خبرنگاران میزان خرید گندم در گراش فارس به نصف کاهش یافت

به گزارش صبح مهریز، لارستان- خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی گراش استان فارس میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سال زراعی جاری را حدود چهار هزار و 500 تن یعنی با حدود 50 درصد کاهش نسبت به سال زراعی گذشته اعلام نمود.

خبرنگاران میزان خرید گندم در گراش فارس به نصف کاهش یافت

حسن مرادی سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: دلیل کاهش محسوس این میزان پیش بینی فراوری و خرید این محصول استراتژیک بروز خسارات شدید ناشی از سرما و یخبندان و همچنین خشکسالی و هجوم پرندگان بومی به کشتزارهای دیم این شهرستان در سال زراعی جاری بوده است.

وی بیان نمود: سال زراعی گذشته میزان کشت دیم این شهرستان حدود 2 هزار و 500 تن بود که در سال زراعی جاری این میزان به دلیل بروز خشکسالی و آفت ها و هجوم پرندگان محلی به طور نسبی به صفر رسید.

سال زراعی از اول مهرماه هرسال شروع می گردد و تا خاتمه شهریور سال بعد از آن ادامه دارد.

مرادی همچنین با اشاره به جلسه هماهنگی در محل فرمانداری شهرستان گراش برای خرید گندم تضمینی از کشاورزان در سال زراعی جاری گفت: همکاری و هماهنگی نهادهای ذیربط در امر برداشت ،ارایه خدمات مطلوب به کشاورزان ، راه اندازی مراکز خرید در بخش مرکزی و حومه ، هماهنگی با شرکت پخش فرآورده های نفتی برای تایید درخواست ها و تامین سوخت در صندلی های عرضه و پیگیری بانک کشاورزی با هدف واریز سریع وجه گندم تحویلی کشاورزان از مهمترین مصوبات این نشست بود.

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: همچنین برای برداشت گندم و کلزای سال جاری تا به امروز با 50 کمباین دار هماهنگی های لازم اجرا شده است.

وی بیان نمود: کارشناسان ناظر برداشت شهرستان نیز در زمان برداشت در مزارع حضور خواهند داشت و نسبت به کنترل کارت معاینه فنی کمباین ها و برطرف به موقع نواقص در زمان برداشت نظارت مستمری خواهند داشت.

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت : با نزدیک شدن به شروع زمان برداشت غلات و کلزا ، نظارت دقیق بر برداشت با هدف کاهش ضایعات لازم است.

به گفته مرادی شهرستان گراش دارای حدود 12 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

شهرستان گراش در فاصله 359 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1631

به "خبرنگاران میزان خرید گندم در گراش فارس به نصف کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میزان خرید گندم در گراش فارس به نصف کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید