کوالکام ساخت پردازنده اسنپدراگون 750G را به سامسونگ واگذار کرد

به گزارش صبح مهریز، این طور که به نظر می رسد، کوالکام میخواهد ساخت پردازنده اسنپدراگون 750G را به سامسونگ واگذار کند. پردازنده ای قدرتمند که از اینترنت 5G هم پشتیبانی می نماید.

کوالکام ساخت پردازنده اسنپدراگون 750G را به سامسونگ واگذار کرد

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

طبق گزارش های اخیر، گویا مانند اسنپدراگون 730G، اسنپدراگون 750G هم قرار است از لیتوگرافی 8 نانومتری بهره ببرد تا بدین ترتیب هزینه ها کاهش پیدا کند. البته این بدان معنا نیست که از لحاظ قدرت و توان پردازشی پیشرفتی را شاهد نخواهیم بود. کوالکام می خواهد این پردازنده را به گرافیک قدرتمندتر و هسته های سریع تری مجهز کند. همچنین در بخش هوش مصنوعی هم شاهد پیشرفت هایی خواهیم بود. پیشرفت عظیم دیگر هم بهره مندی از مودم X52 5G است که هم از موج میلی متری و هم از فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید.

پردازنده اسنپدراگون 750G در گوشی هایی نظیر می 10 تی لایت و گلکسی A42 به کار خواهد رفت که گفته می گردد ارزان ترین گوشی مجهز به 5G سامسونگ است. هر دو گوشی تازه معرفی شده اند و از قابلیت های بسیار خوبی بهره می برند. بنابراین بهره مندی از اینترنت 5G می تواند دلیل خوبی برای فروش بالای این محصولات باشد.

سامسونگ به آرامی در حال گسترش بازار خود در بخش پردازنده ها است و حالا که ساخت اسنپدراگون 750G هم به غول کره ای واگذار شده به نظر می رسد یک رجحان خوب به نسبت عظیمترین شرکت سازنده تراشه یعنی TSMC به دست آورده است. به خصوص اینکه به تازگی اعلام شده کوالکام ساخت تراشه اسنپدراگون 875 را هم به سامسونگ واگذار نموده چون گویا کیفیت تراشه های سامسونگ به همان اندازه TSMC است منتها هزینه تمام شده به شکل قابل توجهی کمتر خواهد بود.

با این وجود باز هم قیمت پردازنده های کوالکام بیشتر از پردازنده های اگزینوس است. به همین خاطر سامسونگ می تواند به بهترین شکل ممکن از این شرایط به نفع خود استفاده کند. به این صورت که پردازنده های خود را به شرکت هایی که قصد دارند گوشی های قدرتمند اما مقرون به صرفه فراوری نمایند بفروشد. تازگی هم شنیده بودیم که سال آینده گوشی های بیشتری به پردازنده های اگزینوس مجهز می شوند. البته موفقیت سامسونگ در گرو این است که اشتباهات قبلی خود را تکرار نکند و اگزینوس ها را با کیفیت بالایی طراحی کند.

به گزارش TrendForce که در زمینه تحقیقات بازار فعالیت می نماید، TSMC در حال حاضر 53.9 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد در حالی که سهم سامسونگ تنها 17.4 درصد است. اما به نظر می رسد تا سال بعد این میزان به 20 درصد هم افزایش پیدا کند. همچنین اگر سامسونگ به عملکرد خوب خود در این زمینه ادامه دهد، می تواند تا چند سال آینده حتی TSMC را هم پشت سر بگذارد.

  • اگزینوس 2100 با لیتوگرافی 5 نانومتری احتمالا به زودی راهی بازار می گردد

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1260

به "کوالکام ساخت پردازنده اسنپدراگون 750G را به سامسونگ واگذار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام ساخت پردازنده اسنپدراگون 750G را به سامسونگ واگذار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید