5 مورد از جاذبه های تاریخی اسکاتلند

به گزارش صبح مهریز، جاذبه های تاریخی اسکاتلند

تا حال به اسکاتلند به عنوان یکی از مقاصد تاریخی و یا دیدنی فکر کرده اید؟ شاید نه چرا که در فکر خیلی از ما اسکاتلند یک کشور کوچک دورافتاده است که دیدنی های زیادی ندارد در حالی که کاملا بر عکس این است و اسکاتلند یکی از کشورهای اروپایی است که تعداد جاذبه های تاریخی و دیدنی آن اصلا کم نیست و به جز آن طبیعت زیبا و شگفت انگیزی که این کشور دارد خود یکی دیگر از نقاط قوتی است که اسکاتلند را به عنوان یک مقصد گردشگری پر رنگ می کند تنها موردی که وجود دارد این است که به دلایلی این کشور آن قدر که باید معرفی نشده تا در فکر مردم به عنوان کشوری برای گردش و گردشگری جا بیفتد. حالا که فکریت شما کمی عوض شد از اول می گوییم… اگر به دنیا یک مقصد گردشگری عالی برای سفر هستید و دوست دارید تا یکی از به یاد ماندنی ترین وخاطره انگیزترین تعطیلات عمرتان را در یکی از سبزترین کشورهای دنیا بگذرانید بهتر است که به کشور اسکاتلند به عنوان یکی از بهترین مقاصد فکر کنید. دراین نوشتار از خبرنگاران می خواهیم 5 مورد از بهترین جاذبه های تاریخی اسکاتلند را معرفی کنیم با ما باشید:

5 مورد از جاذبه های تاریخی اسکاتلند

اسکاتلند آن در چشم انداز ها خریه کننده و الهام بخش دیدن یهایزتاریخی و فرهنگی زیاد دارد که مطمئنا با یک بار سفر به اسکاتلند عاشق ای کشور خواهید شد و جدای از جاذبه های تاریخی10 ها جاذب یدیگر در ساسر آن گستره شده است که در مدت اقامت تان در این کشر می توانید از آن ها هم دیدن کنید. اسکاتلن د کشر یپر جنب وجوش است و بسیاری مردمش را ه خوشرویی و شادی می شناسند تعدا زیاد موزه های و جاذبه های تاریخی اسکاتلند باعث می گردد تا روزهایتان در این کشور پر گردد و برای دیدن همه تی ن جابه های م توانید یک ماشین کرایه کندی و سفر جاده ای تان را شروع کنید برا یااجاره ماشین هم می تانید به مرکز کرایه ماشین که در درب خروجی فرودگاه گلاسکو است بروید و ماشین ها را با هزینه ای مناسب اجاره کنید.

بهترین کاری که قبل از سفر به اسکاتلند می توانید انجام دهید این است که به محض ای که پایتان به این کشور رسید به مرکز اطلاعات تریستی اسکاتلند در فرئدگاه بروید و اطلاعات خوبی بگیرید، اگر برای سفر به یت کشر مشتاق شده اید به ا دامه مطلب توجه کنید که موزه ها و دیدنی هایتایریخ شگفت انگیزی معرفی دشه است.

کلیسای جامع سنت اندرو (St. Andrews Cathedral)

معماری این کلیسا که یکی از جاذبه های تاریخی اسکاتلند است به سبک گوتیک است و قدمت آن هم به سال 1814 بر می گردد. کلیسای ست اندرو در شهر گلاسکو واقع شده است و یکی از زیباترین بناهای این شهر محسوب می گردد و از حیث معماری واقعا تحسین برانگیز است. این کلیسا هنوز هم کاربری دارد و مورد احترام مردم گلاسکو است که برای عبادت به آن جا می فرایند و به جز این در این کلیسا می توانید جهانگرد های زیادی را ببینید که از نقاط دور و نزدیک به آن جا آمده اند تا بتوانند زیبایی حیرت آور این کلیسا را ببینند و تحسین کنند.

میدان جرج (George Square)

بسیاری میدان جرج را به عنوان قلب تپنده شهر گلاسکو در اسکاتلند می شناسند، میدانی که یکی از اصلی ترین جاذبه های تاریخی اسکاتلند است و در این شهر واقع شده است در این میدان می توانید 12 مجمسه از افراد خاص اسکاتلند را ببینید که یادآور تاریخ این کشور هستند. علاوه بر این در همین منطقه می توانید ساختمان تاون هال را ببینید که آن هم در سال 1890 ساخته شده است و یکی از نقاط مهم اسکاتلند شناخته می گردد و معماری ای به سبک Beaux دارد. جدای از این جاذبه ها چندین دیدنی مهم دیگر هم در این منطقه وجود دارد که از میان آنها می توان به مرکز ایتالیایی و خانه مرچنت اشاره کرد. تعدادی از بهترین رستوران ها و غذاخوری های گلاسکو هم در این منطقه واقع شده اند که بعد از گشت و گذار در بین این جاذبه های تاریخی صرف غذا در یکی از آن ها می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رو باشد.

گالری هنر و موزه کالوینگرو (Kelvingrove Art Gallery & Museum)

این بنای باشکوه در منتهی الیه بخش غربی اسکاتلند واقع شده است جاییکه در آن می توان گنجینه ای از هنرهای جهان را دید. در این موزه حیرت آور می توان صنایع دستی فرهنگی زیبایی دید و علاوه بر این ها این سازه بزرگ از 220 گالری موضوعی با 8000 قطعه هنری تشکیل شده است که بدون شک توجهتان را به خود جلب می کند و حسابی چشمتان را می گیرد و جالب ترین بخش موضوع این که این موزه رایگان است پس فرصت را چنگ بزنید و حتما در فهرست جاذبه های تاریخی اسکاتلند از این موزه گالری هم دیدن کنید.

کشتی دراز! (The Tall Ship)

در نزدیکی موزه کناره رودخانه گلاسکو کشتی ای بزرگ وتنها جا خوش کرده است که به تنهایی روی آب شناور است و جالب این که این کشتی نه در دریا بلکه در رودخانه ای در بریاتانیا به نام کلاید (Clyde) ساخته شده است و از آن جا که رودخانه کلاید سابقه خوبی به عنوان محل ساخته شدن کشتی دارد، تعدادی از بهترین کشتی های حال حاضر جهان در این رودخانه ساخته شده اند.

مرکز ملی و موزه بگ پایپ

به احتمال زیاد تا حالا بگ پایپ را دیده اید اما شاید اسمش را نشنینده باشید بگ پایپ همان ساز سنتی و مشهور اسکاتلندی است که آوایی دلنشین دارد و یکی از بهترین منطقه ها اسکاتلند برای دیدن این ساز هم همان مرکز ملی و موزه بگ پایپ در شهر گلاسکو است هم می توانید اطلاعات راجع به این ساز و تاریخچه آن به دست بیاورید و هم کلاس هایی برای آموزش بگ پایپ در این موزه برگزار می گردد که برای علاقه مندان جالب است و جدا از همه این ها تعدادی از قدیمی ترین بگ پایپ های جهان هم در این موزه که از جاذبه های تاریخی اسکاتلند است واقع شده است.

منبع: visitscotland.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2042

به "5 مورد از جاذبه های تاریخی اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مورد از جاذبه های تاریخی اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید