این 7 اپ گوشی های سامسونگ را باید حذف کنید!

به گزارش صبح مهریز، گوشی های سامسونگ گلکسی عملکرد عالی و جدیدترین قابلیت ها را ارائه می دهند، اما به خاطر داشتن نرم افزارهای اضافی (bloatware) که باعث به هم ریختگی صفحه و تحت تأثیر قرار دادن تجربه کاربری می شوند، شناخته شده اند. یکی از دلایل این موضوع، وجود برنامه هایی از گوگل و سامسونگ است که اغلب کارکرد مشابهی دارند و بیشتر کاربران تمایل دارند از یکی از آن ها استفاده نمایند. در ادامه به 7 اپ موجود در گوشی های سامسونگ می پردازیم که بهتر است آن ها را حذف کنید.

این 7 اپ گوشی های سامسونگ را باید حذف کنید!

Samsung Global Goals

Samsung Global Goals یکی از آن برنامه هایی است که با اهداف خیرخواهانه ارائه شده اما در اجرا با شکست روبرو می گردد. این برنامه ادعا می نماید که با درخواست یاری شما برای پیشبرد اهدافی مانند گرسنگی صفر، بدون فقر و آموزش باکیفیت، به بهبود دنیا اختصاص دارد. طبق گفته سامسونگ، حل تمام این مسائل با پول به راحتی امکان پذیر است و تنها دلیل وجود این برنامه درخواست یاری مالی با امکان رقابت با دوستانتان برای تماشا مقدار یاری شماست.

اگر یک بار از این برنامه بهره ببرید، از شما پرسیده می گردد که آیا می خواهید صفحه قفل شما به یک بیلبورد برای دعوت به عضویت یا یاری مالی در هر بار استفاده از تلفن همراه تبدیل گردد. می توانید این ویژگی را به صورت دستی غیبرطرفال کنید، اما احتمالاً بهتر است این اپ سامسونگ را حذف نموده و با مشارکت در سازمان های خیریه ای که خودتان انتخاب می کنید، تأثیر مثبتی بگذارید.

بیکسبی

دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ هرگز مورد استقبال خریداران قرار نگرفته و در پس زمینه گوشی های گلکسی کمین نموده و منتظر دستوری است. دستیار گوگل، سیری و الکسا همگی گزینه های بهتری هستند زیرا دقیق تر بوده و از دستگاه های بیشتری پشتیبانی می نمایند. در نتیجه بیکسبی و دکمه اختصاصی آن را غیرضروری می نمایند.

خلاص شدن از شر بیکسبی کار آسانی نیست. شما باید به صورت دستی ویژگی های مختلف آن را در منوی تنظیمات پیشرفته حذف کنید. بعلاوه تغییر عملکرد دکمه کناری به منوی خاموش کردن به جای باز کردن تصادفی Bixby نیز مفید است.

Samsung Kids

Samsung Kids برنامه ای است که می تواند برای گوشی های گلکسی که به طور انحصاری به وسیله بچه ها استفاده می شوند، مفید باشد، اما برای بزرگسالان چندان کاربردی نخواهد داشت. این برنامه رابط کاربری استاندارد اندروید را به یک جایگزین مناسب برای بچه ها با پس زمینه های انیمیشنی و نمادهای حیوانات بامزه تبدیل می نماید. Samsung Kids بعلاوه از دسترسی بچه ها به اطلاعات حساس شما جلوگیری می نماید و برای بازگشت به پروفایل بزرگسال، احتیاج به استفاده از رمز عبور یا اثر انگشت شما دارد.

با این حال، راه اندازی اولیه Samsung Kids کمی چالش برانگیز است. بعضی از ویژگی های کلیدی مانند مرورگر و گالری به صورت پیش فرض فعال نیستند و احتیاج به دانلود مجزا دارند. بعلاوه در حین استفاده از این برنامه، دسترسی به ایمیل ها یا پیغام های واتس اپ نخواهید داشت و در صورت انتظار برای دریافت اعلان های ضروری، مجبور به باز کردن قفل گوشی و تغییر مکرر پروفایل خواهید بود. در نتیجه توصیه می کنیم این اپ را از گوشی سامسونگ خود حذف کنید.

AR Emoji Sticker

AR Emoji Sticker یک برنامه خاص است و برای افرادی ساخته شده که ساعت ها را صرف شخصی سازی و استایل دهی به شخصیت های ایموجی انیمیشنی با لباس ها و مدل موهای سفارشی می نمایند. سیستم باورنکردنی شخصی سازی آن، مدل موهای بی شمار و انواع مدل های صورت را ارائه می دهد و حتی می توانید لباس های شخصیت خود را طراحی کنید یا گزینه های رایگان و پولی متنوع موجود را با هم ترکیب کنید.

با اینکه AR Emoji Sticker برای مخاطب خاص خود سرگرم نماینده است، اما این برنامه و برنامه های مرتبط با آن مانند AR Doodle، Emoji Studio و Emoji Camera برای بیشتر کاربران مجذوب کننده نخواهند بود و در بیشتر گوشی های سامسونگ گلکسی بلااستفاده باقی می مانند. حذف این اپ های سامسونگ آسان است و باعث کاهش شلوغی و آزاد شدن فضای ذخیره سازی برای برنامه های کاربردی مفیدتری می گردد که واقعاً به آن ها احتیاج دارید.

Google Play Games

درست است که حق انتخاب بالا همواره مطلوب است، اما واقعیت این است که بیشتر کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی، احتیاجی به نصب تمامی اپلیکیشن های مرتبط با بازی ندارند. با در نظر گرفتن این موضوع، Gaming Hub سامسونگ گزینه ایده آلی برای هواداران بازی های استریمینگ به شمار می رود. این برنامه به شما امکان می دهد بدون احتیاج به دانلود بازی ها بر روی گوشی، از آن ها به صورت آنلاین لذت ببرید. Gaming Hub در مقایسه با Google Play Games نیز انتخاب بهتری است.

Google Play Games در واقع جایگزینی برای گوگل پلی استور نیست، بلکه بیشتر بر ردیابی آمار بازی های نصب شده بر روی گوشی شما تمرکز دارد. با وجود امکان دانلود بسیاری از عناوین اندروید به وسیله این برنامه، رابط کاربری خسته نماینده و نبود مجموعه ای مجذوب کننده از بازی های داخلی، باعث می گردد استفاده از آن چندان ضروری نباشد. در نتیجه، پیشنهاد می کنیم برای دانلود بازی ها همچنان از گوگل پلی استور بهره ببرید.

Link to Windows

برنامه Link to Windows گوشی شما را به لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی متصل می نماید تا بتوانید به وسیله آن تماس بگیرید، به برنامه ها دسترسی داشته باشید و کارهای دیگری انجام دهید. این قابلیت در تئوری مفید به نظر می رسد و در حالی که عملکرد تماس آن چندان بد نیست، اجرای برنامه ها می تواند کند و خسته نماینده باشد. دلیل کندی اجرای برنامه ها به وسیله Link to Windows این است که آن ها صرفا از روی گوشی شما به صورت میرور کردن اجرا می شوند و امکان بزرگ نمایی آن ها به مقدار کامل صفحه لپ تاپ وجود ندارد.

این برنامه برای کاربران مک بی فایده است و به عنوان یکی از اولین گزینه ها برای حذف در نظر گرفته می گردد. Link to Windows می تواند برای کاربران ویندوز که در پی افزایش بهره وری با داشتن رابط کاربری گوشی بر روی لپ تاپ خود هستند، ابزار مفیدی باشد، اما بسیاری از کاربران به دلیل دریافت همزمان اعلان ها بر روی دو دستگاه و در نتیجه افزایش حواس پرتی، از آن استفاده نمی نمایند.

Samsung Members

برنامه Samsung Members که به عنوان یک ابزار پشتیبان برای حل مسائل و ارائه هدایت معرفی می گردد، در واقع بیشتر ابزاری تبلیغاتی برای محصولات تازه شرکت سامسونگ است. به محض باز کردن این برنامه، با بنرهایی روبرو می شوید که روش های مختلف پرداخت در فروشگاه سامسونگ را معرفی نموده و ضمن تبلیغ تخفیف ها، راهکارهایی برای تعمیر صفحه نمایش آسیب دیده ارائه می دهد.

با پیمایش برنامه، اوضاع بهتر نمی گردد و همچنان با انبوهی از مقالات در خصوص محصولات سامسونگ و لینک هایی برای خرید از فروشگاه این شرکت بمباران می شوید. بخش پشتیبانی شامل پرسش های متداول با پاسخ های واضح درباره برطرف مسائل رایج است. بعلاوه یک ابزار تشخیصی وجود دارد که از شما می خواهد لرزش های گوشی را حس نموده و به بلندگو گوش دهید تا از عملکرد صحیح آن ها اطمینان حاصل کنید. با توجه به وجود راه چاره های جایگزین برای برطرف مسائل و بعلاوه در دسترس بودن اطلاعات در اینترنت، بیشتر کاربران احتیاجی به اپلیکیشنی ندارند که صرفا در پی فروش محصولات باشد و یاری های محدودی در زمینه پشتیبانی ارائه دهد.

در این مطلب به 7 اپلیکیشن گوشی های سامسونگ پرداختیم که بهتر است آن ها را حذف کنید زیرا عملا چندان کاربردی نیستند. در این میان اگر در پی خرید گوشی سامسونگ هستید، می توانید راهی سایت خبرنگاران شوید و از بین گزینه های زیادی دست به انتخاب بزنید.

منبع: pocket-lint

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 خرداد 1403 بروزرسانی: 28 خرداد 1403 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2327

به "این 7 اپ گوشی های سامسونگ را باید حذف کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 7 اپ گوشی های سامسونگ را باید حذف کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید