راهنمای سفری مختصر به بانکوک تایلند

به گزارش صبح مهریز، تایلند را همه ایرانی ها میشناسند با آن همه تاریخچه و مراکز تفریحی و مهمتر از همه مراکز خرید ارزان، همیشه مورد توجه ایرانی ها بوده است و گردش سالانه به شهرهای تایلند در لیست خیلی هاست در ادامه میخواهیم بیشتر بانکوک برایتان بگوییم.

راهنمای سفری مختصر به بانکوک تایلند

غالب گردشگران تور بانکوک فقط به استراحت در ساحل یا روی تپه بسنده می نمایند اما برای کسانی که کنجکاو هستند جلوه های جذاب دیگری می توانند پیدا نمایند.

در این مقاله می خواهیم برنامه سفر 48 ساعته بانکوک یکی از شهرهای زیبای تایلند را برای شما ارائه دهیم.

روز اول

بی شک معبد بودایی وات فو در این سفر بیش از هر چیز دیگر نظر گردشگران را به خود جلب می نماید. این معبد سلطنتی مقدس محلی است که خاکستر پادشاه راما اول نگهداری می گردد.

همانطور که مشاهده می کنید معبد در زیر نور آفتاب می درخشد.

ماساژ تایلندی ریشه در این معبد دارد و همچنان در این محل تعلیم داده می گردد.

با این وجود بنای معبد شهرت خود را مدیون مجسمه غول پیکر بودای لمیده است. طبق آیین بودا، بازدیدنمایندگان باید کفش خود را در بیاورند. به هنگام بازدید از معبد می توانید آن را در کیسه ای همراه با خود حمل کنید.

به کسانی که فراموش نموده اند شانه یا زانوهای خود را بپوشانند شالی داده می گردد. در اطراف این مجسمه عظیم قدم بزنید تا قدرت صنعت گری بشر را بستایید.

دیدنی های فوق العاده دیگری مانند فرا اوبوست (Phra Ubosot) که در آن انواع مراسم بودایی اجرا می گردد نباید از یاد برود. بهای ورودی حدود 10 هزار تومان است و می توانید از 8 صبح تا 5 عصر گشتی در این معبد بزنید.

گرند پالاس (Grand Palace)

جاذبه دیگری که دیدنش واجب است، گرند پالاس در نزدیکی وات فو است. بنایی پرابهت که به سال 1782 ساخته گردیده و تا چندی پیش میزبان پادشاه سیام بوده است.

درهای پالاس از ساعت 8:30 تا 3:30 به روی میهمانان گگردده می گردد و بهای بلیط حدود 60 هزار تومان است. محدودیت های مذهبی خاصی، مشابه با معبد وات فو بر این مکان مقدس حاکم است.

برای نهار غذای اصیل تایلندی نام (nahm) را در رستوران میشلین (Michelin) امتحان کنید.

شب خود را در کافه باشکوه هتل لبوا (lebua) که ویویی پانورامایی دارد، به سرانجام برسانید. مناظر در آن ارتفاع بسیار دیدنی هستند و خود برج استیت (State Tower) بسیار جذاب و باشکوه است.

روز دوم

پارک لومپینی

دشتی واقعی در دل شهر: پارک لومپینی بیش از 57 هکتار مساحت دارد و بومی ها صبح زود و اوایل عصر برای تمرین ورزش تای چی در این محل گرد هم می آیند. در طول روز به علت گرمای طاقت فرسا معمولا کسی به اینجا نمی آید. همچنین دریاچه ای با قایق های قویی شکل هرچه بیشتر به جذابیت این پارک می افزاید.

آرت این پردایس (Art in Paradise)

هدفی مهم برای عکاسان: موزه هنر در بهشت به آثار 3-بعدی اختصاص دارد. موزه کمی زننده به نظر می آید اما دیدنش برای بچه ها (با سن نسبتا بالا) خالی از لطف نیست. این موزه در مرکز خرید Esplanade قرار گرفته است.

خرید

برای خریدهای لوکس، مرکزخرید های متعددی در مرکز شهر با تهویه مطبوع مناسب در انتظار شما است. این مراکز نه تنها برای خنک شدن ایده آل هستند بلکه برخی از مارک های معتبر و رستوران های مشهور در اینجا شعبه دارند.

بازار گل

برای کسب درکی عمیق تر از بانکوک بهتر است سری به بازار عمده فروشی گل بزنید. در گوشه کنار بازار دسته گل های مخصوصی برای پیشکش کردن به خدایان تدارک دیده گردیده است. گردشگران زیادی را در این محل نخواهید دید اما فرصتی ویژه برای لمس سنت کهن تایلندی خواهید یافت.

آخر هفته خود را در محل Asiatique The Riverfront سپری کنید و در آنجا از بازار شب دیدن کنید. البته حتی اگر قصد خرید ندارید از این بازار گذری کوتاه کنید.

رفت و آمد

به دلیل رطوبت بالا بهتر است از تاکسی های کولردار بهره ببرید یا سوار اسکای ترین (Skytrain) شوید تا مناظر شگرفی را تماشا کنید. خوشبختانه اسکای ترین هم تهویه مطبوع دارد.

توک توک (نوعی ماشین نیمه-روباز به فرم سه چرخه) ممکن است بانمک به نظر بیایند، اما در سفرهای طولانی ممکن است هزینه گزافی داشته باشد و همچنین شما بر اثر هوای شرجی و گرما در عرق خود غوطه ور خواهید شد. کروز رودخانه ای همچنین روشی جذاب برای جابه جا شدن است و علاوه بر آن جاذبه های مانند وات آرون (Wat Arun) در مسیر قرار گرفته اند.

کجا بمانیم؟

برای تجربه تایلندی اصیل دیگر در Oriental Residence Bangkok اقامت کنید که چند دقیقه با پای پیاده از پارک لومپینی فاصله دارد.

انتشار: 20 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 57

به "راهنمای سفری مختصر به بانکوک تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفری مختصر به بانکوک تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید