مرکز نوآوری فرش راه اندازی می گردد

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، مهدی کاتب گفت: فعالیت عمده کانون فرش دستباف، با دغدغه ها و مسائل جامعه فرش و زنجیره عرضه این محصول ارتباط دارد و از مرحله تامین، فراوری عملیات، عملیات تکمیلی، فروش، بازرگانی و خدمات پس از فروش را در بر می گیرد.

مرکز نوآوری فرش راه اندازی می گردد

بیات خاطر نشان کرد: این کانون برای هماهنگی بیشتر در میان فعالان این حوزه و با نگاه نوآوری و کارآفرینی پدید آمده است. هیچ تاکیدی بر روی انجام کارهای تکراری نیست. مثلا هرساله نمایشگاه فرش های دستباف به عنوان بزرگ ترین نمایشگاه فرش دنیا، برگزار می گردد و استقبال فعالان این حوزه، از این رویداد، بسیار خوب است. بنابراین علتی ندارد که کانون بخواهد یک نمایشگاه دیگر راه بیاندازد. اما می آید و روی این موضوع کار می نماید که مثلا در این نمایشگاه، چند غرفه برای شرکت های خلاق که کار و طرح جدیدی دارند، اختصاص داده شده است.

وی اضافه نمود: کانون به برجسته سازی دغدغه هایی از این جنس ورود می نماید و با توجه به منابع مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نسبت به معرفی این طرح ها برای حمایت های بیشتر، اقدام می گردد.

بیات ادامه داد: درواقع این کانون پلی است میان مسئولان، فعالان فرش دستباف، دانشگاهیان کارآفرین و حتی متخصصان و فعالان این حوزه که در خارج از کشور حضور دارند. این هماهنگی سبب می گردد تا نوآوری های بیشتری به بازار وارد شده و درنتیجه حجم بیشتری از فرش ایران صادر گردد.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فرش دستباف معاونت علمی و فناوری افزود: کانون بعلاوه محلی امن برای مشاوره، تسهیلات و امکانات است، به همین علت، نقش متولی بسیار مهم است که تا چه میزان در فرایند تامین این منابع، کانون را کمک داده تا به دست کارآفرینان فعال برسد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم کانون که با رویکردی جدی در حال اجرا است، ایجاد یک مرکز نوآوری است. این مرکز، محل امنی است برای کسانی که امکانات نداشته و تنها، فکر و ایده دارند. آنها در این مرکز قادر خواهند بود تا از حالت ایده به نوآوری و بازار برسند که این مهم، خود به فراوری ثروت برای فرد و صنعت فرش منجر خواهد شد.

جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی به کانون

بیات اضافه نمود: در حال حاضر سالانه بیش از 4 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در حوزه های مرتبط با فرش در کشور وجود دارد که حجم عمده این افراد، درگیر صنوف مرتبط با فرش نشده اند بنابراین کانون درصدد عضوگیری از این افراد است تا بار عملکردهای کانون روی دوش این افراد تقسیم گردد.

به گفته وی، شروع کار کانون از سال 98 بوده که کار ثبت آن و موضوع کد مالی سبب شد تا انجام این امور و سازماندهی زیرساخت های تشکیلات، تا انتها سال 99 به طول بیانجامد. بنابراین فعالیت اجرایی کانون از سال جاری به شکلی رسمی شروع شده است. در همین مدت، 16 نشست به شکل مجازی برگزار شده و با استقبال خوبی از سوی اعضاء همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1982

به "مرکز نوآوری فرش راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نوآوری فرش راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید