خبرنگاران هنرجویان هنرستان زیبا در سنندج عضو صندوق اعتباری هنر می شوند

به گزارش صبح مهریز، سنندج - خبرنگاران - معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: هنرجویان هنرستان زیبای سنندج از سال دوم تحصیلی می توانند عضو صندوق اعتباری هنر شوند.

خبرنگاران هنرجویان هنرستان زیبا در سنندج عضو صندوق اعتباری هنر می شوند

با ما همراه باشید و درباره جذابیت های گردشگری کانادا بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، سامان احمدی روز شنبه در مراسم بازگشایی هنرستان دخترانه هنرهای زیبای سنندج گفت: این هنرستان یکی از هنرستان های مجهز هم از نظر نرم افزاری و هم سخت افزاری در سطح استان است.

وی خطاب به اولیای هنرآموزانی که در محل برگزاری مراسم حضور داشتند، گفت: با وجود اساتید هنرمندی که در این هنرستان تدریس می نمایند هنرجویان آن در آزمون کنکور رشته هنر در بهترین دانشگاه های کشور پذیرفته خواهند شد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید نمود و اضافه نمود: به منظور جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا ضروری است نکات بهداشتی اعلام شده از سوی هنرستان به خوبی رعایت گردد.

احمدی یادآور شد: تدابیری از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیشیده شده است تا از سال دوم تحصیلی به بعد هنرجویان این هنرستان در صندوق اعتباری هنر عضو و از تسهیلات مشاغل خانگی بهره مند شوند.

وی ضمن قدردانی از شهرداری سنندج به واسطه همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی هنری در سطح شهر سنندج افزود: احتیاج به ساخت و احداث جلوه های هنری از سوی شهرداری در نزدیکی هنرستان دخترانه وجود دارد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اضافه نمود: بواسطه استقبال از هنرستان ها، در آینده نزدیک با همکاری آموزش و پرورش شهرستان سنندج، هنرستان هنر ویژه پسران نیز در این شهر راه اندازی خواهد شد.

معاون مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در این مراسم گفت: به اولیای هنرجویان اطمینان می دهیم که فرزندانشان را در بهترین و مجهزترین هنرستان ثبت نام کردند چرا که کادر اجرایی و تخصصی این هنرستان از بهترین معلمان و هنرمندان سطح استان و حتی کشور هستند.

خیرآبادی با اشاره به اینکه شرایط این هنرستان با وجود اساتید هنرمند و هنرآموز برای فعالیت های عملی هنری بسیار مناسب است، اضافه نمود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با شرایط مناسب و شایسته ای که فراهم نموده، هنرآموزان قادر به ادامه تحصیلی در مدارج بالا را خواهند داشت.

وی در مورد تاثیر هنرستان های حرفه ای چون هنرستان دخترانه هنرهای زیبا تاکید نمود: ما از همه سازمان ها و ادارات کل سطح استان تقاضا داریم برای حرفه آموزی دانش آموزان، هنرستان هایی از این نوع راه اندازی نمایند.

پنج رشته هنری که در هنرستان دخترانه هنرهای زیبای سنندج تدریش می گردد شامل گرافیک، سینما، پویانمایی (انیمیشن)، نمایش و موسیقی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1216

به "خبرنگاران هنرجویان هنرستان زیبا در سنندج عضو صندوق اعتباری هنر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هنرجویان هنرستان زیبا در سنندج عضو صندوق اعتباری هنر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید