توسعه پلتفرم هوش مصنوعی برای مبارزه با بیماری های عفونی

به گزارش صبح مهریز، دانشمندان دانشگاه ملی سنگاپور(National University of سنگاپور) در مطالعه اخیرشان پیروز به توسعه پلتفرم هوش مصنوعی شده اند که می تواند با شناسایی داروهای موثر به جنگ با بیماریهای عفونی برود.

توسعه پلتفرم هوش مصنوعی برای مبارزه با بیماری های عفونی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از تک اکسپلوریست، با شیوع بیماری کووید-19 محققان سراسر جهان در تلاشند تا مؤثرترین روش درمانی را برای مقابله با ویروس کرونا ایجاد کنند.

پیشتر هنگامیکه عفونت های جدید باکتریایی و ویروسی خطرناک پدیدار می شدند دانشمندان درمانی که شامل تجویز چندین دارو بود برای بیماران مبتلا تجویز می کردند. با این حال این فرایند چندان هم آسان نبود چرا که ممکن بود پزشکان نتوانند به درستی دوز مناسبی از دارو را برای بیماران تجویز کنند به همین دلیل دانشمندان دانشگاه ملی سنگاپور با رهبری پروفسور دئان هو(Dean Ho) پیروز به توسعه پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی به نام آیدنتیف.ای آی(IDentif.AI) شدند که این کلمه مخفف جمله شناسایی روش های درمانی ترکیبی بیماری های عفونی با هوش مصنوعی(Identifying Infectious Disease Combination Therapy with Artificial Intelligence) است.

طی این مطالعه دانشمندان 12 دارو را انتخاب کردند که این داروها، داروهای مناسبی برای درمان عفونت سلول های ریه ناشی از ویروس دهانی حفره ای(VSV) هستند. آنها سپس از پلتفرم آیدنتیف.ای آی برای کاهش چشمگیر تعداد استفاده از داروهایی که تا به امروز برای درمان اینگونه عفونت ها تجویز می شد، استفاده کردند.

پروفسور هو گفت: با استفاده از پلتفرم آیدنتیف.ای آی ما در عرض سه روز توانستیم از بین آن 12 دارو سه دارو را که این بیماری را با هیچ گونه عوارض جانبی درمان می کردند، شناسایی کنیم.

یکی از نکات مهمی که دانشمندان دریافتند این بود که داروهایی که توسط این پلتفرم به عنوان داروی مناسب آن بیماری انتخاب شده بودند اگر در دوز مناسب تجویز می شدند تاثیرشان هفت برابر بیشتر نیز می شد که این نشان دهنده اهمیت دانستن داروی ایده ال و دوز مناسب هر دارو است.

با اثبات اثربخشی پلتفرم آیدنتیف.ای آی در شناسایی سریع بهترین دارو برای درمان بیماری های عفونی اکنون دانشمندان این مطالعه تمرکز خود را بر روی شناسایی درمانی برای بیماری کووید-19 گذاشته اند.

پروفسور هو در پایان گفت: از آنجا که اکنون دانشمندان سراسر جهان در حال تلاش برای توسعه واکسن یا داروی بیماری کووید-19 هستند ما به یک استراتژی درمانی سریع نیاز داریم تا بتواند این ویروس را از بین ببرد.

یافته های این مطالعه در مجله Advanced Therapeutics منتشر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 982

به "توسعه پلتفرم هوش مصنوعی برای مبارزه با بیماری های عفونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پلتفرم هوش مصنوعی برای مبارزه با بیماری های عفونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید