بیش از 30 درصد دانشجویان دانشگاه رازی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند

به گزارش صبح مهریز، رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: قریب به 12 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که بیش از 30 درصد از آنان در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

بیش از 30 درصد دانشجویان دانشگاه رازی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند

محمدابراهیم اعلمی آل آقا، رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: دانشگاه رازی در آخرین سیستم های رده بندی که وزارت علوم، آذرماه اعلام نموده، توانسته رتبه هفتم را در بین دانشگاه های جامع کشور کسب کند.

اعلمی آل آقا با بیان اینکه بهره گیری از اساتید درجه سه در این دانشگاه یکی از دلایل برتر بودن آن در این رده بندی است، افزود: تیم اساتید دانشگاه رازی امروز حدود 460 عضو هیئت علمی دارد واز این تعداد، بالغ بر 150 نفر از آنان در سطح استاد تمامی هستند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: همچنین قریب به 12 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که بیش از 30 درصد از آنان در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

وی با اشاره به کدرشته های این دانشگاه در مقاطع مختلف ابراز کرد: در مقطع کارشناسی دانشگاه رازی بالغ بر 60 کد رشته و در مقطع کارشناسی ارشد بیش از 130 کدرشته و در مقطع دکتری 60 کدرشته وجود دارد. علاوه بر این دانشگاه رازی دارای دانشکده های علوم، کشاورزی، فنی مهندسی، ادبیات علوم انسانی، علوم اجتماعی، دامپزشکی، شیمی، تربیت بدنی است. علاوه بر این در این دانشگاه، دانشکده های جدیدی همچون علوم مهندسی کشاورزی، نفت، پتروشیمی، برق، کامپیوتر، هنر و معماری، اقتصاد طی 5 سال اخیر به بهره برداری رسیده و این نشانگر توسعه عمرانی این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه اعلام نمود: فرایند توسعه دانشگاه به نحوی بوده که در 5 سال گذشته، بیش از 40 درصد سطح زیربنایی به فضای آموزشی و یاری آموزشی دانشگاه اضافه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 699

به "بیش از 30 درصد دانشجویان دانشگاه رازی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 30 درصد دانشجویان دانشگاه رازی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید