رایزنی وزرای خارجه آمریکا و عربستان

به گزارش صبح مهریز، وزارت امور خارجه آمریکا از گفتگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتای سعودی خود و تاکید واشنگتن بر حمایت از متحدانش در کشور های حاشیه خلیج فارس در مقابل تهدیدات یمن خبر داد.

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای سعودی خود بر پایبندی ایالات متحده به حمایت از متحدان خود در کشور های حاشیه خلیج فارس تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه جمعه در بیانیه ای گفت که آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان حملات نیرو های یمنی به عربستان و امارات از جمله حمله به فرودگاه ابوظبی را محکوم کرد.

طبق بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در این گفتگوی تلفنی بدون اشاره به تجاوزات ائتلاف سعودی به یمن، بر پایبندی ایالات متحده به کمک به متحدان واشنگتن در کشور های حاشیه خلیج فارس برای ارتقای توان نظامی جهت دفاع از خود مقابل تهدیدات از سوی یمن و دیگر اماکن منطقه تاکید کرد.

این در حالی است که طی روز های گذشته و بویژه پس از حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به ابوظبی که در واکنش به تجاوزات علیه ملت یمن صورت گرفت، بار ها ائتلاف متجاوز سعودی به مواضع غیرنظامیان در خاک یمن حمله کرده است.

محمد البخیتی عضو شورای عالی سیاسی یمن پیش از این با اشاره به اینکه حملات سعودی و متحدانش به یمن تنها منافع تسلیحاتی و نظامی عده ای را تأمین می کند، گفته بود: عرب ها باید در راستای توقف این جنگ ظالمانه گام بردارند. سکوت رژیم های عربی در مقابل این جنایات پیامد های منفی و ناگواری را به همراه خواهد داشت.

البخیتی در پایان انگلیس و آمریکا را دو عامل اصلی ادامه محاصره و جنگ یمن عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1992

به "رایزنی وزرای خارجه آمریکا و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی وزرای خارجه آمریکا و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید