430 روستا در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند

به گزارش صبح مهریز، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه شبکه اینترنت موبایل در مناطق کمتر برخوردار استان، گفت: 430 روستا همزمان با شیوه کرونا تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

430 روستا در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند

مرتضی بلالی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بحث آموزش مجازی برای مدارس و مراکز آموزش عالی نیازمند زیرساخت های ارتباطی از جمله اینترنت است، اظهار کرد: به همین منظور اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات با سرعت 2 مگابایت بر ثانیه انجام می شود و امکان افزایش پهنای باند تا 16 مگابایت بر ثانیه نیز وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ماهانه حدود 30 گیگ ترافیک رایگان بر بستر ADSL به مدارس استان اختصاص پیدا کرده است، همچنین هماهنگی لازم برای استفاده از ظرفیت اپراتورها در مناطقی که دسترسی به ADSL وجود ندارد نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به توسعه شبکه اینترنت موبایل در مناطق کمتر برخوردار، گفت: 430 روستا در این ایام تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند، همچنین امکان برقراری رومینگ به صورت رایگان بین اپراتورهای همراه فراهم شده است.

بلالی اضافه کرد: برنامه ما نصب 81 سایت BTS برای ارتقای پوشش دهی اینترنت پرسرعت در 256 روستا دیگر است، احداث این سایت ها به اپراتورهای همراه ابلاغ شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: احداث سایت BTS در 2 روستای مرغملک و هرچگان از توابع شهرستان شهرکرد در اولویت واقع شده است که به محض ارسال تجهیزات مشکل آنتن دهی اینترنت همراه در این روستاها مرتفع می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 975

به "430 روستا در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "430 روستا در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید