روسیه و چین تحریم تسلیحاتی ایران را وتو می نمایند

به گزارش صبح مهریز، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت: روسیه و چین احتمالاً پیش نویس قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را وتو می نمایند.

روسیه و چین تحریم تسلیحاتی ایران را وتو می نمایند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل می گوید در صورت وتوی طرح آمریکا از سوی چین و روسیه این دو باید منزوی و انگشت نما شوند

درحالی که کمتر از 80 روز دیگر تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت به انتها می رسد، کلی کرافت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، می گوید روسیه و چین احتمالاً پیش نویس قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده برای تمدید این تحریم را وتو می نمایند.

شبکه خبری آمریکایی بلومبرگ به نقل از کرافت گفته است که کشورش امید چندانی ندارد که روسیه و چین از قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده که ماه گذشته میان اعضای شورای امنیت توزیع شد، حمایت نمایند.

جزئیات این پیش نویس تا به امروز به طور رسمی منتشر نشده اما بعضی از گزارش های غیررسمی حاکی از آن است که آمریکا در این پیش نویس تأکید نموده است که اعضای سازمان ملل از خریدوفروش سلاح با ایران خودداری نمایند.

تحریم تسلیحاتی شورای امنیت قرار است 27 مهرماه سال جاری تمام گردد. قطعنامه 2231 شورای امنیت پیش بینی نموده که این تحریم باید حداکثر پنج سال پس از پذیرش توافق هسته ای برجام با قدرت های جهانی، انتها بگیرد. آمریکا بیش از یک سال است که می گوید به دلیل سابقه ای که ایران از خود نشان داده نباید این تحریم ها برداشته گردد.

کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفته به جز چین و روسیه، سیاست کشورش در همکاری با اعضای سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مؤثر واقع شده اما حالا که به گفته او این دو کشور در صدد وتوی پیش نویس تمدید تحریم ایران هستند باید منزوی و انگشت نما شوند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1240

به "روسیه و چین تحریم تسلیحاتی ایران را وتو می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و چین تحریم تسلیحاتی ایران را وتو می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید