برگزیدگان کارگاه شعر در مشهد معرفی شدند

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خراسان رضوی، کتاب سازی یکی از آسیب های این روزهای آشفته بازارِ صنعت نشر کشور است. کتاب هایی با تیراژهای بسیار اندک که موضوعاتی تکراری یا متون و اشعاری کم کیفیت محتوای آن ها را شکل داده است و هیچ گونه فیلتر یا گزینش علمی و کیفی روی آنها انجام نمی گردد. در این فرآیند تنها با شرط پرداخت پول، کتابی به قفسه کتاب فروشی ها اضافه می گردد. طبیعی است که ناشرانِ برجسته و حرفه ای، زیر بارِ چاپ این کتاب ها نروند؛ اما بعضی از ناشرانِ تازه کار به جهتِ تامین اقتصادِ نشر، دست به چاپ انواع کتاب هایی از این دست می زنند که در نتیجه باعث اتلاف هزینه های هنگفت و البته بی ثمر در جهت سرانه مطالعه شده که در این روزگار کمبود کاغذ و مواد اولیه، این مسئله به صورت جدی قابل بحث و پی گیری است. بدون شک آموزش و کارگاه های علمی در زمینه شعر و داستان می تواند کیفیت قلم نوقلمان را به طرز محسوسی بالا ببرد.

برگزیدگان کارگاه شعر در مشهد معرفی شدند

باخبر شدیم در تابستان سال جاری یک دوره ورک شاپ شعر و ادبیات، به همت انجمن ادبی سیاوش در مشهد برگزار گردید.

محمدرضا سرسالاری از شاعران و نویسندگان خراسانی و دانش آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی و مدرس این دوره آموزشی در مصاحبه با خبرنگار ایبنا بابیان این مطلب که کارگاه موفقی را با همت هنرجویان به پایان رساندیم، گفت: دراین روزها و دوران پاندمی که جلسات به صورت حضوری امکان نداشت، سعی کردیم با دور هم جمع کردن افراد علاقه مند یک دوره فشرده آموزشی را به پایان برسانیم و بتوانیم قدمی کوچک در جهت اعتلای فرهنگ و آموزش برداریم.

وی ادامه داد: در این کارگاه هنرجویان در دو گروه و در دوره ای سه ماهه علومی مثل عروض و قافیه، بدیع و آرایه های ادبی، معانی و بیان را به صورت مختصر و فشرده مرور کردند.

این شاعر و روزنامه نگار اضافه نمود: دراین کارگاهِ سه ماهه هنرجویان با بهره گیری از موقعیت ها و محتواهای گوناگون و تجربه اندوزی در زمینه سرایش، علوم ذکرشده را به صورت کاربردی تمرین کردند.

سرسالاری افزود: نکته قابل تامل این کارگاه این است که آثار برگزیدگان این ورک شاپ که در پایان این دوره آموزشی به صورت سرایش یک شعر کامل و برای پایان نامه مد نظر قرار گرفته بود، بعد از ویرایش و گذشتن از فیلترهای فنی، در کتابی که ویراست کاملی بر آن صورت گرفته، چاپ خواهد شد.

وی در خاتمه با بیان اینکه 18 نفر در 11 هفته به مدت حدودا سه ماه در این کارگاه و ورک شاپ حضور داشتند، افزود: نوش آفرین احتشامی، افسانه اکبری، سمیه اکبری، مریم جعفرزاده، سودابه زابلی و صبا کاریزنویی به اسم برگزیدگان این ورک شاپ معرفی شدند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1833

به "برگزیدگان کارگاه شعر در مشهد معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیدگان کارگاه شعر در مشهد معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید