گوش درد و گلو درد

به گزارش صبح مهریز، ترکیبی از گوش درد و گلو درد واقعا می تواند دلیلی برای ناراحتی های زیادی باشد. با این وجود، چندین موارد است که می تواند منجر گردد هر دو هم زمان رخ دهند.

گوش درد و گلو درد

مترجم: آناهیتا خاقانی

منبع:راسخون

ترکیبی از گوش درد و گلو درد واقعا می تواند علتی برای ناراحتی های زیادی باشد. با این وجود، چندین موارد است که می تواند منجر گردد هر دو هم زمان رخ دهند.

زمانی که فردی همزمان دچار یک گلو درد و گوش درد می گردد، این به این معنی است که هر دو کوش و یا گلویش عفونت نموده اند، و مشکل هم به سایر اعضا توسعه یافته است. گوش ها و گلو به وسیله شیپوراستاش به یکدیگر متصل هستند، از این رو، عاملی که گلو را دچار عفونت می نماید به احتمال زیاد گوشها را هم تحت تاثیر قرار می دهد. آلودگی، آلرژی ها،غدد متورم، یا عفونت های میکروبی، همه می توانند به گلودرد همراه با گوش درد یاری کند.

همانطور که قبلا گفته شد، دلایل گوش درد و گلو درد به هم وابسته هستند. مسائل مربوط به گوش اغلب با آغاز یک گوش درد به وجودمی آید. با این حال، تشخیص دادن علت واقعی به منظور پی بردن به رابطه بین این دو لازم است. بیایید درمورد آن که چه چیز موجب گلودرد که منجر به گوش درد می گردد و چند اقدام درمانی که می تواند انجام گردد بیشتر بیاموزیم.

چه چیز موجب گوش درد و گلو درد می گردد؟

گلودرد- گلو درد چیزی نیست جز تورم لوزه، حنجره، و حلق از گلو. به طور معمول، یک گلودرد غیر پیچیده به ندرت به مدت بیش از 3 روز دوام دارد. در بیشتر موارد، گلو درد به وسیله عفونت میکروبی ایجاد می گردد، که می تواند به وسیله تعدادی از داروهای بدون نسخه درمان گردد.

گوش درد- گوش درد اغلب نتیجه عفونتی است که مربوط به گوش داخلی، یا گوش خارجی می گردد. عفونت گوش می تواند با مداخله به موقع پزشکی درمان گردد.

هردو، گوش ها و گلو به یکدیگر متصل هستند، و بنابراین، مشکل در هر قسمت از اعضا بر سایر بخش ها هم اثر می گذارد. عمدتا، مقصر اصلی پشت گوش دردهای آزاردهنده گلو درد است. از یک طرف علت گلو درد و گوش درد، بعلاوه می تواند به عفونت در یک سمت گلو منسوب گردد. بنابراین، درد در آن قسمت خاص باقی خواهد ماند، اگرچه قسمت دیگر کاملا طبیعی است.

در زیر چند علت گلو درد، که منجر به درد گوش ها می گردد وجود دارد.

ورم لوزه

عفونتگوش

تب یونجه

عفونت سینوس

عفونت زبان کوچک

سرفه

سرماخوردگی و آنفولانزا

عفونت دندان

آلرژی

استفاده بیش از حد از تار صوتی

سیگار کشیدن

مصرف غذاهای بسیار داغ یا سرد

علائم و نشانه ها

عفونت های گلو در نوجوانان و بچه ها مشابه هستند، و می تواند باتوجه به عفونت هریک از اعضای متصل شده، مانند گلو یا بینی اتفاق بیافتد. در چنین مواقعی، بهتر است در اسرع وقت به یک متخصص مراقبت ویژه مراجعه کند.

مشکل در بلع برای بیش از سه روز

تورم غدد لنفاوی و غدد

تب مداوم برای بیش از سه روز

بثورات و چرک روی لوزه ها

گرفتگی گردن و کمر

ماندگاری زخم های دهان

وجود خون در بزاق یا خلط

گزینه های درمانی مختلف

معاینه خارجی از گوش و گلو برای دانستن علت اصلی و شدت عفونت که منجر به درد گوش می گردد، کافی نیست. هرچند معمولا گوش درد خفیف است و به ندرت دوام پیدا می نماید، درد شدیدی که تجربه می گردد گاهی اوقات غیرقابل تحمل است. هانطور که بارها بیان شد، گلو درد در اغلب موارد علت اصلی گوش درد است. در حال حاضرعفونت های ویروسی و باکتریایی حاصل شده، می تواند با تعدادی داروهای خانگی که برای گلو درد هستند التیام یابند. ترکیبی از این داروهای خانگی را به مدت چند روز دنبال کنید، وعلائم همرا با عفونت ناپدید خواهند شد.

با محلولی از آب گرم و زردچوبه غرغره کنید.

یک مسکن موقتی مانند پاراستامول یا ایبوبوفن مصرف کنید.

استفاده از آنتی بیوتیک برای یک گلودرد استرپتوکوکی می تواند به درمان یاری کند.

از سیگار کشیدن، و خوردن غذای بسیار داغ یا سرد، دوری کنید.

مکیدن قرص های مکیدنی گلو، و نگه داشتن یک حوله گرم بر روی گوش دردکننده می تواند گلودرد و گوش درد را تسکین دهد.

نکته ای که باید به یاد داشت این است که گلو درد می تواند منجر به گوش درد گردد، اما تجربه کردن گوش درد مربوط به دلایل دیگر، منجر به گلو درد نخواهد شد.

منبع: راسخون
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1851

به "گوش درد و گلو درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوش درد و گلو درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید