اگر انتخابات عراق به تعویق بیفتد، نمی توان آن را زودهنگام خواند

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران به نقل از الفرات نیوز، احسان شمری کارشناس مسائل سیاسی عراق امروز دوشنبه به طرح کمیساریای عالی انتخابات برای تعویق 4 ماهه انتخابات پارلمانی زودهنگام واکنش نشان داد.

اگر انتخابات عراق به تعویق بیفتد، نمی توان آن را زودهنگام خواند

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: اگر انتخابات پارلمانی عراق به تعویق بیفتد دیگر نمی توان آن را انتخابات زودهنگام خواند. وی افزود: زمان برگزاری انتخابات، تعیین است و علت تعویق آن می تواند به کشور ضربه بزند.

پیشتر عامر الکبیسی تحلیلگر عراقی گفته بود: متأسفانه کمیساریای عالی انتخابات قصد دارد تا برگزاری انتخابات را 4 ماه دیگر به تأخیر بیندازد! این تأخیر در برگزاری انتخابات، تأسف بار است و اعتماد به انتخابات را سست می کند.

کمیساریای عالی انتخابات عراق شب گذشته پیشنهاد به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را مطرح کرد. کمیساریای عالی انتخابات عراق در توضیح تصمیم خود خاطرنشان کرد که این درخواست با توجه به انتها مدت تعیین شده برای ثبت نام ائتلاف های سیاسی و کم بودن تعداد این ائتلاف ها اجرا شده است تا زمینه و فرصت برای ثبت نام نامزدهای بیشتر مهیا و سالم بودن انتخابات تضمین شود.

درحالی که دفتر نخست وزیری عراق تاریخ 6 ماه میلادی ژوئن (16 خرداد) را برای برگزاری انتخابات پارلمانی در نظر گرفته است؛ کمیساریای عالی انتخابات عراق گفته که ترجیح می دهد این تاریخ به 16 اکتبر (24 مهر) موکول شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1456

به "اگر انتخابات عراق به تعویق بیفتد، نمی توان آن را زودهنگام خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر انتخابات عراق به تعویق بیفتد، نمی توان آن را زودهنگام خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید