دومین ثروتمند دنیا، پولدارتر شد!

به گزارش صبح مهریز، خبرنگاران : برنارد آرنو به رتبه دوم ثروتمندترین افراد دنیا صعود کرد.

دومین ثروتمند دنیا، پولدارتر شد!

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، هر چند که صنعت کالاهای لوکس یکی از بیشترین زیان ها را از محل شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح دنیا متحمل شده اما به دنبال بازگشت بخش عظیمی از اقتصاد چین و هنگ کنگ به حالت عادی که یکی از عظیم ترین بازارهای مصرفی کالاهای لوکس دنیا به شمار می رود، ارزش نماد بسیاری از برندهای لوکس در هفته های اخیر صعودی زیادی داشته است.

بنا به گزارش ایسنا، با افزایش سودآوری شرکت تیفانی در سه ماهه سوم سال جاری که یکی از زیرمجموعه های عظیم لویی ویتون است، سهام این برند لوکس بار دیگر با استقبال بالای سرمایه گذاران روبرو شده است تا جایی ثروت برنارد آرنو، ثروتمندترین فرد فرانسه و اروپا که سهامدار اصلی و مدیرعامل برند لویی ویتون است تنها در یک هفته 8.3 میلیارد دلار افزایش یافت. با این حال برنارد آرنو با 122.1 میلیارد دلار ثروت در رده دوم ثروتمندان دنیا قرار گرفته است و جف بزوس با 192.4 میلیارد دلار ثروت در صدر رتبه بندی میلیاردرهای دنیا قرار گرفته است.

از ماه ژانویه تا به امروز ثروت برنارد آرنو به بالای 100 میلیارد دلار نرسیده بود اما از زمان شروع بحران کرونا، کاهش شدید تقاضای کالای لوکس به کسب و کار این میلیاردر 71 ساله فرانسوی خسارت زیادی زده بود.

ثروتمندترین زن اروپا نیز در این مدت یک فرانسوی بوده است: فرانسوا بنه کوق- سهامدار اصلی و مدیرعامل برند آرایشی-بهداشتی اوریال با 67.4 میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین زن در فرانسه و اروپا و چهاردهمین فرد ثروتمند دنیا است.

لوئی ویتون یک هولدینگ عظیم فعال در عرصه مد و لباس است که 75 زیر مجموعه عظیم از جمله کریستین دیور را تحت مالکیت خود دارد.

لوئی ویتون در سال 1854 توسط فردی به همین نام در پاریس شروع به کار کرد و به فراوری پوشاک، کتاب، ساعت و جواهر مشغول است. مقر اصلی این برند در شهر پاریس فرانسه قرار گرفته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1280

به "دومین ثروتمند دنیا، پولدارتر شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین ثروتمند دنیا، پولدارتر شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید