برنامه فرهنگی گردشگری در جوار سه گنبد ارومیه برگزار گردید

به گزارش صبح مهریز، اولین برنامه فرهنگی گردشگری با حضور اقشار مختلف مردم در جوار بنای تاریخی سه گنبد ارومیه برگزار گردید.

برنامه فرهنگی گردشگری در جوار سه گنبد ارومیه برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی استان در این مراسم با قدردانی از دستگاه های اجرایی گفت: نیت ما معرفی آثار تاریخی است و سعی داریم تا انتهای تابستان آثار مختلف استان را با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی، معرفی کنیم.

جباری توضیح داد: آماده سازی اماکن برای استقبال مسافران - استقرار راهنمایان گردشگری ، برگزاری جشنواره ها و رویدادهای گردشگری از جمله برنامه های این اداره کل برای استقبال از گردشگران است.

او اظهار کرد: در ماههای آینده استان آذربایجان غربی میزبان اجرای پنجمین همایش بین المللی شمس و مولانا ، آواها و نماها و جشنواره ملی گردشگری خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی در مورد مرمت آثار تاریخی اضافه نمود: ما عملیات احیای مسجد جامع ارومیه را شروع نموده ایم و سعی داریم در موعد مقرر این عملیات را به اتمام برسانیم.

او اضافه نمود: برای احداث مجموعه فرهنگی هنری شمس تبریزی در خوی با تخصیص اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان شروع نموده ایم که در نوع خود مجموعه ای فاخر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی در سرانجام سخنان خود با قدردانی از مسئولان اضافه نمود: این برنامه ها را با همکاری ادارات و دستگاه های مختلف اجرایی ادامه خواهیم داد تا جاذبه های گردشگری شهرهای مختلف استان را به گردشگران معرفی کنیم.

در این برنامه که با همکاری حوزه هنری استان آذربایجان غربی اجرا شد بخشهای مختلف مانند اجرای موسیقی عاشقی - تواشیح ، اشعار طنز و اجرای تئاتر شهری مورد استقبال مردم نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 304

به "برنامه فرهنگی گردشگری در جوار سه گنبد ارومیه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه فرهنگی گردشگری در جوار سه گنبد ارومیه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید