهورترین محصول صادراتی خوراکی ماکائو شناخته می گردد: تارت تخم مرغی پرتغالی.

داستان از این قرار است: در سال 1989، اندرو استوی انگلیسی نانوایی و کافه خود را در جزیره Coloane ماکائو افتتاح کرد و عشق خود به نان و غذای اروپایی را به اشتراک گذاشت. این کافه بی ادعا آغاز به کار کرد و کم کم مردم محلی به خاطر اینکه استو برای تهیه محصولاتش از مواد اولیه تازه استفاده می کرد، جذب کافه شدند. استو بعد از سفر به پرتغال تصمیم گرفت که شیرینی پرتغالی به نام Nata را برای مشتریانش در Coloane به شکل جدیدی عرضه کند. او با چند تغییر، یک تارت خوشمزه تخم مرغی با طعم انگلیسی تهیه کرد و قبل از اینکه خودش متوجه گردد، به خاطر پخت این تارت های لذیذ مشهور شد.

برای چشیدن نوشیدنی های خوشمزه در ماکائو، باید به کافه Sei Kee سر بزنید؛ این کافه در روستای تایپا واقع شده است. اینجا منویی از غذاهای سنتی مقابل شما قرار می دهند؛ این کافه به خاطر قهوه و چایی که با گرمای زغال تهیه و در قوری های سفالی سرو می نماید، شناخته می گردد. برای اینکه نان و قهوه تازه نوش جان کنید، حتما صبح زود به این کافه بروید؛ چون غذاها و نوشیدنی های پرطرفدارشان خیلی زود تمام می گردد.

6. حتی بدون خارج شدن از هتل خوش بگذرانید

در ماکائو هتل ها و اقامتگاه های لوکسی وجود دارد که می توانید از امکانات و تفریحات آن ها بهره مند شوید. هتل وین پالاس (Wynn Palace) تنها 20 دقیقه از قلب شهر فاصله دارد و بیش از 1700 اتاق و سوئیت دارد؛ از سایر امکانات این هتل می توان به یک رستوران دارای ستاره میشلن، یک اسپای بزرگ، یک مجتمع خرید بزرگ و دریاچه دیدنی 8 هکتاری اشاره نمود.

هتل Morpheus شهر رویاها است. امکانات این هتل شامل موارد زیر می گردد: یک استخر روی پشت بام، کلکسیون بزرگی از هنر مدرن و چشم انداز فوق العاده از پل طبقه بیست و یکم.

هتل لجند پالاس (Legend Palace) درست کنار اسکله ماهیگیری واقع شده است و از اینجا می توانید منظره زیبایی از رودخانه مروارید را نیز تماشا کنید. اتاق های هتل بسیار زیبا و کم نظیر هستند. از امکانات هتل می توان از کلوپ سلامت، استخر، بار و مرکز خرید نام برد.

7. به تماشای پایکوبی نور و آب بنشینید

خانه آب پایکوبیان (House of Dancing Water) را City of Dreams و گروه Franco Dragone Entertainment Group ساخته اند که شامل 85 دقیقه نمایش نفس گیر است و در آن از جلوه های ویژه نیز بهره گرفته شده است. پایکوبی آب و نور در استخری با ظرفیت 3.7 میلیون گالن اجرا می گردد. وقتی بلیط رزرو می کنید، به این نکته توجه داشته باشید که اگر در ردیف های جلویی باشید، ممکن است موقع اجرا خیس شوید.

برای برنامه ریزی دقیق سفر و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جاهایی که می توانید در سفر به این شهر از آن بازدید کنید، فهرست کاملی از جاهای دیدنی ماکائو را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / wallpaperup.com / matadornetwork.com
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 638

به "7 تجربه باورنکردنی که در ماکائو می توانید کسب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 تجربه باورنکردنی که در ماکائو می توانید کسب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید