خبرنگاران لیست جدید اسکوچیچ زیر ذره بین؛ به سورپرایزهای سرمربی اعتماد کنید

به گزارش صبح مهریز، تهران- خبرنگاران- دراگان اسکوچیچ 24 بازیکن را برای اردوی سوم خود با تیم ملی فوتبال ایران به اردو دعوت کرد که این لیست نکات جالب توجهی را در دل خود دارد.

خبرنگاران لیست جدید اسکوچیچ زیر ذره بین؛ به سورپرایزهای سرمربی اعتماد کنید

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، سومین اردوی تیم ملی فوتبال ایران با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ در حالی از روز سوم فروردین ماه شروع می گردد که قرار است ملی پوشان روز دهم فروردین در سومین بازی محبت آمیز با مرد کروات در استادیوم آزادی به مصاف تیم ملی سوریه بروند. اسکو برای این اردو 24 بازیکن را به اردوی تیم ملی فراخوانده است که نکات جالبی در دل آن نهفته است. در ادامه به این نکات نگاهی می اندازیم:

ابتدا نفراتی که در سه لیست نخست به تیم ملی دعوت شدند را آنالیز می کنیم:

لیست اول برای ملاقات با ازبکستان:

دروازه بان ها:

امیر عابدزاده، محمدرشید مظاهری، پیغام نیازمند

مدافعان:

صادق محرمی، میلاد محمدی، حسین کنعانی زادگان، عارف غلامی، شجاع خلیل زاده، مجید حسینی، سیامک نعمتی، مجتبی نجاریان

هافبک ها:

احمد نورالهی، علی کریمی، وحید امیری، مهدی ترابی(ساسان انصاری جایگزین شد)، سامان قدوس، احسان حاج صفی، امید نورافکن، علی قلی زاده

مهاجمان:

سردار آزمون، مهدی طارمی، کاوه رضایی، مهدی قایدی

لیست دوم برای جدال با بوسنی و هرزگووین:

دروازه بانان:

محمدرشید مظاهری، امیر عابدزاده و پیغام نیازمند

مدافعان:

میلاد محمدی، عارف غلامی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، مجتبی نجاریان(مهدی شیری جایگزین شد)، مرتضی پورعلی گنجی و سیدمجید حسینی

هافبک ها:

احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، علی قلی زاده، اکبر ایمانی، وحید امیری، احمد نوراللهی، امید نورافکن و سیامک نعمتی

مهاجمان:

کریم انصاری فرد، مهدی قایدی، کاوه رضایی و ساسان انصاری.

لیست سوم برای ملاقات با سوریه:

دروازه بانان

1- علیرضا بیرانوند(آنتورپ بلژیک)

2- محمد رشید مظاهری(استقلال)

3- پیغام نیازمند(سپاهان)

مدافعین:

4- شجاع خلیل زاده(الریان قطر)

5- محمد حسین کنعانی زادگان(پرسپولیس)

6- سید مجید حسینی(ترابوزان اسپور ترکیه)

7- عارف غلامی(استقلال)

8- میلاد محمدی(خنت بلژیک)

9- جعفر سلمانی(پورتیمیننزه پرتغال)

10- مهدی تیکدری(تراکتور)

11- ابوالفضل جلالی(سایپا)

هافبکها

12-احسان حاجی صفی(سپاهان)

13-امید ابراهیمی(الاهلی قطر)

14- احمد نورالهی(پرسپولیس)

15-علی کریمی(الدحیل قطر)

16-امید نورافکن(سپاهان)

17-وحید امیری(پرسپولیس)

18-علی قلی زاده(شارلروا بلژیک)

19- سیامک نعمتی(پرسپولیس)

مهاجمین

20-سردار آزمون(زنیت روسیه)

21-مهدی طارمی(پورتو پرتغال)

22-مهدی قایدی(استقلال)

23-کریم انصاریفرد(آاِک یونان)

24- الله یار صیادمنش(زوریا اوکراین)

نکات:

اولین دعوت از علیرضا بیرانوند، ابوالفضل جلالی، جعفر سلمانی، مهدی تیکدری و اللهیار صیادمنش

رشید مظاهری و پیغام نیازمند، گزینه های ثابت درون دروازه هستند. آنها در هر 2 اردوی قبلی هم حضور داشتند.

شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، عارف غلامی و مجید حسینی مانند 2 اردوی قبلی در این اردو هم حاضر هستند ولی مرتضی پورعلی گنجی همانند اردوی اول به دلیل آسیب دیدگی همراه با تیم نیست.

در کناره ها میلاد محمدی همانند 2 اردوی قبلی پای ثابت سمت چپ است. ابوالفضل جلالی، مدافع جوان تیم سایپا گزینه ای جدید برای این پست است. پیش از این اسکوچیچ در 2 اردوی قبلی مدافع چپ مشخصی را به جز محمدی دعوت نمی کرد. در سمت راست اما غیبت صادق محرمی باعث شده تا سرمربی تیم ملی دست روی 2 گزینه جدید بگذارد. مهدی تیکدری، مدافع هافبک تیم تراکتور که عملکرد بسیار خوبی در لیگ داشت به تیم ملی دعوت شده و جعفر سلمانی، بازیکن کنونی تیم پورتیمیننزه پرتغال و شاگرد سابق اسکو در صنعت نفت دیگر مهره ای است که برای اولین بار طعم حضور در تیم ملی را می چشد. پیش از این مهدی شیری و مجتبی نجاریان در این پست دعوت شده بودند. وریا غفوری و رامین رضاییان هم همچنان در لیست سیاه اسکو هستند.

احسان حاج صفی، امید نورافکن و احمد نوراللهی مانند هر 2 لیست قبلی در این لیست هم حاضر هستند. علی کریمی نیز که در اردوی اول مصدوم بود مانند بازی با بوسنی، در جدال با سوریه نیز جزو دعوت شده ها است. مهمترین ورودی امید ابراهیمی محصوب می گردد که جای سعید عزت اللهی را گرفته است. عزت اللهی در اردوی قبلی حضور داشت و یک پاس گل هم در ملاقات با بوسنی برای مهدی قایدی ارسال کرد. از طرفی بازگشت ابراهیمی مسن، از نکات جالب این لیست است.

سیامک نعمتی همچنان گزینه مورد اعتماد اسکوچیچ است. او قابلیت بازی در چند پست را دارد و همین شاید، مزیت او باشد. وحید امیری و علی قلی زاده نیز دیگر مهره های ثابت در خط هافبک هستند. با این وجود بازیکنانی چون اکبر ایمانی که سابقه دعوت را دارند این بار فراخوانده نشدند. سامان قدوس و علیرضا جهانبخش هم به خاطر مسائل کرونایی شرایط حضورشان فراهم نشد. علیرضا جهانبخش از زمان حضور مارک ویلموتس به تیم ملی دعوت نشده است.

سردار آزمون و مهدی طارمی دوباره بعد از یک دوره غیبت به تیم ملی دعوت شدند. مهدی قایدی تنها مهاجمی است که در هر سه اردو بین دعوت شده ها بوده است. خبری از ساسان انصاری نیست و اللهیار صیادمنش برای اولین بار در بین دعوتی ها نامش به چشم می خورد. کریم انصاری فرد هم همانند اردوی قبلی به ملاقات با سوریه هم می رسد ولی کاوه رضایی به خاطر کرونایی شدن، امکان حضور در اردوی سوم را از دست داد.

انتظار می رفت بازیکنانی چون سجاد شهباززاده، حامد لک، سعید عزت اللهی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، مهدی ترابی، شهاب زاهدی، میلاد سرلک، رامین رضاییان و ... در این اردو شانس حضور داشته باشند و یا بازیکنانی چون عارف غلامی و حتی سیامک نعمتی که از اوج آمادگی به دور هستند جزو بازیکنان فراخوانده نباشند. اما به هر شکل این تصمیم دراگان اسکوچیچ بوده که نفرات مورد نیازش را دعوت کند. سرمربی تیم ملی وعده جوان شدن تیم ملی را داده اما در این اردو در کنار حضور چند بازیکن جوان، شاهد حضور امید ابراهیمی پا به سن گذاشته هم هستیم.

کریم انصاری فرد، امید ابراهیمی، شجاع خلیل زاده، محمدرشید مظاهری و احسان حاج صفی چهار بازیکنی هستند که 30 و بالای 30 سال سن دارند. اللهیار صیادمنش هم با 19 سال جوانترین بازیکن حاضر در اردو است. مهدی قایدی 22 سال سن دارد؛ درست مانند ابوالفضل جلالی. مهدی تیکدری و جعفر سلمانی هم 24 ساله هستند. عارف غلامی با 23 سال دیگر بازیکن جوان این اردو محسوب می گردد. امید نورافکن با 23 سال ششمین و آخرین بازیکنی است که کمتر از 25 سال سن دارد و در اردوی سومِ تیم ملی حضور دارد.

باشگاه پرسپولیس با چهار نماینده، بیشترین بازیکن را در این اردو به خود اختصاص داده است. تیم های استقلال و سپاهان با سه نماینده در رده بعدی قرار دارند. تراکتور و سایپا هم هرکدام یک بازیکن را در تیم ملی دارند. نکته جالب این است که 12 تیم لیگ رجحان هیچ نماینده ای را در سومین لیست اسکوچیچ نداشتند. نیمی از بازیکنان دعوت شده لژیونر هستند. بلژیک(3)، قطر(3)، ترکیه(1)، اوکراین(1)، روسیه(1)، پرتغال(2) و یونان(1) کشورهایی هستند که لژیونر از آنجا به تیم ملی فراخوانده شده است.

در خاتمه باید گفت با حضور بازیکنانی چون مرتضی پورعلی گنجی، سامان قدوس، صادق محرمی، علیرضا جهانبخش، امیر عابدزاده و کاوه رضایی لیست تیم ملی شکل و حالت بهتر و جدی تری به خود می گیرد و نباید چندان از این لیست جا خورد. بازیکنانی چون ابوالفضل جلالی و مهدی تیکدری، جزو محصولات با کیفیت لیگ بیستم هستند که به خوبی دیده شدند.

تیم ملی فوتبال ایران باید در خردادماه چهار ملاقات به جامانده خود را در چارچوب مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت های 2023 در خاک بحرین مقابل تیم های هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق برگزار کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1592

به "خبرنگاران لیست جدید اسکوچیچ زیر ذره بین؛ به سورپرایزهای سرمربی اعتماد کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لیست جدید اسکوچیچ زیر ذره بین؛ به سورپرایزهای سرمربی اعتماد کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید