امتداد سیاست ترامپ در دوران بایدن؛ حبس ده ها هزار کودک پناه جو

به گزارش صبح مهریز، دولت جدید آمریکا در ادامه سیاست های دولت پیشین این کشور ده ها هزار نفر از بچه ها خانواده های پناه جو را در حدود 200 مرکز حبس نموده است.

امتداد سیاست ترامپ در دوران بایدن؛ حبس ده ها هزار کودک پناه جو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اقدامی که ادامه سیاست دونالد ترامپ محسوب می گردد ده ها هزار نفر از بچه ها خانواده های پناه جو را در حدود 200 مرکز حبس نموده است.

آسوشیتدپرس گزارش داده این مراکز در بیش از 20 ایالت آمریکا وجود دارند و در 5 مورد از آنها بیش از 1000 کودک حبس شده اند.

داده های محرمانه آسوشیتدپرس نشان می دهند تعداد بچه ها مهاجر حبس شده توسط دولت طی دو ماه گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است.

در یکی از مراکز واقع در پایگاه فورت بلیس در ایالت تگزاس بیش از 4500 کودک نگهداری می شوند. وکلا و متخصصان سلامت روان می گویند بعضی از این مراکز ایمن هستند، اما بعضی دیگر برای ایمنی و سلامت بچه ها خطر دارند.

این سیاست در ادامه رویه های دولت ترامپ است که در دوران حضور 4 ساله اش در کاخ سفید با اجرای سخت گیرانه سیاست های مهاجرتی باعث جدایی هزاران کودک از والدینشان در نقاط مرزی آمریکا شد.

شبکه آمریکایی سی بی اس نیوز ماه پیش گزارش داده بود تعداد بچه ها مهاجر که در بازداشت آمریکا به سر می برند، از 15 هزار نفر فراتر رفته است.

آنالیز سوابق از سوی این رسانه نشان داد دولت آمریکا 15 هزار و 500 خردسال مهاجر بدون همراه (سرپرست) را در بازداشت خود دارد که بیش از پنج هزار نفر از آن ها در حال حاضر در مراکز نگهداری با سازه های چادری که از سوی گمرگ و حفاظت مرزی (CBP) آمریکا اداره می شوند و سایر مراکز در مرز آمریکا و مکزیک نگهداری می شوند.

به گزارش وبگاه خبری هیل، مارک وبر سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در گفت وگو با این شبکه تایید کرد که این وزارتخانه حدود 10 هزار و 500 خردسال بدون سرپرست را در مراکز اضطراری و پناه گاه های دارای مجوز از سوی ایالت ها اسکان داده است.

بنا بر اعلام این رسانه خبری، خردسالان مهاجر بدون سرپرست 136 ساعت را به طور میانگین در بازداشت گمرک و حفاظت مرزی به سر می برند که از محدودیت زمانی قانونی 72 ساعته بیشتر است.

سی بی اس گزارش داد مقامات مرزی روزانه با بیش از 500 خردسال بدون سرپرست در 21 روز گذشته روبرو شده اند و انتظار می رود تعداد خردسالانی که در ماه فوریه بازداشت شدند از نه هزار و 400 نفر فراتر رود.

این گزارش در حالی منتشر شده که دولت بایدن به دلیل عملکردش در قبال خیل بزرگ مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک با انتقاد روبروست. جمهوری خواهان افزایش مهاجران را تغییر سیاست های مهاجرتی سخت گیرانه دولت ترامپ از سوی بایدن عنوان می نمایند.

در همین حال، مدافعان پناهندگان و روزنامه نگاران خواهان شفافیت بیشتر درباره مراکز نگهداری از بچه ها مهاجر هستند. تا به امروز از داخل این ساختمان ها که هزاران کودک در آن ها نگهداری می شوند، تصویری در دولت بایدن بیرون نیامده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی چهار سال گذشته بود. وی ایده ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال 2017 اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشور های آمریکای لاتین گردد.

علی رغم آنکه رئیس جمهور جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید، کار خود را با لغو سیاست های مهاجرتی ترامپ شروع کرد، اما هنوز اقدام ملموسی در این زمینه صورت نگرفته است.

خبرگزاری رویترز اخیراً گزارش داد نیروهای مرزبانی آمریکا در ماه فوریه نزدیک به یکصد هزار مهاجر را در مرز مکزیک و آمریکا بازداشت کردند. رویترز اضافه نمود این رقم بالاترین رقم بازداشت مهاجران در ماه فوریه از سال 2006 به این سو به شمار می رود.

این رسانه انگلیسی نوشته این ارقام که قبلاً گزارش نشده اند نشان دهنده موج گسترده ورود مهاجران به مرز جنوب غربی آمریکا در شرایطی است که انتظار می رود بایدن بعضی از سیاست های سخت گیرانه ترامپ علیه مهاجران را کنار بگذارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1681

به "امتداد سیاست ترامپ در دوران بایدن؛ حبس ده ها هزار کودک پناه جو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتداد سیاست ترامپ در دوران بایدن؛ حبس ده ها هزار کودک پناه جو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید