گوشی شگفت انگیر شیائومی با نمایشگر تمام آبشاری

به گزارش صبح مهریز، شیائومی، غول فناوری چینی در ادامه ثبت اختراعات عجیب و غریب خود در زمینه گوشی های هوشمند، اخیراً حق اختراع جدیدی را به ثبت رسانده که مربوط به یک گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایش چهار منحنی آبشاری است. به عبارت ساده تر، این گوشی از صفحه نمایشی بهره می برد که انتهای آن از هر سمت، به بیرون خمیده شده و لبه های کناری گوشی را ایجاد نموده است.

گوشی شگفت انگیر شیائومی با نمایشگر تمام آبشاری

به گزارش خبرنگاران، فراوری نماینده گوشی های هوشمند چینی شیائومی، به طور منظم در حال معرفی مدل های جالب تلفن هوشمند است. به اسم مثال، به سری ابتکاری Mi Mix توجه کنید که شامل تلفن هوشمند تاشو Mi Mix Fold هم می گردد. سری رده بالای Mi 11 هم مورد توجه بسیاری از مصرف نمایندگان اروپایی قرار گرفته است. علاوه بر این، شیائومی گاهی اوقات یک گوشی مفهومی خاص - مانند Mi Mix Alpha - را هم ارائه می دهد. چنین مدل های مفهومی نشان می دهد که این شرکت در توسعه فناوری های نو تا چه میزان پیشرفت نموده است.

در ابتدای امسال میلادی، یک گوشی مفهومی چهار منحنی شیائومی با صفحه گرد 88˚ و بدون درگاه و دکمه های فیزیکی به نمایش عایدی که این شرکت توانست حق ثبت اختراع آن و دستگاه های مشابه را بدست بیاورد (مدل A). علاوه بر این، شیائومی برای یک مدل فوق العاده پیشرفته دیگر هم درخواست ثبت اختراع نموده است که صفحه نمایش آن به شیوه قابل توجهی به تمام لبه های گوشی امتداد یافته و حالت آبشاری به خود گرفته است (مدل B). ما در اینجا قصد داریم تا نگاهی دقیق تر به گوشی مفهومی مدل B شیائومی بیندازیم.

گوشی مفهومی مدل A شیائومی

گوشی مفهومی مدل B شیائومی با صفحه نمایش تمام آبشاری

گوشی هوشمند شیائومی با دوربین زیر پنل و نمایشگر آبشاری

اوایل سال 2021 بود که کمپانی Beijing Xiaomi Mobile Software (شیائومی) حق ثبت اختراعی را به اداره ملی مالکیت معنوی چین ارائه داد که حکایت از فراوری یک گوشی اعجاب برانگیز دیگر از این شرکت بود. این گوشی آینده نگر به وسیله طراح مشهور این کمپانی چینی، یعنی ژائو مینگ طراحی شده است. اسناد این حق ثبت اختراع در 6 ژوئیه (15 تیرماه) منتشر شد که شامل 8 تصویر محصول است که تلفن همراه ثبت شده را از هر طرف نشان می دهد.

طراحی فوق العاده پیشرفته این گوشی هوشمند را در تصاویر زیر می توان مشاهده کرد که چگونه صفحه نمایش آبشاری، تمام کناره های دستگاه را فرا گرفته است. اگرچه این طرح به طور قابل توجهی شیک تر به نظر می رسد، اما ایجاد چنین طراحی چهار منحنی از نظر فنی بسیار سخت خواهد بود. به زبان ساده ما این کار را حتی با یک تکه کاغذ ساده هم نمی توانیم انجام بدهیم و عملاً منحنی کردن یک صفحه نمایش از هر چهار گوشه، کاری غیر ممکن جلوه می نماید؛ بنابراین بی فایده نیست که یک قاب کوچک در چهار گوشه صفحه با تلفن مفهومی شیائومی مدل A قابل مشاهده است. با این وجود، حق ثبت اختراع مدل B نشان می دهد که شیائومی می خواهد سعی کند چنین صفحه نمایش تلفن هوشمند را اعمال کند. شیائومی تنها سازنده ای نیست که این احتمالات را آنالیز می نماید، سامسونگ در گذشته هم برای یک تلفن هوشمند با صفحه نمایش سه بعدی که از چهار طرف گرد شده بود، درخواست ثبت اختراع نموده است.

طرح مفهومی گوشی نو شیائومی با نمایشگر تمام آبشاری

قسمت جلویی این گوشی هوشمند شیائومی از سطح صفحه نمایش تشکیل شده است. این یک صفحه نمایش به اصطلاح آبشاری است که از گوشه های کاملا گرد برخوردار است. هیچ لبه یا بریدگی قابل رویتی، حتی در دوربین وجود ندارد و صفحه گرد شده تا قسمت بزرگی از کناره دستگاه توسعه می یابد. بنابراین، از سطح نمایشگر در کنار می توان برای نمایش اطلاعات عمومی مانند شرایط باتری، اطلاعات شبکه و ... استفاده کرد. ناگفته نماند که قابلیت لمس جانبی هم ممکن است به این گوشی اضافه گردد.

دوربین جلو در زیر صفحه قرار می گیرد. شیائومی یکی از فراورینمایندگانی است که مدت مدیدی است در حال توسعه این فناوری نو دوربین است. این شرکت اکنون به نسخه 3.0 این فناوری رسیده است و انتظار می رود شیائومی اواخر امسال اولین گوشی هوشمند خود را با دوربین زیر نمایشگر معرفی کند. البته نباید از یاد برد که در ماه آینده انتظار می رود، سامسونگ گوشی Galaxy Z Fold 3 را با یک دوربین زیر پانل و به اسم اولین گوشی هوشمند تاشو دنیا با دوربین سلفی در زیر صفحه، راهی بازار کند.

نکته جالب توجه دیگر درخصوص این گوشی نو شیائومی، این است که این تلفن همراه فاقد هرگونه دکمه فیزیکی است و هیچ پورت یا اتصالی در آن قابل مشاهده نیست. سازندگان گوشی های هوشمند مدت زیادی است که ایده ساخت گوشی هایی بدون دکمه و پورت را دنبال می نمایند. به اسم مثال، گوشی Meizu Zero که در سال 2019 معرفی گردید، اولین تلفن هوشمند بدون دکمه و پورت دنیا بود. بعلاوه ویوو در همان زمان، تلفن مفهومی Apex 2019 را بدون درگاه و دکمه معرفی کرد. به هرحال گوشی مفهومی نو شیائومی هم به نظر می رسد که از چنین قابلیت هایی برخوردار است.

منبع: LetsGoDigital

مترجم: مصطفی جرفی

منبع: فرارو
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1742

به "گوشی شگفت انگیر شیائومی با نمایشگر تمام آبشاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی شگفت انگیر شیائومی با نمایشگر تمام آبشاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید