چگونه کالری مصرفی خود را تنظیم کنید

به گزارش صبح مهریز، بهتر است اول بدانید بدن شما روزانه به چه اندازه کالری احتیاج دارد. وقتی می کوشید وزن خود را کم کنید حتی مصرف 100 کالری اضافه می تواند تغییرات قابل توجهی در برنامه شما ایجاد کند.

چگونه کالری مصرفی خود را تنظیم کنید

چگونه کالری مصرفی خود را تنظیم کنید

بهتر است اول بدانید بدن شما روزانه به چه میزان کالری احتیاج دارد. وقتی می کوشید وزن خود را کم کنید حتی مصرف 100 کالری اضافه می تواند تغییرات قابل توجهی در برنامه شما ایجاد کند.

در صورتی که قصد دارید از یک برنامه محدودنماینده کالری بهره ببرید، بهتر است اول بدانید بدن شما روزانه به چه میزان کالری احتیاج دارد. وقتی می کوشید وزن خود را کم کنید حتی مصرف 100 کالری اضافه می تواند تغییرات قابل توجهی در برنامه شما ایجاد کند.

افرادی که از رژیم های غذایی مختلف استفاده می نمایند، اغلب حوصله محاسبه کالری مصرفی خود را ندارند. باید توجه داشت که محاسبه کالری به شما میزان واقعی غذای مصرفی را می گوید. داشتن دفترچه ای برای ثبت غذاهای مصرفی روزانه به شما یاری می نماید الگوی غذا خوردن خود را ارزیابی کنید. هرچند لازم نیست این کار را برای همواره انجام دهید.

با نوشتن غذاهای مصرفی روزانه و میزان کالری آنها آغاز کنید. برای پیدا کردن کالری غذاها می توانید از کتاب ها و سایت های اینترنتی یاری بگیرید. اگر قصد کاهش وزن دارید، این عدد باید کمتر گردد و اگر قصد افزایش وزن دارید، باید میزان کالری روزانه خود را بیشتر کنید.

مسئله ای که بیشتر افراد با آن روبه رو هستند این است که از چاقی خسته و ناراحتند و وقتی تصمیم به کاهش وزن می گیرند، می خواهند سنگ بزرگی بردارند و مثلا روزانه فقط 800 کالری مصرف نمایند تا یکباره و سریع وزن خود را کاهش دهند. این در حالی است که بیشتر متخصصان حداقل 1200 ـ 1000 کالری در روز را برای خانم ها و حداقل 1500 ـ 1200 کالری را برای آقایانی که قصد کاهش وزن دارند، توصیه می نمایند. در غیر این صورت کالری مصرفی روزانه شما باید بیشتر از این میزان باشد.

مصرف 800 کالری در روز در هر مدتی می تواند برنامه کاهش وزن شما را به دلیل کاهش سوخت و ساز با شکست روبرو سازد.

بدن شما برای تامین انرژی خود کالری می سوزاند. این انرژی برای انجام فعالیت های روزانه ضروری است. قسمتی از این انرژی صرف سوخت وسازهایی مانند تنفس، ضربان قلب، سوخت و ساز سلولی، فعالیت کلیه ها، غذا خوردن و هضم غذا، نشستن، حرف زدن، تلویزیون تماشا و... می گردد.

اگر قصد کاهش وزن دارید، باید کمتر از آنچه می سوزانید کالری مصرف کنید. برای رسیدن به این هدف 2 راه دارید. یکی این که غذای کمتری مصرف کنید یا آن که با فعالیت بیشتر، کالری بیشتری بسوزانید، اما برترین و سالم ترین راه این است که هر دو راه حل را با هم امتحان کنید.

هریک از ما احتیاجهای ویژه ای برای کالری داریم که با دیگران فرق دارد. برای آن که بدانید بدن شما به چه میزان کالری در روز احتیاج دارد، می توانید از حسابگرهای کالری که به وسیله اینترنت قابل دسترسی هستند، بهره ببرید مانند: /

(calie - calculat. برای این کار باید قد، وزن، سن، سطح فعالیت و جنس خود را براساس واحدهای خواسته شده وارد نموده وکالری مورد احتیاج روزانه تان را از حسابگر تحویل بگیرید. بیشتر حسابگرها کالری مورد احتیاج برای سوخت و ساز شما را حساب می نمایند. اگر فعالیت بدنی را به کارهای روزانه اضافه کنید، می توانید کالری بیشتری بسوزانید.

به طور خلاصه باید گفت که میزان کالری که مصرف می کنید، باید مطابق با احتیاج بدن شما برای سوخت و ساز باشد. اگر بیش از میزان بخورید، بدن آنها را به صورت چربی ذخیره می نماید. اگر کم خوری کنید بدن برای انرژی به ماهیچه ها متوسل می گردد و ماهیچه کمتر به معنی سوختن کالری کمتر هنگام استراحت و کاهش سوخت و ساز است.

منبع:تبیان زنجان

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت :mohamadaminsh

منبع: راسخون
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1829

به "چگونه کالری مصرفی خود را تنظیم کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کالری مصرفی خود را تنظیم کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید