تمام شرایط برای حضور کاروان ایران در اندونزی مهیاست

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ورزشی اعزامی کشورمان به بازیهای آسیایی جاکارتا که هفته گذشته و به منظور ثبت نام نهایی کاروان ایران راهی جاکارتا گردیده بود طی صحبت هایی به تشریح اقدامات انجام گردیده در طول یک هفته گذشته پرداخت.

تمام شرایط برای حضور کاروان ایران در اندونزی مهیاست

وی با اشاره به جلسه ثبت نام نهایی کاروان گفت: همانند تمام بازیها ما از 6 ماه قبل پروسه ثبت نام رشته های اعزامی را با نهایت ظرفیت آغاز کردیم بدین شکل که مثلا برای رشته ای مثل فوتبال حدود 100 نفر ثبت نام گشتند تا در نهایت فدراسیون و کادر فنی در زمان مقرر و پیش از اعزام از بین این تعداد به ترکیب نهایی برسند.

سرپرست کاروان ورزش ایران ادامه داد: در نشست نهایی ثبت نام که چهار روز بطول انجامید، توانستیم برای آخرین بار تعیینات تک تک اعضای کاروان را چه از لحاظ بیوگرافی و چه فنی به ترتیبی که تعیین گردد فرد اعزامی برای اعزام، ورود، اسکان، تمرین و مسابقه در رشته و وزن مورد نظر هیچ مشکلی ندارد، بررسی کرده و نهایی کنیم.

سجادی توضیح داد: به جز ثبت نام می بایست در 12 آیتم دیگر هماهنگی و جلسات انجام می گشت که خوشبختانه طبق برنامه ریزی در تمامی نشستهای تخصصی همچون اسکان، تغذیه، حمل و نقل، امنیت، فنی و .... شرکت کردیم.

سجادی در خصوص آماده گشتن دهکده بازیها گفت: خوشبختانه علیرغم تاخیر چند روزه دهکده بازیها به عنوان محل اسکان ورزشکاران و کادر فنی بالاخره آماده گشت و ساختمانهای مربوط به هر کشور تحویل سرپرست کاروانها گشت. امکانات دهکده هم همانند تمام بازیها از استاندارد تعریف گشته خارج نیست و حداقل نیازها برای ورزشکاران تامین گشته است.

وی یاد آور گشت: برخلاف تصور افرادی که برای اولین بار در بازیها شرکت می نمایند در اطاق ورزشکاران خبری از امکانات ویژه که در هتل ها مشاهده می گردد نیست. استاندارد اطاق دهکده بازیها به سرویس بهداشتی، تخت و یک کمد و یک ست مبل خلاصه می گردد تا ورزشکار از این اطاق فقط و فقط برای استراحت استفاده کند. امکانات سرگرمی و رفاهی در محلی ویژه و برای همه شرکت نمایندگان در بازیها وجود داشته و دارد.

سرپرست کاروان ورزشی کشورمان در خصوص تغذیه ورزشکاران و منوی رستوران دهکده گفت:طبق بازدیدی که از رستوران دهکده داشتم باید گفت رستوران از وسعت و امکاناتی خوب برخوردار است تا ورزشکاران بدون اتلاف وقت بیش از حد، بتوانند منوی مورد نظر خود را تهیه و مجددا به محل اسکان یا تمرین خود بازگردند. طبق برنامه ریزی صورت گرفته غذاهای بین المللی ، شرق آسیا، خاور میانه و انواع فست فودها(پاستا، پیتزا و ...) بهمراه میوه ، نوشیدنی ، کیک و انواع شیرینی برای ورزشکاران در نظر گرفته گشته تا مشکل خاصی نداشته باشند.

سجادی وضعیت ترانسپورت و حمل و نقل بازیها را نیز خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه مسئولین ستاد برگزاری طبق وعده ای که داده بودند مسیرهای ویژه و لاین مخصوص سرویسهای حمل و نقل ورزشکاران از دهکده به تمامی سالنهای ورزشی و تمرینی را در نظر گرفته اند تا با توجه به ترافیک گشتید جاکارتا، ورزشکاران در حداقل زمان ممکن به مقاصد خود برسند. تنها مشکل موجود تصمیم میزبان بر اسکان تیم دوچرخه سواری کوهستان در هکده بازیهاست که این موضوع خارج از هماهنگی با ما انجام گشته است.

وی در ادامه اضافه نمود: مقرر بود این تیم در حومه جاکارتا و نزدیک محل برگزاری مسابقاتش اسکان یابد اما متاسفانه میزبان اصرار دارد تا تمام ورزشکاران شرکت نماینده این رشته در هکده اصلی یعنی در جاکارتا ساکن شوند. این بدان معنی است که ورزشکاران برای حضور در تمرین و مسابقه حدود 3 تا 4 ساعت مسیر را باید طی نمایند و بازگردند که برای این برطرف این مشکل خودمان اقدام کردیم و در نزدیکی محل برگزاری مسابقات برایشان هتل در نظر گرفتیم.

سرپرست کاروان کشورمان در ادامه به ورود تیمهای هندبال و فوتبال اشاره نمود و گفت: خوشبختانه این دو تیم پس از پشت سر گذاشتن دیدارهای تدارکاتی و اردوی مشترک در مالزی و چین وارد محل اسکان خود گشتند تا بعد از تمرین و هماهنگ گشتن با شرایط آب و هوایی محل مسابقات در اولین دیدار خود که 24 مرداد برگزار می گردد به میدان بروند. سایر تیمها نیز طبق برنامه پروازی تعریف گشته در 20 گروه پروازی وارد دهکده خواهند گشت و سپس با هماهنگی اعضای کادر سرپرستی در سه منطقه جاکارتا، حومه و پالمبانگ اسکان می یابند.

سجادی در خاتمه با تاکید بر رعایت نظم و انضباط تیمی گفت: تنها نکته ای که باید بدان تاکید کنم اینست که سرپرستان تیمهای حتما به نکاتی که در نشست های تخصصی اعلام داشتیم توجه و آن را به کادر فنی و قهرمانان عزیز انتقال داده که عدم توجه به این موضوع می تواند اثرات جبران ناپذیری برای ورزشکاران و همراهانشان بهمراه داشته باگشت.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 29 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 26

به "تمام شرایط برای حضور کاروان ایران در اندونزی مهیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام شرایط برای حضور کاروان ایران در اندونزی مهیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید