خبرنگاران فعالیت اصناف کم خطر در قزوین مستلزم دریافت کد بهداشتی است

به گزارش صبح مهریز، قزوین - خبرنگاران - سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: شروع به کار اصناف کم خطر در سطح این استان مستلزم دریافت کد بهداشتی از سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

خبرنگاران فعالیت اصناف کم خطر در قزوین مستلزم دریافت کد بهداشتی است

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری قزوین ، منوچهر حبیبی اضافه کرد : باتوجه به تصمیمات اتخاذ شده در چهاردهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و همچنین مصوبه نوزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای استان قزوین ، مبنی بر فعالیت صنوف بر اساس میزان خطر شیوع ویروس کرونا ، شروع به فعالیت اصناف کم خطر مستلزم دریافت کد و یا مجوز فعالیت از وزارت بهداشت می باشد.

وی یادآورشد: اصناف کم خطر باید علاوه بر ثبت نام اینترنتی، تعهد نامه الکترونیکی رعایت کامل دستور العمل و پروتکل های بهداشتی را امضا نموده و کد مجوز فعالیت را به وسیله وب سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین تاکید نمود : صنوف کم خطر و مجاز به فعالیت، کد دریافت شده را باید پشت شیشه محل فعالیت خود نصب کنند به نحوی که کاملا قابل رویت باشد.

حبیبی توضیح داد: با توجه به اینکه بازرسین بهداشتی، تعزیراتی و صمت این موضوع را مستمرا رصد می کنند، لذا چنانچه این کد دریافت و نصب نشده باشد، مصداق عدم رعایت اصول بهداشتی بوده و با آن برخورد و فروشگاه و محل کسب پلمپ می گردد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین تاکید نمود: مردم نیز در صورت مشاهده فعالیت واحد ها و صنوف فاقد کد می توانند با شماره 124 تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند تا در سریع ترین زمان ممکن پیگیری گردد.

معاون استاندار قزوین گفت : صنوف می توانند به نشانی http ://markazsalamat.behdasht.gov.ir وارد سایت وزارت بهداشت شده و کد مجوز فعالیت دریافت کنند.

به گفته وی صنوفی که در رده مشاغل پرخطر هستند کماکان تعطیل بوده و شامل، فروشگاه های عظیم و زنجیره ای، پاساژ و مجتمع تجاری، بازارهای مسقف، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، آکادمی های رانندگی، رستوران ، اغذیه فروشی ، طباخی ، فست فودها، گرمابه ، سونا و ماساژ، روز بازارها و نمایشگاه ها ، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم ، قهوه خانه ، چایخانه و کافه تریاها می باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 938

به "خبرنگاران فعالیت اصناف کم خطر در قزوین مستلزم دریافت کد بهداشتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت اصناف کم خطر در قزوین مستلزم دریافت کد بهداشتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید