اگر کرم خوردگی دندان را جدی نگیریم...

به گزارش صبح مهریز، خبرنگاران: خانم هایی هستند که ادعا می نمایند ترجیح می دهند وضع حمل نمایند تا اینکه به دندانپزشکی بروند، حتی اگر دندانپزشک کاملا محتاط و محافظه کار باشد. آیا احساس ناخوشایندی در یکی از دندان های تان دارید و تردید دارید کرم خوردگی باشد؟ پس نباید مراجعه به دندانپزشک را پشت گوش بیندازید، زیرا کرم خوردگی درمان نشده دندان می تواند مسائل جدی برای تان ایجاد کند.

اگر کرم خوردگی دندان را جدی نگیریم...

دندان تان ممکن است بشکند

یک دندان سالم بسیار کم محتمل است که بشکند، اما دندانی که سوراخ شده در معرض تکه شدن است. دندان هایی که سوراخ شده اند یا سال ها پیش پُر شده اند بسیار مستعد ترک خوردن و شکسته شدن هستند. حرکات ساده ای مانند جویدن غذا می تواند سبب شکستن دندان کرم خورده بگردد.

عصب دندان ممکن است آسیب ببیند

در میان هر دندانی، کانال بسیار کوچکی وجود دارد که عصب ها و رگ های خونی در آنجا قرار دارند. زمانی که حفره دندان به مجرای ریشه یا پالپ دندان می رسد، بیمار دچار درد طاقت فرسایی خواهد شد. به عبارتی دیگر هر چه حفره دندان عمیق تر گردد، درد بدتر خواهد شد.

دندان درد تقریبا همه افراد را در نهایت به دندانپزشکی می کشاند، اما در بعضی موارد ممکن است خیلی دیر شده باشد که در اینصورت احتیاج به درمان روت کانال خواهد بود. در مواردی نیز، نجات دندان دیگر امکانپذیر نخواهد بود که به معنی احتیاج به کشیدن دندان است. برای پیشگیری از این اتفاق ناخوشایند، در صورت احساس کوچک ترین درد و ناراحتی در دندان، زودتر به دندانپزشک مراجعه کنید.

ممکن است دندان تان را از دست بدهید

وقتی دندان تان حفره ای دارد، نسبت به عفونت عصب حساس تر می گردد. عفونت می توانند سبب التهاب شده و خون دیگر نمی تواند به عصب ها برسد و دندان خواهد مُرد. وقتی عصب دندان بمیرد دیگر دردی وجود نخواهد داشت، اما دندان تدریجا می پوسد و تخریب می گردد.

ممکن است دهان تان نیز دچار عفونت گردد

یک حفره یا سوراخ در دندان نه تنها آسیب زیادی به دندان می زند بلکه دهان تان نیز آسیب خواهد دید. بافت مُرده دندان، دهان را مستعد آبسه و عفونت می نماید. سموم بافت مرده آغاز به عفونی کردن استخوان در نوک ریشه می نمایند.

سپس این عفونت می تواند به استخوان گونه و کف دهان برسد. این اتفاق سبب ایجاد تورم در آرواره و غدد موجود در فک شده و تب خواهید کرد. در موارد نادر و حطرناک، حفره درمان نشده دندان حتی می توانند به وجود آمدن آبسه هایی در مغز شده و حالتی کُشنده ایجاد کند. خلاصه اینکه به طور مرتب جهت معاینه و آنالیز سلامت دندان های تان به دندانپزشک مراجعه کنید و باور کنید این کار ابدا لوکس و تجملاتی نیست!

منبع: tips-and-tricks

منبع: برترین ها
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 185

به "اگر کرم خوردگی دندان را جدی نگیریم..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر کرم خوردگی دندان را جدی نگیریم..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید