با افتتاح آزادراه غدیر گره ترافیکی تهران- البرز حل می گردد

به گزارش صبح مهریز، خبرنگاران/قزوین وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادراه غدیر یکی از پروژه های عظیم گره گشای ترافیک مردم تهران و البرز خواهد بود؛ گفت: آزادراه غدیر در زمان بندی فشرده و با سرمایه گذاری بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان در عرض پنج سال ساخته شده است.

با افتتاح آزادراه غدیر گره ترافیکی تهران- البرز حل می گردد

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه آزاد راه غدیر در جمع خبرنگاران، توضیح داد: آزادراه غدیر یکی از پروژه های عظیم گره گشای ترافیک مردم تهران و البرز در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: امروز با حضور تمامی مسئولان امر و فرمانده راهور ناجا آخرین بازدید از پروژه صورت گرفت تا کم و کاستی ها شناسایی و حل گردد تا برای روز افتتاح آماده باشیم. این آزادراه یکی از پروژه های متفاوت توسعه آزادراهی کشور است که با حضور رئیس جمهور افتتاح می گردد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: آزادراه غدیر در زمان بندی فشرده و با سرمایه گذاری بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان در عرض پنج سال تأسیس شده است و می توان گفت اولین پروژه عظیم در مقیاس ملی است که فرایند آن از ایده تا بهره برداری در یک دولت اجرا شده است.

اسلامی اعلام نمود: راندمان این پروژه سالی 20 درصد بود در حالی که در پروژه های مشابه راندمان 3 تا 5 درصد و در نهایت 9 درصد بود، راندمان بالای پروژه نشان می دهد که توان مهندسی کشور، ضریب هماهنگی بین دستگاه ها، توان مدیریتی کشور و اتحاد بخش خصوصی بسیار بالا است.

وی اعلام کرد: به محض این که پروژه به بهره برداری برسد مردم حداکثر استفاده از این آزادراه را خواهند داشت و بار سنگین و خسته کننده ترافیک اتوبان تهران، کرج، قزوین کاسته می گردد، امیدواریم با کاهش این ترافیک راه روانی برای مردم فراهم کنیم.

این مسئول تأکید کرد: این آزادراه در راه ابریشم و راه آزادراهی که از بازرگان آغاز می گردد و به مرزهای افغانستان و ترکمنستان می رسد، قرار گرفته است، همچنین ارتباط با پنج آزادراه و عظیمراه شمالی و جنوبی کشور باعث می گردد این آزادراه به یک قطعه استراتژیک و مؤثر در حمل و نقل و ترانزیت تبدیل گردد.

وی اعلام نمود: امیدوارم که با سرمایه گذاری مکمل که برای مجتمع های مورد احتیاج این راستا صورت می گیرد، در آینده شاهد نقش آفرینی روزافزون این آزادراه باشیم .

اسلامی یادآور شد: ابتدای دولت ما 2100 کیلومتر آزادراه داشتیم که با کوشش های انجام شده تا سرانجام سال آینده به 3100 کیلومتر می رسیم و با 50 درصد افزایش روبه رو هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1513

به "با افتتاح آزادراه غدیر گره ترافیکی تهران- البرز حل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با افتتاح آزادراه غدیر گره ترافیکی تهران- البرز حل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید