20 میلیون دلار سرمایه گذاری اولیه برای طرح گردشگری صلوات آباد سنندج

به گزارش صبح مهریز، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، 20 میلیون دلار سرمایه گذاری اولیه برای طرح گردشگری صلوات آباد سنندج صورت می گیرد.

20 میلیون دلار سرمایه گذاری اولیه برای طرح گردشگری صلوات آباد سنندج

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان در نشست آنالیز طرح های گردشگری منطقه صلوات آباد سنندج اظهار کرد: همه دستگاه ها برای اجرای طرح های گردشگری این منطقه احساس مسئولیت نموده و از تمامی ظرفیت های خود در این راستا استفاده نمایند.

وی گفت: هر دستگاه باید پیش از تشکیل جلسات نسبت به پیشبرد این کار بزرگ احساس مسئولیت کند.

استاندار کردستان این طرح گردشگری را یک کار بزرگ فرادستگاهی برشمرد و اضافه نمود: از جمله ظرفیت های اصلی کردستان برای توسعه، موضوع گردشگری بوده که از مواهب بسیار زیاد طبیعی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم گردشگری را در مرزهای کوچک محصور کنیم گفت: صلوات آباد از نقاطی است که مردم سنندج و استان نسبت به آن علاقه دارند و این ظرفیت قابل توجهی برای استان بشمار می رود که اکنون در فاز اجرایی کار قرار داریم و پروژه نیز کار بزرگی است.

زارعی کوشا از مدیران خواست این طرح را به عنوان یک مساله بزرگ دستگاه های خود نگاه نمایند و اضافه نمود: وطیفه اصلی مدیران این است که این پروژه را در وزارت و سازمان مربوطه خود برای وزرا تشریح نمایند و دنبال دریافت اعتبارات خاص آن باشند.

وی با بیان اینکه معاون عمرانی استاندار روی این مساله تمرکز و نقش هر دستگاه را تعیین کند، گفت: در مطالعات، جمع سپاری را مد نطر داشته باشید، چرا که در کردستان هنرمندان بزرگی هستند که می توانند مشاوره بدهند و یاریگر پیشبرد پروژه باشند.

استاندار کردستان قانع کردن سازی و همراه کردن مردم در پیشبرد طرح را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: تسریع در اجرای کار مهم است و خواستار آن نیستیم که این طرح به درازا بکشد و برای سرعت کار اهالی باید پای کار بیایند.

زارعی کوشا یادآور شد: باید توجه داشت که این پروژه نباید تکه تکه گردد بلکه با دید بلند و همه جانبه طراحی گردد، چرا که ظرفیت منطقه و منظره آن در کمتر جایی از کشور دیده می گردد.

وی با تاکید بر اینکه ما هم از رئیس جمهور و وزرای مختلف پیگیر خواهیم بود، اضافه نمود: بخش زیادی از یاری ها عیر نقدی و در حوزه تجهیزات و ماشین آلات است و در یک بازه تعیین از همه ظرفیت ها استفاده گردد.

استاندار کردستان گفت: استفاده از نمادهای بومی در اجرای طرح مهم است و از آن یک طرح و کار ویژه بیرون خواهد آورد که می تواند نوعی برندسازی نیز محسوب گردد.

وی اضافه نمود: در جلسه نجات بخشی دریاچه ارومیه پیروز به دریافت 100 میلیارد تومان برای اتمام سد چراغ ویس شدیم و وزیر نیرو قول داده در این جهت نیز یاری کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان هم گفت: طرح مطالعاتی منطقه گردشگری گردنه صلوات آباد سنندج به مساحت هزار و 652 هکتار شروع شده و امیدواریم همزمان وارد فاز اجرایی گردد.

بهزاد شریفی پور اظهار کرد: طرح مدیریت جامع منابع طبیعی و گردشگری صلوات آباد با هدف توسعه فضای سبز در دست انجام است.

وی گفت: این طرح با توجه به ظرفیت منطقه حائز اهمیت است که امیدواریم با مشارکت همه دستگاه های اجرایی آن را به پیش ببریم و تا امروز همه دستگاه های اجرایی تعامل لازم را داشته اند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان، وسعت این منطقه را سه هزار و 588 هکتار خاطرنشان کرد و اضافه نمود: حریم قانونی این منطقه هزار و 570 هکتار برآورد شده و 2 هزار و 18 هکتار خارج از حریم شهر سنندج است.

وی گفت: در نظر داریم پروژه جنگل کاری را در سطح 776 هکتار اجرایی کنیم که 630 هکتار داخل حریم شهر و اسناد آن به نام منابع طبیعی است و 146 هکتار خارج از حریم واقع شده است.

شریفی پور با بیان اینکه تا به امروز 217 هکتار چاله کنی صورت گرفته، اضافه نمود: اراضی ملی واگذار شده در این منطقه 62 هکتار است که همه مطالعات مهندسی و منابع طبیعی صورت گرفته و 250 هکتار مستثنیات اشخاص شناسایی و تشریفات آن صورت گرفته است.

وی بیان نمود: در زمینه ایجاد تفرجگاه ها 53 هکتار در سه نقطه مطالعه شده و در طول بیش از 30 هکتار از حاشیه جاده نهال کاری انجام می گردد.

احداث بوستان روستای صلوات آباد با همکاری بنیاد مسکن و اقامتگاه های موقت مسافران از دیگر طرح هایی بود که شریفی پور به آن اشاره نمود و گفت: به علت قرارگیری منطقه در سرشاخه آبخیز، 22 سازه آبخیز جانمایی شده و در تثبیت آبراه ها پیشقدم خواهیم بود.

منبع: همگردی
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2255

به "20 میلیون دلار سرمایه گذاری اولیه برای طرح گردشگری صلوات آباد سنندج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 میلیون دلار سرمایه گذاری اولیه برای طرح گردشگری صلوات آباد سنندج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید