ابلاغ سند جامع آموزش های مهارتی به استان ها؛ به زودی

به گزارش صبح مهریز، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید نمود حق به مدرسه رفتن و حق آموزش یکی از اساسی ترین حقوق برای معلولان است با این نگاه، آموزش و پرورش استثنایی در جامعه شکل گرفته و امروز پوشش تحصیلی این دانش آموزان 18 برابر شده است.

ابلاغ سند جامع آموزش های مهارتی به استان ها؛ به زودی

سیدجواد حسینی در گردهمایی روز جهانی معلولان که صبح امروز 13 آذرماه در مجتمع نابینایان شهید محبی برگزار گردید با بیان سیاست های آموزش و پرورش در حوزه دانش آموزان با احتیاجهای ویژه گفت: معمولا این گونه مناسبت ها تحت عنوان مناسبت های گذار برای تکریم و جامعه پذیری برگزار می گردد این روز با این هدف نیز در قلمروهای رشد و آگاهی عموم مردم، آگاهی یافتن جامعه نسبت به پیوستن معلولان به جامعه، آگاهی یافتن نسبت به مسائل این افراد و کوشش درجهت مناسب سازی جامعه است.

وی اضافه کرد: جمعیت معلولان در جهان از بیش از 7 میلیارد جمعیت جهان یک میلیارد است که 80 درصد این جمعیت در کشورهای درحال توسعه است و بیش از 100 میلیون کودک دچار نوعی معلولیت هستند که در ایران این تعداد 8 میلیون نفر است.

حسینی بیان نمود: دو سند مهم برای ما وجود دارد سند بین المللی به کنوانسیون حمایت از کودک مرتبط است و سند ملی ما قانون جامع حمایت از معلولان است که به تصویب مجلس نیز رسیده است.

معاون وزیر ادامه داد: آموزه های این سند در کوشش است گام های موثری در راستای جامعه دوست دار انسان بردارد؛ در این نوع جامعه، معلولیت یک مفهوم شکل گرفتنی تلقی می گردد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: حق به مدرسه رفتن و حق آموزش یکی از اساسی ترین حقوق برای معلولان است با این نگاه آموزش و پرورش استثنایی در جامعه شکل گرفته است و امروز پوشش تحصیلی این دانش آموزان 18 برابر شده و هزار محتوای آموزشی فراوری شده است.

وی گفت: در کرونا بیش از 10 هزار محتوای یاددهی یادگیری با رویکرد عدالت آموزشی به دانش آموزان استثنایی عرضه می گردد 24 هزار معلم در سال 99 با 228 کارگاه با ما همکاری داشتند.

حسینی اطلاع داد سال جاری 1.5 متر فضای آموزشی این دانش آموزان در کل کشور و 2.5 متر برای فضای منطقه ها محروم را افزایش دادیم و هزار و 200 مدرسه مناسب سازی شده است و 810 مرکز مشکل ویژه یادگیری خدمات حرفه ای ارائه می نمایند.

معاون وزیر اضافه کرد: توسعه آموزش های مهارتی را مدنظر داریم و هزار و 103 مدرسه هنرستانی به حدود 10 هزار هنرجو آموزش می دهد که 75 درصد محتواها در قالب 36 رشته و 280 پودمان جنبه عملی دارد.

وی گفت: در دوسال اخیر 55 کد هنرستانی تاسیس و 62 رشته هنرستانی توسعه پیدا نموده است. امروزه سند جامع آموزش های مهارتی تدوین شده و به استان ها ابلاغ می گردد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی عنوان نمود: اعتبار ارائه خدمات برون بخشی و برون مدرسه ارتقا یافته است بعلاوه 60 مرکز مشاوره خانواده را راه اندازی می کنیم.

حسینی اطلاع داد 19 طرح قلم خدمت با بیش از 20 میلیارد اعتبار هدف گذاری شده است ما احتیاج داریم مداخلات را به هنگام کنیم.

وی با تشریح موضوعات سنجش سلامت گفت: رسالت بزرگ آموزش و پرورش استثنایی با یاری سایر دستگاه ها محقق خواهد شد. توسعه مشارکت ها درون و برون سازمانی باید مدنظر باشد لذا 93 درصد برنامه ها نوآورانه بود.

معاون وزیر به ساخت 105 مدرسه از سوی خیرین مدرسه ساز اشاره و اظهار کرد: 30 هزار تبلت به دانش آموزان اهدا شده است طرح 100 مدرسه 100 دبیرخانه نیز کلید خورده است که مشارکت را مدنظر دارد.

وی گفت: در سال گذشته بیش از 6 هزار اولیای دانش آموز خدمات ارائه کردند، 20 هزار دانش آموز با اجرای هر دانش آموز یک مهارت به کار گرفته شدند و 193 مدرسه در ساعات بعدازظهر به باشگاه پیشکسوتان تبدیل شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گفت: 54 پروژه به صورت همزمان کلنگ زنی و به بهره برداری می رسد که ارزش بیش از 120 میلیارد تومانی دارد. 43.8 درصد این پروژه ها با مشارکت خیرین محقق شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1941

به "ابلاغ سند جامع آموزش های مهارتی به استان ها؛ به زودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ سند جامع آموزش های مهارتی به استان ها؛ به زودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید