تور هند: رستوران های آگرا، طعم غذا در سرزمین افسانه ها؛ هند

به گزارش صبح مهریز، سفر به هند و آگرا بدون تجربه رستوران ها و به تبع آن غذاهای بی نظیر هندی چیزی کم دارد. تور هند و سفر به آگرا به بازدید از دیدنی های افسانه آن محدود نمی گردد، با خبرنگاران همراه باشید.

تور هند: رستوران های آگرا، طعم غذا در سرزمین افسانه ها؛ هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

آگرا همواره به خاطر خوردنی های سبک مغولی و خوراک های محلی ساده تری که در کوچه و بازار پیدا می کنید، معروف بوده است. در این شهر حتماً باید مزه پی تا را بچشید؛ شیرینی مربع شکلی که با کدو حلوایی، گلاب، نارگیل و زعفران می پزند و خیلی ها را شیفته خودش می نماید.

آگرایی ها نمکین یا آجیلِ تند ویژه ای هم دارند که خودشان به آن دالمُت می گویند و خوردنش احتمالا آتشتان می زند. در مدتی که در جهت هستید، نه تنها به مزه کردن غذاهای جور واجور خواهید پرداخت، وانگه مطلع خواهید شد که چه هنگام و چرا یک غذای خاص آماده می گردد. بعلاوه، داستان های کوتاهی درباره تاریخچه این اغذیه فروشی ها به شما گفته خواهد شد.

غذا در هند گوناگونی بی شماری دارد، به برهان وجود مذهب ها و مردمان و فرهنگ های بسیار سرشار در هند خوراک های هندی بسیار زیاد هستند. اما حتما توجه داشته باشید که هندی ها گوشت مصرف نمی نمایند، بنابراین تقریباً در هیچ کجای شهر به راحتی گوشت پیدا نمی کنید. فست فودهای معتبر دنیا در این شهر شعبه دارند که البته به علت قوانین هند گوشت همبرگر سرو نمی نمایند. اگرچه رستوران های ایرانی تا حدی از گوشت در غذاهای خود استفاده می نمایند که شاید برترین گزینه برای شام و نهار در هنگام اقامت شما در این شهر باشد.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید تندی غذاها است، حتما پیش از سفارش غذا حتی در فست فودهای بین المللی شهر از تند نبودن آن اطمینان پیدا کنید، غذاهای هندی با فلفل های تند محلی پخته می شوند که برای خارجی ها بسیار تند و در خیلی از موارد غیر قابل خوردن است. اگر در رستوران های هندی غذا خورده اید باید بدانید که غذا در رستوران های خارج از هند با اینکه به دست آشپز هندی تهیه می شوند، بسیار کم فلفل پخته می گردد و قابل مقایسه با رستوران های داخل هند نیست. هندی ها حتی به برنج هم بسیار فلفل می زنند. اگرچه غذاهای خیابانی آگرا در هندوستان برترین راه برای تجربه طعم و فرهنگ مردمش است، ولی شاید ترجیح دهید خوردنی سالم تر و فضای بهداشتی تر را برای غذا خوردن در رستوران های هند انتخاب کنید.

توصیه

اگر بین ماه های اکتبر تا مارس به آگرا سفر می کنید، یادتان باشد که گاجَک را هم امتحان کنید که گونه ای بیسکویتِ کنجدی تند و تیز است. اگر دنبال رستورانی مقرون به صرفه می گشت، بد نیست سری به محله تاج گنج بزنید. رستوران های این محله شاید ساده باشند، اما در عوض می توانید هنگام غذا خوردن تاج محل را هم دیدن کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. البته توی این محله باید کمی درباره بهداشت وسواس به خرج دهید.

رستوران اسپهان (اصفهان، Esphahan)

با این که رزرو میز در این رستوران کمی سخت است و غذاهایش هم کمابیش گران، اما این جا طعم برترین غذاهای شمال هند را خواهید چشید. هنگام رزرو، می توانید شام ساعت 7 یا شام ساعت 9:30 شب را انتخاب کنید. بدون در نظر گرفتن اینکه در کدام قسمت شهر اقامت دارید، به او بروی بروید و حداقل یک بار در رستوران اسپهان غذا نوش جان کنید.

اسپهان یکی از شیک ترین رستوران های هند است و به خاطر غذاهای لذیذ که سرو می نماید یکی از برترین رستوران های آگرا به شمار می رود. از ویژگی های این رستوران می توان به پخش موسیقی کلاسیک هندی، سرویس بی همتا و فضای دنج و راحت اشاره نمود.

منو شامل خوراک های ایتالیایی است. توجه داشته باشید که رزرو میز قبل از مراجعه ضروری است.

  • ساعت کار: هر روز از ساعت 7:0 تا 22:30 باز است
  • قیمت: خوراک های منوی اصلی بین 13 دلار تا 31 دلار است.

استاف مِیکِرز

تراس روی بام این رستورانِ محله تاج گنج به تاج محل مشرف است و غذاهایش خوشمزه و هم مطمئن هستند.

رستوران گیاهیِ شانکارا

اینجا از معدود رستوران های تاج گنج است که به تاج محل مشرف نیست، اما در عوض غذاهای گیاهیِ خوشمزه، آشپزخانه ای پاکیزه و محیطی دل نشین دارد.

رستوران پاترا (PAATRA)

منوی این رستوران شامل غذاهای هندی است و طعم برترین غذاهای شمال هند را در رستوران پاترا خواهید چشید.

نشانی: Jaypee palace, Agra, India

راش کافه

راش کافه از آن رستوران های همه کاره تاج گنج است: شب ها فیلم نمایش می دهد، مسافران می توانند وسایلشان را این جا امانت بگذارند و از دوش هایش استفاده نمایند و خوردنی های خوشمزه ای هم دارد.

رستوران شانتی

شانتی رستورانی ساده است، اما غذاهای مناسب و منظره کم نظیرش به تاج محل، اینجا را به گزینه ای عالی برای خوردن صبحانه پیش از آغاز گردش در آگرا تبدیل نموده است.

لاکشمی ویلاز

این رستوران در سدر بازار قرارگرفته است و غذاهای سرشناس جنوب هند، مثل ایدلی یا اوتاپام، را سرو می نماید.

رستوران موغل روم (Mughal Room)

منوی این رستوران شامل غذاهای بین المللی و چینی و هندی است و خاطره ای بی نظیر از طعم غداهای آسیایی برای شما رقم خواهد خورد.

آدرس: 54 Taj Rd | Sadar Bazaar Area, Agra, India

پارک

رستورانی چوبی و دوست داشتنی مسافران در سدر بازار که خوردنی های هندی، اروپایی و چینی دارد و بعضی خوراک های مغولی را هم در آن پیدا می کنید.

انلی

این رستورانِ خودمانی را با چوب بامبو آذین نموده اند و بیشتر وقت ها پر از مسافر و توریست است. تابستان ها، انلی از ساعت 7 شب برنامه موسیقی زنده دارد. پیشنهاد می کنیم که غذاهای مغولی و تندوری هایش را حتماً امتحان کنید.

رستوران داساپراکاش (Dasaprakash)

خوشمزه ترین غذاهای هند جنوبی را در داساپراکاش نوش جان خواهید کرد. این رستوران با تم هندی و سنتی که دارد حس فوق العاده ای در شما ایجاد می نماید. البته آمادگی غذاهای تند هندی را داشته باشید زیرا منوی این رستوران شامل غذاهای هندی است.

نشانی: 1 Gwalior Rd | Sadar Bazaar Area, Agra 282001, India

رستوران سیلک روت

رستوران جاده ابریشم، یکی از برترین رستوران های هند در آگرا، هم با دکوراسیون چشمگیر و هم غذای لذیذ شما را شگفت زده می نماید. فضای داخلی بزرگی دارد که با سنگ مرمر سفید تزیین شده است. غذای اینجا به قدری خوشمزه است که همه چیز را فراموش می کنید.

رستوران پیشاوری (Peshawri)

یکی از برترین رستوران های هند در آگرا که منوی آن شامل غذاهای هندی است.

نشانی: Taj Ganj | ITC Mughal, Agra, Agra 282001, India

رستوران پینچ آو اسپایس (Pinch of Spice)

رستوران پینچ او اسپایس، پاتوق مردم محلی آگرا است و یکی از محبوب ترین رستوران های آگرا به خاطر بهره مندی از آشپزی پنجابی نیز به شمار می رود. منوی این رستوران شامل غذاهای هندی است.

نشانی: 23/453, Wazirpura Road | Opp. Sanjay Cinema, Agra 282002, India

رستوران آشیانا

رستوران آشیانا واقع در هتل گیتوی اگرا در واقع یک کافی شاپ است که برترین و لذیذترین غذاهای هندی و بین المللی را سرو می نماید.

رستوران خاندلا (Khandelaa)

منوی این رستوران شامل غذاهای هندی است.

نشانی: Sadar Bazaar, Near Dominoes, Agra, India

منبع: کجارو / hotelsinagra.org / tripadvisor.in / theculturetrip.com
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2015

به "تور هند: رستوران های آگرا، طعم غذا در سرزمین افسانه ها؛ هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: رستوران های آگرا، طعم غذا در سرزمین افسانه ها؛ هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید