باید یا نباید مصرف لوبیا سبز دارای لکه های قهوه ای

به گزارش صبح مهریز، اگر پوسته لوبیا سبز شما مرطوب یا لزج است، این بدان معنا است که این ماده آغاز به تجزیه شدن نموده و باید آن را دور بریزید و سراغ لوبیا سبز تازه بروید.

باید یا نباید مصرف لوبیا سبز دارای لکه های قهوه ای

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که موقع خرید لوبیا سبز متوجه وجود لکه هایی بر روی آن شده باشید.

چه از لوبیا سبز در یک غذای سنتی استفاده نموده باشید و چه در غذا های تازه، این ماده غذایی یکی از اجزای اصلی در خانه ها محسوب می گردد. اگر زمانی که ماده غذایی را می خواهید بپزید، متوجه وجود لکه هایی قهوه ای بر روی سطح آن شدید چه کار باید کرد؟

طبق اعلام پایگاه CookingLight لوبیا سبزی که دارای چند لکه قهوه ای است مسئله ای برای خوردن ندارد و از لحاظ ایمنی برای بدن سالم محسوب می گردد. هر چند تغییر رنگ آن بدین معنا است که این محصول دیگر تازگی قبلی خود را ندارد و به آرامی در حال فاسد شدن است؛ بنابراین لوبیا سبز با لکه های قهوه ای ممکن است به خوشمزگی لوبیا های تازه چیده شده نباشد؛ اما همان طوری که اشاره شد هنوز هم می توان آن ها را برای پخت و پز استفاده کرد.

چگونه می توان فهمید لوبیای سبز خراب شده است؟

فراتر از هر لکه قهوه ای که ممکن است بر روی لوبیا سبز مشاهده کنید، لوبیا سبزی که در حال فاسد شدن است، خشک به نظر می رسد و بافتی سفت و لاستیکی دارد.

اگر پوسته لوبیا سبز شما مرطوب یا لزج است، این بدان معنا است که این ماده آغاز به تجزیه شدن نموده و باید آن را دور بریزید و سراغ لوبیا سبز تازه بروید.

طبق اعلام دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو (University of California San Diego) شما باید دنبال لوبیا سبزی باشید که باریک و سفت با رنگ سبز روشن است.

برای این که بتوانید مدت زمان نگهداری از لوبیا سبز خریداری شده را افزایش دهید، باید آن ها را در یک کیسه سوراخ دار قابل تنفس در یخچال نگهداری کنید. با این روش می توانید آن ها را تا هفت روز تازه نگه دارید.

باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه tastingtable

منبع: فرادید
انتشار: 30 مرداد 1401 بروزرسانی: 30 مرداد 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2138

به "باید یا نباید مصرف لوبیا سبز دارای لکه های قهوه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید یا نباید مصرف لوبیا سبز دارای لکه های قهوه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید