به چه دلایلی تشنه توجه مردان هستید و چگونه باید این کار را متوقف کنید؟

به گزارش صبح مهریز، توجه می تواند فریبنده باشد، به خصوص زمانی که از طرف جنس مخالف باشد. توجه مردان گاهی اوقات می تواند احساس خوبی داشته باشد حتی اگر در یک رابطه باشید. اما شاید شما بیش از آنچه باید به این توجه علاقه دارید.

به چه دلایلی تشنه توجه مردان هستید و چگونه باید این کار را متوقف کنید؟

چرا؟

خوب، شاید شما در پی رابطه نیستید، اما احساس خوبی است که مورد توجه قرار بگیرید. بالاخره چه کسی از احساس خواستنی بودن و مجذوب کننده بودن لذت نمی برد؟ تمایل به داشتن احساس خوب کاملاً خوب است اما نیاز به توجه مردان برای رسیدن به این احساس ممکن است مشکل ساز باشد.

مسئله این است که همه ما خواهان توجه شخصی هستیم که دوستش داریم، اما این نباید تنها منبع عزت نفس ما باشد. بسیار سالم تر است که به تنهایی راهی برای احساس خوبی در مورد خود پیدا کنید و در ادامه این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید به این مهم دست یابید.

اما بیایید به رایج ترین دلایلی که در وهله اول یک زن ممکن است تشنه توجه مردان باشد نگاهی بیندازیم.

7 دلیل برای اینکه شما تشنه توجه مردان هستید

شاید امیدوار باشید که وارد یک رابطه شوید یا حتی از یک رابطه موجود خارج شوید اما اگر به توجه بیشتر از آنچه سالم تلقی می شود نیاز دارید، احتمالاً چیز دیگری در پس زمینه در حال وقوع است.

اولین گام برای حل یک مشکل، شناسایی آن است، بنابراین دلایل زیر را بخوانید و ببینید آیا به نظر می رسد چیزی برای شرایط شما صدق می نماید یا خیر. به محض اینکه دقیقاً متوجه شدید مشکل چیست، می توانید به درستی آن را حل کنید!

1. اعتماد به نفس شما نیاز به تقویت دارد

احتمالاً در پی چیزی بیش از توجه ساده هستید. شما ممکن است تشنه تأیید اعتبار یک مرد باشید. اگر مردی شما را زیبا، بامزه یا باهوش می بیند، باید به این معنا باشد که شما همه آن چیزها هستید، در غیر این صورت او به شما علاقه ای نخواهد داشت، درست است؟

بنابراین، از توجه مردان استفاده می کنید تا به خودتان روحیه بدهید و احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. شاید حتی لازم باشد به شما گفته شود که زیبا هستید تا چنین احساسی داشته باشید.

در هر صورت اگر امیدوارید بتوانید این مشکل را حل کنید، قطعا باید به اعتماد به نفس خود و اینکه آیا می توانید کاری برای بهبود آن انجام دهید، فکر کنید، نه اینکه به توجه کسی اعتماد کنید تا به شما امتیاز موقت بدهد.

به هر حال، آن حس هنگامی که توجه یک مرد را به خود جلب می کنید، عالی است، اما فقط می تواند برای مدت کمی ادامه داشته باشد. شما می توانید و باید منبع دائمی برای خود بیابید. بعداً در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

2. به مردان اجازه می دهید ارزش شما را معین کنند

اگر مردها برای شما ارزشی قائل نباشند، شاید برای خود ارزشی قائل نباشید. وقتی مورد توجه مردان قرار می گیرید، احساس مجذوب کنندهیت، خواستنی بودن و در نهایت پیروز بودن می کنید. جلب توجه ممکن است یک دستاورد و اثبات شایستگی شما به نظر برسد.

به جای تکیه بر دستاوردهای حرفه ای، خلاقانه و فکری خود، سعی می کنید در نظر مردان مطلوب تلقی شوید و آن را نوعی پیروزیت بدانید. محبوبیت در بین مردان باعث می شود احساس کنید مهم و پیروز هستید.

تمرکز بیشتر انرژی خود بر جنبه های دیگر زندگی می تواند به این امر کمک کند. مهمتر از همه، شما باید یاد بگیرید به جای تکیه بر دیگران برای معین ارزش خود، برای خود ارزش قائل شوید.

اگر مجذوب کننده باشید عالی است اما باید بخش کوچکی از آنچه هستید و فقط بخشی از چیزی باشد که باید ارائه دهید. شاید شما تلاش زیادی کرده اید تا از بیرون عالی به نظر برسید، بنابراین اکنون باید بیشتر روی درون تمرکز کنید. به هر حال، اگر شما هم چنین احساسی نداشته باشید، عالی به نظر رسیدن چه فایده ای دارد؟

3. طرد شده اید

آیا از زمانی که یک مرد خاص (یا مردان) شما را طرد کرده اند، نیاز به توجه بیشتری از سوی مردان دارید؟ این بیشتر از چیزی که فکرش را می کنید اتفاق می افتد!

طرد شدن می تواند به منیت شما آسیب برساند و همه آن را تجربه کرده اند. کسی در این دنیا نیست که طرد نشده باشد. ممکن است آنقدر درد داشته باشد که برای درمان آن به کمک نیاز داشته باشید.

شاید این دقیقاً همان چیزی است که برای شما اتفاق افتاده است و با ایجاد مشکل دیگری راهی برای کنار آمدن با این مشکل پیدا کرده اید. شما شروع به استفاده از توجه همه پسرها به عنوان جایگزینی برای توجهی که می خواستید، اما از یک پسر خاص دریافت نکردید، کرده اید.

خوب، این یکی از راه های کنار آمدن با طرد شدن است اما روش سالمی نیست.

بنابراین، اگر این دلیلی است که شما به توجه زیادی نیاز دارید، سعی کنید یاد بگیرید که طرد شدن را به عنوان بخشی اجتناب ناپذیر از بازی دوستیابی بپذیرید. همه نمی توانند شما را دوست داشته باشند و هیچ ایرادی در آن وجود ندارد. بله، طرد شدن ممکن است دردناک باشد، اما فقط باید بپذیرید که فنجان چای همه نیستید و ادامه دهید. سخت تر از آنچه هست به نظر می رسد اما واقعا آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست.

4. فکر می کنید مردان بهتر هستند

این امکان وجود دارد که شما کل مردان را چیزی اشتباه در نظر گرفته اید! برخی از زنان مردان را بر روی یک پایه بلند قرار می دهند که برای هر انسانی غیرممکن است که به آنجا برسد.

شاید شما فکر می کنید که مردان بهتر از زنان یا بهتر از همه چیز هستند. بله، مردان می توانند شگفت انگیز باشند اما مطمئناً خدا نیستند و به اندازه زنان انسان هستند.

شاید بر این باور باشید که مردان بیشتر شبیه ابرقهرمانان هستند یا اینکه افکار و عقاید آنها از هر چیزی که هر زن ممکن است فکر کند یا بگوید ارزش بیشتری دارد. این نه تنها اشتباه است بلکه برای شما بد است.

شاید شما با افراد بسیار شگفت انگیزی آشنا شده باشید اما آنها در سطحی بالاتر از شما نیستند، فقط به این دلیل که پسر هستند.

شروع کنید به دیدن مردان به صورت آنچه واقعا هستند و آنها را در فکر خود جور دیگری نسازید. مهمتر از همه، به عنوان یک زن، بدانید که شما به اندازه هر مردی مهم هستید و صدای شما باید به همان اندازه شنیده شود و ارزش داده شود.

5. شما مسائلی با پدرتان دارید

زنان به خاطر اولین مردی که تا به حال دوست داشتند - پدرشان - می توانند مسائل زیادی با مردان داشته باشند. اگر رابطه خوبی با پدرتان نداشتید یا از یک خانه پر هرج و مرج می آیید، مسائلی که در روابط فعلی تان با پسرها دارید ممکن است به دوران کودکی شما برشود.

اگر رابطه شما با پدرتان بد بود یا اصلاً رابطه ای وجود نداشت، طبیعتاً شما مقصر نیستید. با این حال، اگر در بزرگسالی این مشکل را در زندگی خود شناسایی کرده اید، نمی توانید انتظار داشته باشید که کسی جز شما آن را حل نماید.

یک درمانگر می تواند به شما کمک کند اما شما باید اولین حرکت را انجام دهید و در پی کمک باشید. مطمئناً شما تنها زنی نیستید که مسائلی با پدرتان دارید اما بسکمک از زنان آنقدر آن ها را جدی نمی گیرند که کاری در مورد آنها انجام دهند.

شاید نتوانید رابطه خود را با پدرتان بهبود بخشید، اما این رابطه نباید به زندگی عشقی شما آسیب برساند حالا که بالغ شده اید. با کمک یک متخصص روی آن کار کنید و یاد بگیرید که در آینده روابط سالم تری ایجاد کنید.

6. شما در پی عشق هستید

شاید دلیل جلب توجه شما بسیار ساده باشد، شما در واقع در پی عشق هستید. اگر در پی یافتن دوست پسر هستید، طبیعی است که انرژی خود را روی مردان متمرکز کنید اما به خاطر داشته باشید که فقط به توجه یک پسر نیاز دارید. تا زمانی که آن مرد از راه می رسد، انرژی خود را برای سایر جنبه های زندگی خود ذخیره کنید.

مطمئناً، همچنان می توانید با مردان معاشقه کنید و از تأییدیه ای که از آن ها می گیرید لذت ببرید اما فعالانه در پی آن نباشید، زیرا این چیزی نیست که به درد شما بخورد. شما به عشق و کسی نیاز دارید که آگاهانه تصمیم بگیرد تا زمانی که با هم هستید به شما توجه کند.

شما آن شخص را پیدا خواهید کرد اما او را به عنوان یک ضرورت در نظر نگیرید تا بتوانید احساس کنید که دوستش دارید. شما باید خودتان را دوست داشته باشید و روی ایجاد احساس رضایت در خود کار کنید.

علاوه بر این، شما در حال حاضر افرادی را در زندگی خود دارید که به شما اهمیت می دهند.

7. احساس رضایت نمی کنید

آیا به نیازهای خود رسیدگی می کنید یا انتظار دارید مردی بیاید و همه چیز را برای شما انجام دهد؟ اشکالی ندارد اگر در زندگی یک همراه می خواهید اما هیچکس نمی تواند زندگی شما را برای شما زندگی کند. شما باید آنقدر مستقل باشید که به خودتان احساس رضایت دهید. هیچ مردی قرار نیست تمام نیازهای شما را برآورده کند و هر چیزی را که در زندگی شما خوب نیست جبران کند.

بنابراین، اگر دلیل اینکه شما به این همه توجه نیاز دارید این است که امیدوارید یک سوپرمن بیاید و همه چیز را عالی بسازد، یک لحظه به این فکر کنید که آیا این واقع بینانه است یا خیر. مطمئناً خوب است و ممکن است یک مرد روزی شما را به طرز باورنکردنی شادمان کند اما برای خوشبختی خود نباید به او تکیه کنید.

رسیدگی به نیازهای خود را شروع کنید و زندگی خود را انجام دهید، چه مردی در حال حاضر در آن باشد چه نباشد. اگر وقتی شریکی ندارید، احساس می کنید که تنها نیمی از یک فرد هستید، راه هایی بیابید که به خودتان احساس کامل بودن بدهید.

7 راه برای متوقف کردن نیاز به توجه مردان

وقتی مردی به شما توجه می نماید، می توانید چیز خاصی را احساس کنید که مجذوب کنندهیت دارد اما زمانی که احساس می کنید به آن معتاد هستید، باید راهی برای ترک آن پیدا کنید.

شما می توانید احساس ماندگارتری پیدا کنید و شادی خود را ایجاد کنید، بنابراین به مردان وابسته نباشید تا با نشان دادن کمی توجه به شما این احساس را به شما نشان دهند. به خواندن ادامه دهید و مراحل زیر را اجرا کنید تا از نظر احساسی مستقل تر و با اعتماد به نفس تر باشید، حتی بدون جلب توجه برخی از افراد.

1. به خود توجه کنید

کانون توجه را روی خود قرار دهید و بفهمید که دلیل شما برای این همه جلب توجه پسرها چیست.

مطمئناً، یک مرد ممکن است از بسکمک جهات زندگی شما را بهتر کند اما راه هایی وجود دارد که از طریق آنها می توانید به تنهایی به پیروزیت برسید. شما باید احساس کنید که به اندازه کافی خوب هستید حتی زمانی که مردان به شما توجه نمی کنند.

از خود بپرسید توجه مردان چه احساسی در شما ایجاد می نماید. آیا فکر می کنید که مردها وقتی به شما توجه می کنند بیشتر دوستتان دارند، بنابراین به همین دلیل است که اینقدر آن را می خواهید؟ آیا وقتی مردها به شما توجه می کنند احساس می کنید دیده می شوید و وقتی توجه نمی کنند دیده نمی شوید؟

فکر کردن در مورد این سؤالات و بحث در مورد سؤالات مشابه با یک درمانگر می تواند به شما در جهت خودسازی کمک کند.

تمرکز بر بهبود هم خود و هم زندگیتان بدون کمک یک مرد راهی عالی برای نزدیک شدن به مسئله ای است که با آن دست و پنجه نرم می کنید، اما با تجزیه و تحلیل شرایط فعلی خود شروع کنید.

در اینجا چند سوال دیگر برای پرسیدن وجود دارد:

  • آیا از جلب توجه یک مرد لذت می برید یا در پی توجه مردان خاصی هستید که وجه اشتراک دارند؟
  • آیا مخفیانه هوس اعتبارسنجی می کنید یا در پی شریک تازهی هستید؟
  • آیا از رابطه فعلی خود راضی هستید اگر در یک رابطه باشید یا به سرانجام دادن به آن فکر می کنید؟
  • آیا در زمان رشد به اندازه کافی از پدرتان توجه دیده اید؟
  • آیا فقط زمانی احساس می کنید که ارزش توجه را دارید؟
  • آیا سطح اعتماد به نفس شما به شدت پایین است؟

2. روی اعتماد به نفس خود کار کنید

لحظه ای به چیزهایی که تا به امروز در زندگی خود به دست آورده اید فکر کنید. شاید به اشتباه فکر می کنید که دستاوردهای زیادی نداشته اید و این به اعتماد به نفس شما لطمه می زند، بنابراین هر چیزی را که به آن افتخار می کنید یادداشت کنید.

شاید یاد گرفته باشید که چگونه شطرنج بازی کنید، در یک امتحان سخت نمره خوبی کسب کرده اید، اتاق خود را دوباره تزئین کرده اید یا یک کیک خوشمزه درست کرده اید. دیگر فکر نکنید که باید چیزی بزرگ یا حتی غیر واقعی باشد.

به چیزهایی فکر کنید که هنوز هم می توانید به آنها برسید. اهداف واقعی بسازید و به آنها پایبند باشید! برای ایجاد اعتماد به نفس نیازی به دستاوردهای بزرگ ندارید، بنابراین به کارهای کوچک زیادی فکر کنید که می توانید در مدت زمان کوتاه انجام دهید و فقط به چند هدف بلند فکر کنید.

به توانایی های خود نیز اعتماد کنید. در چه چیزی بهتر از دیگران هستید؟ مطمئناً استعدادها و نقاط قوتی دارید که می توانید بر روی آنها تمرکز کنید. شاید شما عکس های شگفت انگیزی می گیرید، بنابراین می توانید عکاسی را به سرگرمی تازه خود تبدیل کنید و در مورد آن بیشتر بدانید.

علایق خود را دریابید و در فعالیت های تازه سرگرم کننده شرکت کنید. شاید بتوانید در کلاس آشپزی یا کلاس پایکوبی شرکت کنید. خوب بودن در کار تازه مطمئناً باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. خودگویی منفی را متوقف کنید و با خودتان همانطور رفتار کنید که با یکی از عزیزانتان رفتار می کنید.

3. خود را بهبود بخشید

راه های زیادی وجود دارد که از طریق آنها می توانید علاوه بر کار بر روی اعتماد به نفس، خود را بهبود بخشید. به هر حال، همیشه در زندگی همه جا برای پیشرفت وجود دارد.

علاوه بر یادگیری چیزهای تازه، می توانید بیشتر بخوانید و پیاده روی کنید، یک برنامه ورزشی معمولی را شروع کنید و برنامه های متفاوتی را امتحان کنید. مهمتر از همه، روی طرز فکری که در مورد خود و زندگی خود دارید تمرکز کنید و ببینید آیا می توانید این طرز فکر را تغییر دهید. سعی کنید در زمان حال زندگی کنید، خودتان را بیشتر دوست داشته باشید و به جنبه های روشن زندگی نگاه کنید.

هر زمان که به سمت بهتر شدن پیشرفت کردید به خودتان پاداش دهید.

درک اینکه چه چیزی را می توانید کنترل کنید و چه چیزی را نمی توانید کنترل کنید، می تواند به شما کمک کند تا چیزهایی را که می توانید تغییر دهید روی آن ها کار کنید و برای چیزهایی که نمی توانید راهی برای مقابله پیدا کنید، شناسایی کنید. وقتی زمان خود را برای تبدیل شدن به نسخه بهتری از خود اختصاص می دهید، برنامه شما در کمترین زمان پر می شود و احساس رضایت بیشتری خواهید کرد.

4. محدودیت های کاری که یک مرد می تواند برای شما انجام دهد را درک کنید

انتظار نداشته باشید که او تمام نیازهای شما را برآورده کند. درک کنید که هرکس باید به نیازهای خود رسیدگی کند، چه در یک رابطه باشد چه نباشد.

احتمالاً چیزی در زندگی شما کم است اما اگر فکر می کنید آن چیز یک مرد است، اینطور نیست. مطمئناً، مردی که واقعاً به شما اهمیت می دهد، می تواند تا حد زیادی به خوشبختی شما کمک کند اما شما باید در هر صورت توقعی نداشته باشید.

اگر قبلاً در یک رابطه هستید، به این فکر کنید که آیا با مردی که با او هستید در پی چیزی هستید که ندارید. آیا کسی می تواند آن را به شما بدهد؟

هنگامی که هوس توجه و تایید بیش از حد از سوی مردان دارید، بهتر است اینقدر روی مردان تمرکز نکنید و به درون خود نگاه کنید. انتظار دارید یک مرد برای شما چه کاری انجام دهد که فکر می کنید نمی توانید برای خودتان انجام دهید؟ سعی کنید به جای اینکه برای خوشبختی خود به دیگران تکیه کنید، احساس خوبی در خود ایجاد کنید.

حقیقت این است که افراد در زندگی شما می آیند و می فرایند و حتی زمانی که تعداد کمی وجود دارند که برای همیشه در کنار شما هستند، باید با خودتان و تکیه بر خودتان مسئله ای نداشته باشید که فرد را به مهم ترین مرحله می رساند.

5. روی مستقل بودن بیشتر کار کنید

وقتی هیچ مردی در اطراف نیست که به شما توجه کند چه احساسی دارید؟ آیا وقتی تنها هستید احساس خوبی دارید و با زمان تنهایی خود چه می کنید؟

زمان بیشتری را به تنهایی بگذرانید و یاد بگیرید که از بودن با خود لذت ببرید. کارهایی را که دوست دارید انجام دهید و سعی کنید واقعا از تنهایی لذت ببرید.

یاد بگیرید که مرزهایی را معین کنید و قاطعانه با دیگران ارتباط برقرار کنید. خودتان را بهتر بشناسید و علایق خود را رشد دهید. خیلی موافق همه نباشید، اجازه نخواهید و نظر خود را بگویید.

روی چیزهایی که در مورد خودتان دوست دارید تمرکز کنید و روی چیزهایی که دوست ندارید کار کنید. از همه مهمتر، راه های بیشتری برای مستقل شدن و احساس خوبی در خود بیابید. شما نیازی ندارید که مردان به شما بگویند شگفت انگیز هستید یا زندگی شما را بهتر کنند. شما به سادگی می توانید شگفت انگیز باشید و به تنهایی زندگی خود را رفع و رجوع کنید.

بهترین بخش این است که وقتی قوی تر و مستقل تر شدید، احتمالاً توجه مردان بیشتری را به خود جلب خواهید کرد. فقط نکته این است که شما تشنه آن نخواهید بود.

6. به تنهایی تحقق بخشید

اگر تمام کارهایی را که تا به امروز ذکر شد انجام دهید، احتمالاً احساس رضایت بیشتری خواهید کرد و تا به حال، آگاه شده اید که می توانید به تنهایی به آن دست پیدا کنید.

چه مجرد باشید و چه در یک رابطه، شاید فقط در پی عشق واقعی هستید اما ممکن است بهتر باشد فعلاً روی زندگی عاشقانه خود مکث کنید و روی سایر زمینه های زندگی خود تمرکز کنید. این به شما کمک می کند مستقل تر باشید، اما همچنین از ایجاد حس مستاصل و نیازمند که ممکن است مردان نامناسب را جذب کند و مرد مناسب را دور کند، جلوگیری می کند.

منتظر نمانید تا او وارد زندگی شما شود و آن را بهتر کند، زمانی که زندگی شما همان طور که می خواهید باشد از او استقبال کنید زیرا شما آن را به این شکل ساخته اید.

اطراف خود را با افراد مثبتی احاطه کنید که از شما حمایتی کنند که ممکن است از طرف مردان در پی آن باشید. فراموش نکنید که شما نیز باید در زندگی خود دوستان و خانواده داشته باشید، نه فقط یک مرد و این افراد می توانند به شما کمک کنند و اعتبار، توجه، عشق و حمایت را به شما ارائه دهند. زمان بیشتری را با آنها بگذرانید و برنامه خود را با فعالیت های سرگرم کننده پر کنید.

7. کمک بخواهید

لازم نیست تمام این کارها را به تنهایی انجام دهید. وقتی دوستان و خانواده شما نمی توانند حمایت و بینش کافی به شما ارائه کنند، به یک متخصص مراجعه کنید. هیچ شرمی در جستجوی درمان وجود ندارد. در واقع، این اغلب بخشی از خودسازی است.

علاوه بر این، این یکی دیگر از کارهایی است که می توانید برای خود انجام دهید و در برنامه شلوغ خود قرار دهید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند با تنها بودن مسئله ای نداشته باشید و اگر هنوز ریشه مشکل را شناسایی نکرده اید، آنها می توانند به شما کمک کنند تا به عمق آن برسید.

این امر مخصوصاً زمانی صادق است که باید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، یاد بگیرید که طرد شدن را بپذیرید یا بر مسائل تان با پدر خود غلبه کنید. قبل از اینکه در پی مرد مناسبی باشید که در کنار شما باشد، کمک و راهنمایی لازم را دریافت کنید تا احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

منبع:

aconsciousrethink

منبع: هفت گنج
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2029

به "به چه دلایلی تشنه توجه مردان هستید و چگونه باید این کار را متوقف کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به چه دلایلی تشنه توجه مردان هستید و چگونه باید این کار را متوقف کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید