آخرین خبرها درباره سلامتی کیم ، چرا تیم پزشکی چین راهی کره شمالی شد؟

به گزارش صبح مهریز، تسنیم نوشت: چین یک تیم پزشکی برای رسیدگی به شرایط رهبر کره شمالی به این کشور اعزام نموده و این موضوع احتمالا بی ارتباط با شرایط سلامتی رهبر کره شمالی نیست.

آخرین خبرها درباره سلامتی کیم ، چرا تیم پزشکی چین راهی کره شمالی شد؟

سه منبع مطلع به رویترز اطلاع دادند که چین تیمی شامل کارشناسان پزشکی را برای مشاوره درخصوص شرایط کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به این کشور اعزام نموده است.

سفر پزشکان و مقامات چینی به چین درحالی اجرا شده که گزارشاتی درباره شرایط رهبر کره شمالی منتشر شده است. طبق اطلاعات موجود این هیئت به ریاست یکی از اعضای ارشد دپارتمان ارتباطات بین الملل حزب کمونیست روز پنجشنبه پکن را به مقصد کره شمالی ترک نموده است.

یک وبسایت خبری کره جنوبی هفته گذشته گزارشی از بهبود شرایط رهبر کره شمالی بعد از عمل جراحی وی در 12 آوریل منتشر کرد.

مقامات کره جنوبی و یک مقام چینی گزارشات بعدی درباره شرایط بحرانی رهبر کره شمالی بعد از عمل جراحی را رد کردند. مقامات کره جنوبی بیان کردند که هیچ نشانه ای از فعالیت غیرمعمول در کره شمالی مشاهده ننموده اند.

روز آدینه یک منبع در کره جنوبی به رویترز بیان کرد که طبق اطلاعات آنها کیم جونگ اون زنده است و به زودی در انظار عمومی ظاهر خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز اواخر روز پنج شنبه در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: من شنیدم که آنها از اسناد قدیمی استفاده کردند و من شنیدم این گزارش یک گزارش اشتباه بود. من امیدوارم این یک گزارش نادرست باشد.

یک مقام مرتبط به اطلاعات آمریکا نیز گفت که سازمانهای جاسوسی از مسائل سلامتی رهبر کره شمالی اطلاع داشته اند اما تا کنون هیچ دلیل وجود نداشتهکه نتیجه گیری نمایند او به شدت بیمار بوده و یا درنهایت قادر به حضور در انظار عمومی نباشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هیچ اظهار نظری دراین باره ننموده است. مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سوال فاکس نیوز درباره سلامتی رهبر کره شمالی گفت: من هیچ اطلاعاتی که بتوانم آن را با شما به اشتراک بگذارم در اختیار ندارم اما مردم آمریکا باید بدانند که ما شرایط را با دقت تحت نظر داریم.

رسانه رسمی کره شمالی نیز آخرین بار در 11 آوریل از محل حضور کیم جونگ اون اطلاع داد. این رسانه اما درباره حضور یا عدم حضور رهبر این کشور در مراسم تولد پدربزرگش در 15 آوریل که مراسمی بسیار مهم تلقی می گردد گزارشی منتشر نکرد.

البته این اتفاق بی سابقه نیست. کیم که 36 سال دارد پیش از این نیز از دید رسانه های رسمی این کشور برای مدتی خارج شده بود. در سال 2014 برای مدت بیش از یک ماه خبری از وی در رسانه های این کشور منتشر نشد اما بعدها تصویری لنگان لنگان از وی منتشر شد. شایعات درباره سلامتی او مرتبط به استعمال شدید دخانیات، اضافه وزن او و همچنین سابقه مسائل قلبی عروقی در خاندان اوست.

زمانی که کیم جونگ ایل، پدر رهبر کنونی کره شمالی در سال 2008 دچار سکته شد، رسانه های کره جنوبی در آن موقع گزارش دادند که پزشکان چینی در کنار متخصصان فرانسوی برای درمان در کنار او حضور داشتند.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 990

به "آخرین خبرها درباره سلامتی کیم ، چرا تیم پزشکی چین راهی کره شمالی شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها درباره سلامتی کیم ، چرا تیم پزشکی چین راهی کره شمالی شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید