خودروهای جایگزین پژو 206 تیپ 2 و پژو 207 معین شد؛ آپشن های بیشتر برای افزایش قیمت

به گزارش صبح مهریز، ماجرای توقف فراوری چند خودرو در ایران خودرو در حالی به گوش می رسد که حالا بعضی رسانه ها خودروهای جایگزین پژو 206 تیپ 2 و پژو 207 را معرفی نموده اند .

خودروهای جایگزین پژو 206 تیپ 2 و پژو 207 معین شد؛ آپشن های بیشتر برای افزایش قیمت

خبرنگاران -پس از شکل گیری پروژه K132 یا همان تارا در ایران خودرو، برای بسیاری از کارشناسان این سوال به وجود آمد که چرا به جای مونتاژ محصولات قدیمی پژو، خودروهای ملی مشابه با آنها را فراوری نمی کنیم؟ این انتقاد همیشه به خودروسازان ایرانی وارد بوده است. اما از صحبت های تازه فرشاد مقیمی، مدیر عامل ایران خودرو، می توان برداشت کرد که گویی به اجرای این ایده، اکنون از هر زمان دیگری نزدیک تر شده ایم. طبق تازهترین گفته های وی، احتمالا در سال 1400، جرقه کاهش سهم فراوری خانواده پژو 206 زده می شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر اخبار پیرامون فراوری مدل های مختلف پژو 206 و جایگزین محصولات خانواده این خودرو:

خودروهای جایگزین پژو 206 تیپ 2 و پژو 207 معین شد [به روز رسانی] - شهریور 1400

ایران خودرو خودروهای جایگزین پژو 206 تیپ 2 و پژو 207 هاچ بک را اظهار داشت. این خودروهای جایگزین به توضیح زیر است:

  • 1. پژو 206 تیپ 2 پانوراما جایگزین پژو 206 تیپ 2 سقف فلز؛
  • 2. پژو 207 اتوماتیک دو رنگ جایگزین پژو 207 اتوماتیک؛
  • 3. پژو 207 دو رنگ جایگزین پژو 207 سقف فلز .

مطابق با شایعه ای که پیش از این منتشر شده بود ایران خودرو تمایل خود برای عرضه تعدادی از مدل های خانواده 206 را از دست داده و به همین علت هم در پی آن است که تعهدات معوق مربوط به این محصولات را هر چه زودتر صفر کند.

این شایعه در کنار کاهش عرضه سبب شد که قیمت مدل های مختلف 206 به خصوص تیپ 2 این خودرو در بازار آزاد افزایش قابل توجهی یابد. به طوری که نوسانات قیمتی تیپ 2 پژو 206 در در یک ماه گذشته به بیش از 47 میلیون تومان رسیده است.

گفته می شود نبود قطعه و زیان فراوری بالای تعدادی از خودروهای خانواده 206 سبب شده که ایران خودرو تمایل خود برای عرضه این محصولات را از دست بدهد. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از محصولات خانواده 206 در پارکینگ سایت های فراوریی ایران خودرو موجود هستند که متاسفانه به علت نقص قطعه تجاری سازی نشده و در بازار عرضه نمی شوند.

حالا با اعلام خودروهای جایگزین پژو 206 تیپ 2 و پژو 207 هاچ بک به نظر می رسد که التهاب قیمتی این خودروها در بازار آزاد کاهش خواهد یافت. عده ای معتقد هستند که با عرضه سقف شیشه ای 206 این خودرو با افزایش محبوبیت روبرو خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید که عرضه خودروهای جایگزین چه تاثیری در بازار آزاد خواهد گذاشت اما آنچه واضح است اینکه تغییر معینات و آپشن های خودرویی مانند پژو 206 تیپ دو نه به درخواست مشتریان بلکه در راستای اخذ مجوز افزایش قیمت مجدد از شورای رقابت اجرا شده است.

کاهش سهم فراوری پژو 206 صندوقدار و تیپ 5؛ برنامه ایران خودرو برای سال 1400

خودروهای فرانسوی سالهاست که در بازار و صنعت خودرو ما جا خوش نموده اند. بسیاری از خودروهای ملی ما بر اساس همین خودروها شکل گرفته اند و دیگر باید امتیاز پلت فرم های آنها را متعلق به خودمان بدانیم. برند پژو بدون شک، سردمدار قدیمی بازار خودرو ایران است. شراکت ایران خودرو و پژو از سال های دور، منجر به سلطه سیری ناپذیر این شرکت بر بازار کشور شده است.

در این میان، با اینکه پژو دائما در رفت و آمد بوده و اکنون بسیاری از محصولاتش، بدون حضور مستقیم خود او و با تکیه بر توان داخلی به فراوری می رسند، اما به نظر می آید که همچنان در پشت پرده، منافعی برای این خودروساز فرانسوی در بازار عظیم ایران، وجود دارد.

پس از خداحافظی دیر هنگام با پژو 405 در سال 99، اکنون نوبت به دیگر مدل های این برند رسیده است. هر چند که ایران خودرو فروش خیره کننده ای را با خانواده پارس، 206 و 207 تجربه می نماید. اما سیاست های تازه این شرکت، بر توسعه محصولات با نشان ملی راسخ شده اند. طبق شنیده ها، در سال 1400 از خانواده پژو 206، قرار است که فراوری 206 هاچ بک تیپ 5 و 206 صندوقدار V8، به تدریج رو به کاهش رود. تیپ 5 پر طرفدارترین تیپ 206 در بین جوانان است. با این حال، گویی ایران خودرویی ها بالاخره جسارت جایگزین کردن آن را به خود داده اند و سال جاری شاهد کاهش سهم فراوری آن در سبد محصولات ایران خودرو خواهیم بود.

می توان حدس زد که پژو 207 دنده ای و مدل هاچ بکی بر مبنای پلت فرم تارا، جانشین احتمالی این خودرو باشد. معمولا قریب به 90 درصد هواداران تیپ 5، تیپ دنده ای 207 را هم می پسندند. هر چند که خرید 207، پرداخت هزینه بیشتر برای آنها را در پی دارد و شاید این موضوع، تنها نکته منفی پیرامون کاهش فراوری پژو تیپ 5 به تعداد آید.

از طرفی، آبی های جاده مخصوص فعلا برنامه ای برای توقف فراوری تیپ 2 اعلام ننموده اند. تیپ 2 اگرچه به میزان دیگر تیپ های 206 پر فروش نبوده است، اما در نقش یک هاچ بک مالی برای مقابله با خودروهای سایپا، صندلی مهمی در سبد محصولات ایران خودرو دارد.
پژو 206 صندوقدار V8 که تنها تیپ به جای مانده از این خودرو بود هم، به تدریج با کاهش تیراژ روبرو خواهد شد. از یک سو به نظر می رسد که شرکت ایران خودرو بر روی نسخه های تازه رانا، حساب ویژه ای باز نموده است.

رانا پلاس می تواند جایگزینی ایده آل برای V8 باشد. به خصوص که ایران خودرو هیچ گاه از فروش رانا راضی نبوده و اکنون با اخراج 206 SD V8 از خط فراوری، برترین فرصت برای درخشش بیشتر رانا پلاس، فراهم می شود.

در عوض، ایران خودرو هم سعی می نماید با ایجاد جذابیت های تازه در این خودرو همانند سقف شیشه ای پانورامیک، فرمان الکتریکی، سیستم کنترل پایداری و گیربکس 6 دنده، مشتریان بیشتری را برای خرید آن، متقاعد سازد.

در یک جمع بندی، سیاست کاری تازه ایران خودرو در راستای تقویت صندلی برند ملی با حذف همزمان برندهای مونتاژی را راه و روشی درست و منطقی باید دانست. به خصوص که شرکت هایی همانند پژو، هیچ گاه احساس مسئولیتی در قبال قراردادهای خود با ایران ننموده اند و بنابراین به نظر می رسد که اکنون با استفاده از دستاوردهای حاصل شده از دوران تحریم، برترین فرصت برای سرانجام دادن به چند دهه باج دهی به خودروسازان فرانسوی باشد.

منبع :دیجیاتو

منبع: بیت ران
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1787

به "خودروهای جایگزین پژو 206 تیپ 2 و پژو 207 معین شد؛ آپشن های بیشتر برای افزایش قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای جایگزین پژو 206 تیپ 2 و پژو 207 معین شد؛ آپشن های بیشتر برای افزایش قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید