آمریکایی ها به جای اتهام زنی جوابگوی جنایات خود در یمن باشد

به گزارش صبح مهریز، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: آمریکایی ها اکنون به جای پاسخگویی به جنایت های 6 ساله خود در یمن نمی توانند در مقام مدعی علیه دیگران اتهامات بی اساس مطرح نمایند.

آمریکایی ها به جای اتهام زنی جوابگوی جنایات خود در یمن باشد

به گزارش خبرنگاران از مهر، سعید خطیب زاده با اشاره به اتهام زنی های بی اساس وزیر امور خارجه آمریکا علیه کشورمان در مورد اتهام تشدید تنش در یمن، گفت: آمریکایی ها اکنون به جای پاسخگویی به جنایت های 6 ساله خود در یمن نمی توانند در مقام مدعی علیه دیگران اتهامات بی اساس مطرح نمایند.

وی اضافه نمود: متجاوزان و دشمنان مردم یمن که در طول 6 سال، مردم بی گناه یمن را به خاک و خون کشیده اند و منابع و زیرساخت های این کشور بزرگ را نابود نموده اند و از فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی با تجارت خون در یمن کسب سود نموده اند اکنون که می دانند راهبرد نظامی ضدانسانی خود در برابر ملت مقاوم یمن شکست خورده است، می خواهند با فرافکنی، مسئولیت این جنایت ها را از خود سلب و اذهان عمومی را منحرف نمایند، این در حالی است که حافظه تاریخی ملت یمن و دنیا هیچ گاه جنایت های آنها را فراموش نخواهد کرد و به عنوان بدنامان تاریخ باقی خواهند ماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید نمود: دولت جدید آمریکا در حالی ادعای کوشش برای خاتمه جنگ یمن را دارد که تا به امروز شاهد اقدامی عملی برای توقف تجاوز ائتلاف سعودی نبوده ایم و این دولت همچنان در مسیری غلط مواضع دولت پیشین در اتهام زنی های بی اساس و نادیده دریافت واقعیت های یمن ادامه داده و ادعای آنها برای برقراری صلح در یمن از حد حرف تجاوز ننموده و به چند مانور سیاسی در این راستا اکتفا نموده اند.

خطیب زاده با بیان اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جنگ یمن تعیین بوده و همیشه تاکید داشته ایم هیچ راهکار نظامی برای بحران یمن وجود ندارد، اضافه نمود: به همین دلیل پیشنهاد راهکار چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران که در ابتدای جنگ مطرح شد همچنان به عنوان راهکار اساسی پابرجاست.

وی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران همچنان از تمام ظرفیت خود برای پیشبرد کوشش های سازمان ملل به منظور برقراری صلح در یمن استفاده نموده و هرگونه کوششی که برای خاتمه تعرض به ملت یمن حمایت می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1536

به "آمریکایی ها به جای اتهام زنی جوابگوی جنایات خود در یمن باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی ها به جای اتهام زنی جوابگوی جنایات خود در یمن باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید