راه اندازی 20 هزار مهد کودک روستایی، دو دوره ای شدن پیش دبستانی ها از سال آینده

به گزارش صبح مهریز، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت از راه اندازی 20 هزار مهد کودک روستایی اطلاع داد و گفت: این مهد ها برای ایجاد توسعه فعالیت های آموزشی در منطقه ها محروم و ایجاد عدالت آموزشی راه اندازی خواهد شد.

راه اندازی 20 هزار مهد کودک روستایی، دو دوره ای شدن پیش دبستانی ها از سال آینده

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علی رضا حاجیان زاده امروز در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از شهریه این مهدکودک ها قرار است با یارانه های دولتی تأمین گردد تا هزینه سنگینی برای خانواده ها ایجاد نکند.

وی اضافه کرد: هم اکنون 8 میلیون کودک زیر 6 سال در 50 هزار مهدکودک و مرکز پیش دبستانی مشغول به آموزش هستند که در این مهد ها رشد دینی، کلامی، علاقه مندی به زبان مادری و مهارت های تفکر و جستجو گری به آن ها آموزش داده می گردد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت ادامه داد: شهریه مهد ها سال جاری با افزایش حداکثر 32 درصدی نسبت به پارسال برای سال تحصیلی نو اعمال خواهد شد.

وی به فعالیت مهدکودک های غیرمجاز اشاره نمود و اضافه کرد: 50 هزار مهد کودک مجوز رسمی از آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی ندارند و از سایر سازمان ها مجوز گرفته اند که همه این مهد ها ملزم به دریافت مجوز از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای ادامه فعالیت هستند.

وی گفت: نظام نامه تربیت مربیان کودک در حال تدوین است و 200 هزار مربی پیش دبستانی در این نظام نامه تعریف شده اند.

آقای حاجیان زاده اضافه کرد: فعالیت مهد های کودک قبلی تا ابلاغ دستورالعمل های سازمان ملی تعلیم و تربیت همچنان مجاز است و این مهد ها می توانند تا خاتمه سال 1401 به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مهد های کودک جزو مشاغل گروه دو شغلی هستند و می توانند در منطقه ها غیر از شرایط قرمز کرونایی به فعالیت خود ادامه دهند.

آقای حاجیان زاده از طراحی و تصویب سند ملی حقوق کودک اطلاع داد و اضافه کرد: اجرای این سند بعد از ابلاغ آن به آموزش و پرورش در دستور کار ماست.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت توضیح داد: فعالیت پیش دبستانی ها از سال تحصیلی آینده به دو دوره سه ساله تقسیم خواهد شد و فعالیت این مهدکودک ها طبق این دوره ها تعیین خواهد شد.

وی اعلام کرد: در حال بازبینی استاندارد های ساختمان مهد های کودک و مراکز پیش دبستانی هستیم که این استاندارد ها از سال آینده اجرایی و اعمال خواهد شد.

آقای حاجیان زاده یادآور شد: پیشنهاد تأسیس رشته های تربیت مربی کودک در دانشگاه ها را داده ایم و هر مربی مهدکودک در صورت داشتن گواهی نامه صلاحیت حرفه ای می تواند در مهد ها مشغول به فعالیت گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1863

به "راه اندازی 20 هزار مهد کودک روستایی، دو دوره ای شدن پیش دبستانی ها از سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 20 هزار مهد کودک روستایی، دو دوره ای شدن پیش دبستانی ها از سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید