بیکاری عامل اصلی مدرک گرایی در جامعه است

به گزارش صبح مهریز، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در محیط جامعه قرار گرفته و با بیکاری روبرو می شوند. این موضوع موجب می گردد تا دانشجویان به دریافت مدارک یکی پس از دیگری اقدام نمایند.

بیکاری عامل اصلی مدرک گرایی در جامعه است

تورج محمدی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: تب مدرک گرایی بیش از دانشگاه به جامعه مربوط می گردد. در حقیقت دانشگاه ها وظیفه دارند از ظرفیت نیروی محقق مراجعه نمایند به آن ها، استفاده نمایند.

محمدی ادامه داد: دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در محیط جامعه قرار گرفته و با بیکاری روبرو می شوند. این موضوع موجب می گردد تا دانشجویان به دریافت مدارک یکی پس از دیگری کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پسادکتری بپردازند. بنابراین می توان گفت بیکاری به عنوان عاملی اصلی در مدرک گرایی جامعه تاثیر می گذارد.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه دانشگاه ها تا حد ممکن ظرفیت پذیرش خود را کاهش داده اند؛ اظهار کرد: اگر پنج درصد مسئله مدرک گرایی جامعه مربوط به دانشگاه گردد، 95 درصد آن به خود جامعه و صنعت باز خواهد گشت.

وی اضافه نمود: طبیعتا دانشگاه ها باید به مهارت افزایی دانشجویان بپردازند به نحوی که علاوه بر دروس نظری، مهارت های علمی نیز بیاموزند این موضوع در برنامه دانشگاه ها گنجانده شده است به طوری که اکنون به عنوان بخش عمده ماموریت دانشگاه ها از آن یاد می گردد.

محمدی توضیح داد: وقتی فراوری به صورت گسترده در کشور وجود نداشته باشد نیروی کار نیز احتیاج نخواهد بود و زمانی که نیروی کار مورد استفاده واقع نگردد افراد در مرحله اول به کسب مدارک بیشتر اقدام می نمایند.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه به میزان اعضای هیئت های علمی هر ساله از دانشگاه ها، دانشجو فارغ التحصیل می گردد؛ اظهار کرد: این فرایند مشخصا نشان از ضعف دارد، دانشگاه ها به دنبال ماموریت خود همچون حل مسائل صنعت هستند، صنعتی که همیشه احتیاج خود را به دانشگاه عرضه نمی کند و سعی دارد احتیاج خود را به وسیله غیر دانشگاه مرتفع سازد.

وی در سرانجام گفت: اگر فراوری رونق بگیرد و کار ایجاد گردد و دانشگاه ها در برنامه های جاری خود مهارت افزایی را بالا ببرند مسلما بسیاری از مسائل مرتفع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 847

به "بیکاری عامل اصلی مدرک گرایی در جامعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیکاری عامل اصلی مدرک گرایی در جامعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید