ارزش بازار پهپادها در سال 2020، ایجاد 100هزار شغل جدید

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران، با توجه به ظرفیت بالای استفاده از پهپادها و سودآوری آنها در کاربردهای مختلف، پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به بررسی استفاده از ظرفیت پهپادها در توسعه دیجیتالی کشور پرداختند.

ارزش بازار پهپادها در سال 2020، ایجاد 100هزار شغل جدید

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

یکی از مهمترین و سودآورترین کاربردهای غیرنظامی پهپادها در آینده، افزایش پوشش مخابراتی است؛ به گونه ای که استفاده از پهپادها را نقطه عطفی در نسل های مخابراتی آینده و همچنین دیجیتالی سازی می دانند.

از این رو، ظرفیت های پهپادها در بخش های مختلف و به صورت خاص در بخش ارتباطی و شناسایی چالش ها و نیازمندی های توسعه ای آن ها جهت بهره برداری داخلی از این فرصت، مورد بررسی قرار گرفته است.

استفاده از پهپادها در بسیاری از زمینه ها مانند مانیتورینگ، ارائه پوشش مخابراتی بی سیم، سنجش از دور، جستجو و نجات، تحویل کالا، امنیت و دیده بانی ، کشاورزی دقیق و بازرسی از زیرساخت های عمرانی به سرعت در حال رشد است.

مطابق گزارش های بین المللی، ارزش بازار پهپادها در سال 2020 بیش از 127 میلیارد دلار برآورد شده است و پیش بینی شده تا سال 2025 بیش از 100 هزار شغل جدید در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین ایجاد شود. اگرچه تحقق این ظرفیت ها، نیازمند شناسایی و آماده سازی زمینه های بهره برداری از این حوزه برای مصرف کنندگان در سطوح مختلف است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1420

به "ارزش بازار پهپادها در سال 2020، ایجاد 100هزار شغل جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش بازار پهپادها در سال 2020، ایجاد 100هزار شغل جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید