ارسال اسامی دستگاه های کم کار در زمینه قانون حمایت از حقوق معلولین به رئیس جمهور

به گزارش صبح مهریز، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی از ارسال فهرست اسامی دستگاه هایی که در زمینه قانون حمایت از معلولین کوتاهی کردند به رئیس جمهور اطلاع داد.

ارسال اسامی دستگاه های کم کار در زمینه قانون حمایت از حقوق معلولین به رئیس جمهور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقل از سازمان بهزیستی، علی محمد قادری در این باره اظهار کرد: در روز 31 فروردین ماه امسال نامه ای برای رئیس جمهوری ارسال شد که شامل فهرست دستگاه هایی است که در زمینه قانون حمایت از معلولین کوتاهی کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی دستگاه ها می بایست وظیفه خود را در این باره انجام می دادند، اما به هر طریقی انجام ندادند.

قادری در پاسخ به اینکه کدام دستگاه ها در این امر کوتاهی کردند، گفت: زیاد هستند. حدود 89 دستگاه هستند که اصلا به وظیفه خود عمل نکردند. در حقیقت با توجه به اینکه قانون و تکلیف است وظیفه داریم هر سال یکبار در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارش اجرای قانون را ارائه کنیم.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی، این عدم انجام وظیفه پیگرد قانونی دارد. به خصوص کمیسیون اصل 90 ورود پیدا می نماید و مثلا درباره ماده 5 و تبصره 2 که بحث حمل و نقل افراد دارای معلولیت را پیگیری می نماید برای آن ها مبانی پیگرد قانونی تنظیم خواهد شد.

قادری تاکید نمود: افرادی که زیرساخت در اختیارشان است و می توانند تسهیل گری نمایند باید به وظیفه قانونی خود عمل نمایند. این یک نوع فرهنگ سازی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2090

به "ارسال اسامی دستگاه های کم کار در زمینه قانون حمایت از حقوق معلولین به رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال اسامی دستگاه های کم کار در زمینه قانون حمایت از حقوق معلولین به رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید