برگزاری مراسم تحلیف 32 کارآموز مرکز وکلای قوه قضائیه در لرستان

به گزارش صبح مهریز، خبرنگاران/لرستان آئین تحلیف 32 کارآموز مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در لرستان با حضور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در خرم آباد برگزار گردید.

برگزاری مراسم تحلیف 32 کارآموز مرکز وکلای قوه قضائیه در لرستان

آیین تحلیف 32 کارآموز مرکز وکلای قوه قضائیه در لرستان، 29 بهمن ماه با حضور بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه کشور و جمعی از مسئولان قضایی لرستان در خرم آباد برگزار گردید و 32 وکیل پایه یک دادگستری به جرگه وکلای استان لرستان اضافه شدند.

علی بهاری جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه در این مراسم با تسلیت درگذشت دکتر الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، گفت: مرحوم الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تا مدارج عالی پیش رفتند و در قامت رئیس کمیسیون قضایی مجلس، نماینده ارزشمندی برای حقوقدانان بود.

وی با اشاره به اینکه طبق تفاهم نامه خوبی که با تأمین اجتماعی منعقد شد سقف حق بیمه ای که وکیل می تواند پرداخت کند، چهار برابر حقوق است و وکلا می توانند میزان حق بیمه را پرداخت کند، ادامه داد: وکیلی که به دنبال رضایت خدا و حل مشکل مردم است، خدا به زندگی او برکت می دهد و چنین وکیلی نباید هیچ گونه نگرانی معیشتی داشته باشد.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته، بیش از 10 مرکز وکلا در استان هایی چون اصفهان، تبریز، مشهد، خوزستان، قم و مازندران دارای ساختمان مستقل هستند، اظهار کرد: کارآموزان وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه در لرستان که امروز به وکالت می رسند، کلمه به کلمه سوگندنامه را بخوانند و به واژه این متن فکر نمایند و هنر یک وکیل عمل به متن سوگندنامه وکالت است.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه کسانی که توانایی عمل به سوگندنامه وکالت را ندارند، از همان ابتدای راه پیاده شوند، وکالت را بال دوم فرشته عدالت توصیف کرد و اضافه نمود: همان سختی ها، الزامات و دقت ها که در قضاوت وجود دارد، در وکالت نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هر کس به دنبال کسب وکار آمده است اشتباه می نماید، چراکه وکالت کاسبی نیست، بلکه کوشش برای احقاق حق و حقیقت است، توضیح داد: وکیل سالم وکیلی با که اول پرونده را قضاوت کند، اگر در قضاوت طرف صاحب حق بود تا پای جان از حق دفاع کند و اگر حق با او نبود او را متوجه کند.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه هدف خود به لرستان را تعامل بیشتر با دستگاه قضایی لرستان و تشکر از هیئت مدیره وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان لرستان دانست و اضافه نمود: اداره امور کارآموزان وکالت کار سختی است. کارآموزان وکالت باید یاری کار هیئت مدیره وکلا باشند چراکه این مرکز، خانه مشترک تمام وکلا و کارشناسان قوه قضائیه است.

بهادری با اشاره به ثبت نام کم سابقه در آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه در کشور، اعلام کرد: 107 هزار نفر در آزمون وکالت شرکت کردند که در نوع خود بی نظیر است.

مهرداد سبزواری، رئیس هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه لرستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه وکالت شغل و حرفه بسیار حساس است، توضیح داد: رعایت اخلاق حرفه ای نخستین لازمه و پیش مقدمه کار وکالت است.

وی با بیان اینکه یک وکیل باید از آموزش غافل نگردد و از لحاظ علمی خود را به جدیدترین آموزش ها مجهز کند، اضافه نمود: کوشش مجموعه دستگاه قضایی باید حفظ شأن و صندلی وکلا باشد.

سبزواری با ذکر این مطلب که این یک واقعیت است که هیچ وکیلی رایگان کار نمی نماید و اگر این مورد دیده گردد، بسیار اشتباه است، اظهار داشت: لرستان همیشه با فقر مالی روبروست و در بیشتر موارد حق وکاله پرداخت نمی گردد، لذا می طلبد که بیشتر مورد توجه مرکز وکلای قوه قضائیه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1525

به "برگزاری مراسم تحلیف 32 کارآموز مرکز وکلای قوه قضائیه در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم تحلیف 32 کارآموز مرکز وکلای قوه قضائیه در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید